חברת בנייה ישראלית עובדת ממש בימים אלו על פרויקט שכולו בנייה ירוקה. ניתן לרכוש מהחברה דירות שנבנו באמצעות טכנולוגיות ידידותיות לסביבה והן כוללות אלמנטים רבים המסייעים לשמירה על הסביבה, כגון קירות מבודדים שמאפשרים לכם ליהנות מאוויר נעים בבית, גם בחורף וגם בקיץ, בלי להדליק מזגן, גגות סולאריים להפקת חשמל מאנרגיית השמש ועוד.

בינתיים, עד שתוכלו לרכוש לעצמכם דירה ירוקה, יש לנו מספר טיפים שבעזרתם תוכלו לשפץ את הבית שלכם ולהפוך אותו ליותר ידידותי לסביבה.

טיפים לשיפוץ בית בטכנולוגיית בנייה ירוקה:

  • בנו גג סולארי: אם אתם בעלי בית פרטי ויש לכם גג גדול תוכלו להתקין עליו מערכת סולארית. מערכת זו תייצר לכם חשמל מאנרגיית השמש, כך שלא תצטרכו לקנות חשמל מחברת החשמל. כיום ישנן חברות רבות שבונות גגות סולאריים שלמים. אם הגג שלכם מספיק גדול תוכלו אפילו למכור חשמל לחברת החשמל ולזכות בהכנסה קבועה נוספת.
  • הוסיפו בידוד תרמי לקירות: בעזרת אנשי מקצוע שמומחים בבנייה ירוקה תוכלו להוסיף בידוד תרמי לקירות הבית שלכם. הבידוד יאפשר לכם ליהנות מטמפרטורות נוחות ונעימות בתוך הבית, גם בחורף וגם בקיץ. תחשבו כמה כסף תחסכו אם כמעט ולא תפעילו את המזגן בבית או כול מכשיר חימום או קירור אחר.
  • התקינו חסכמים: גם אם אתם לא ממש משפצים, בכל חנות לכלי בית, תוכלו למצוא חסכמים מיוחדים שניתן להתקין על הברזים בבית. חסכמים אלו יפחיתו בצורה משמעותית את צריכת המים. במדינת ישראל שסובלת תמיד ממחסור במים, התקנת החסכמים היא פעולה מבורכת מאוד. באמצעות החסכמים גם תשמרו על המים של כולנו וגם תחסכו לעצמכם כסף רב.
  • הקפידו למחזר: כיום ישנה מודעות עצומה למחזור של חפצים רבים. כמעט בכל שכונה יש מתקן מחזור אשר אליו ניתן להכניס בקבוקי פלסטיק ריקים, סוללות שנגמרו, שקיות פלסטיק, ארגזי קרטון ועוד חומרים אחרים שבסופו של דבר מועברים אל מרכזי המחזור ומאפשרים לכם להפוך את העולם למקום הרבה יותר טוב. כדאי להשתמש במתקני המחזור תמיד, אך יש חשיבות גבוהה לדאגה למחזור הפסולת שנגרמת מהשיפוצים, או לפחות להקפדה שפסולת זו תיזרק במקום המתאים לה ולא תסכן את הסביבה.

שיפוץ הבית והפיכתו לבית ירוק אינם משימות קשות במיוחד. אתם רק צריכים למצוא את האנשים הנכונים ולבקש מהם לכתוב לכם תכנית אשר תתייחס גם לשיפוצים בבית וגם להפיכת הבית לבית ידידותי לסביבה. זכרו בית ידידותי לסביבה שומר על כדור הארץ וחוסך לכם כסף רב.