חודש מאי 2012 ייזכר בענף השיפוצים והאבזור לבית, כחודש שבו נסגרו שלוש חברות  גדולות בתחום – קיקה, 5 נגרים וחברת המטבחים Do-it. אך למרות מה שנראה כמו קושי והאטה בענף, הישראלים עדיין משפצים בקצב. הנתונים מראים כי עד 50% מבעלי הבתים או הדירות בישראל מבצעים שיפוץ כלשהו בביתם. בו בזמן אי אפשר לשכוח שהמציאות הכלכלית אינה זוהרת במיוחד וכי יוקר המחייה בישראל נותר גבוה מאוד, כך שרבים מאיתנו מחפשים רעיונות כיצד לשפץ את הבית בזול – על כך במדריך הבא.

שיפוץ איכותי, אבל זול!

שיפוץ זול אינו חייב להיות סוג של פשרה

ראשית, חשוב שתבינו כי העובדה שאתם מבקשים לחסוך כסף על השיפוץ אינה אומרת שאתם צריכים לקבל שיפוץ לא איכותי – האמרה הידועה שמה שזול היום יעלה ביוקר מחר אינה תמיד נכונה. מחירם של חומרי בניין רבים הוזל בשנים האחרונות, יש דברים שאפשר לעשות לבד. אם חסר לכם ידע טכני תוכלו למצוא באינטרנט שפע של סרטוני הדרכה שילמדו אתכם כיצד אפשר לעשות חלק מהשיפוצים לבד.
עם זאת, לא תוכלו לברוח מהעובדה ששיפוץ זול מחייב התפשרויות מצידכם – לא תוכלו אולי להתקין רצפת פרקט משובחת בכל הבית, או לרכוש את התנור המקצועי שרציתם במטבח – אבל כן תוכלו לשפץ באופן יסודי את הבית ומספר שנים מאוחר מכן לקנות אביזרים טובים יותר.

עשו דברים בעצמכם

דרך מרכזית לביצוע שיפוץ זול של הבית היא לעשות חלק מהדברים בעצמכם ולחסוך חלק מהתשלום לבעלי המקצוע. כמובן שלא מדובר על עבודות חשמל, צנרת ובנייה ממש אלא על דברים פשוטים יותר. אפשר לצבוע לבד את הקירות, לבצע תיקוני טיח או סתימת חורים בעצמכם. עם מעט ידע טכני אפשר להחליף גופי תאורה לבדכם וכיוצא באלו.

שפצו ריהוט ישן

בהחלט יש מקרים בהם חייבים כבר לזרוק את השידה המתפרקת או את הספה הישנה שקיבלתם מסבתא, אבל במקרים רבים אחרים אפשר לחסוך לא מעט בשיפוץ של רהיטים קיימים – אפשר אפילו לקבל מראה וינטג' משובח בזכות שחזור של רהיט ישן ואלגנטי. תוכלו למשל לצבוע בעצמכם שידות או ארונות, ללטש ולצבוע שולחנות אוכל מעץ, לקחת כורסאות וספות בלויות או עם ריפוד ישן למרפדייה ולחדש אותן וכן הלאה.

חומרי בניין זולים

כאשר משפצים את הבית בזול הדבר לרוב מחייב שימוש בחומרי בניין זולים יותר, לאו דווקא לא איכותיים אלא פשוטים וזולים יותר. למשל בחירת צבעים רגילים וזולים לעומת צבעים ייעודיים או אקריליים מיוחדים (בדגש על בחירת צבע מתאים לכל חדר), קניית ריצוף פשוט, התקנת ארונות מטבח בסיסיים ולא מעץ מלא, רכישת פרופילים מאלומיניום לחלונות במקום פרופיל בלגי או צרפתי וכיוצא באלו.

בהחלט אפשר לשפץ את הבית בזול, ניתן כיום לקבל תוצאות אלגנטיות מאוד למרות המחיר הנמוך ששילמתם. הרעיון הוא לחשוב על מה אתם יכולים להתפשר כרגע ומה אתם יכולים לעשות בעצמכם ולהישאר תמיד עם האצבע על התקציב.