נמאס לכם מהאמבטיה הישנה ואתם רוצים לבצע שיפוץ? חדר האמבטיה הוא חלק מרכזי בבית, ומשפיע מאוד על הנוחות ורמת החיים שלכם. המחיר וזמן השיפוץ משתנה בהתאם לסדר גודל העבודה, שתרצו לבצע בחדר האמבטיה - ככל שהשיפוץ יהיה יותר גדול ומשמעותי כך זה יקח יותר זמן והמחיר יהיה בהתאם. החליטו מראש על סדר העדיפויות, האם השיפוץ שאתם רוצים לבצע הוא לטווח הקצר או הארוך? האם חדר האמבטיה ישמש אתכם, או את ילדיכם הקטנים? ככל שתגיעו יותר מוכנים כך השיפוץ יענה על דרישותיכם. לפניכם כל המידע בנושא שיפוץ חדר האמבטיה.
 

 

האם לשפץ את האמבטיה או לקנות חדשה?

לפני שאתם מחליטים האם לשפץ את האמבטיה או לקנות חדשה, ישנם מספר היבטים שכדאי שתחשבו עליהם מראש. קיימים מגוון יתרונות לשיפוץ האמבטיה במקום להחליפה בחדשה.
 

 היתרונות לשיפוץ חדר האמבטיה:

  • כסף - קניית אמבטיה חדשה כרוכה בהרבה הוצאות. לכן כדאי לשקול את ההוצאה הגדולה ולבצע שיפוץ במקום.
     
  • איכות - ישנם הרבה אמבטיות ישנות שעשויות מחומרים טובים ואיכותיים. כאשר בוחרים להחליף את האמבטיה בחדשה, זה לא בהכרח אומר שהיא תהיה יותר איכותית. במצב כזה, מומלץ לחשוב על ציפוי האמבטיה הישנה ולא להחליפה.
     
  • נוחות הדיירים - קניית אמבטיה חדשה, זהו תהליך די מסובך שידרוש מכם התעסקות, מאמץ רב וחוסר נוחות בבית עקב הלכלוך והרעש. לעומת שיפוץ או ציפוי אמבטיה ישנה, שידרוש מכם הרבה פחות התעסקות.
     
  • עיצוב - במידה ואתם מתכננים להחליף רק את האמבטיה ולא לעצב הכל מחדש, קחו בחשבון שהגודל של האמבטיה החדשה לא בהכרח ישתלב כמו הנוכחית מבחינת העיצוב והגודל.
     

היתרונות בקניית חדר אמבטיה חדש:
 

  • במידה ותרכשו בחוכמה, תרוויחו אמבטיה איכותית לטווח הארוך, בניגוד לשיפוץ שיעניק לכם
    מראה חדשני אך לטווח קצר יותר.
     
  • חידוש וריענון האמבטיה יתרום לעיצוב עדכני ומרענן.
     
  • תוכלו להתחדש עם מוצרים עדכניים.

 

תכנון שיפוץ אמבטיה

(צילום: ShutterStock)


 

תכנון מקדים של שיפוץ האמבטיה

לפני שאתם מחליטים שאתם רוצים לבצע שיפוץ לאמבטיה, עליכם לבצע תכנון מקדים. בין אם זה חלק משיפוץ כללי שאתם עושים לבית או שיפוץ ספציפי של חדר האמבטיה, זהו תהליך די מאתגר. המטרה הסופית שלכם היא להפוך את החדר הזה לנעים לשימוש ופרקטי כאחד.

חשבו על הצרכים שלכם, אם החדר הוא עבורכם בלבד, או מיועד עבור משפחה עם ילדים - תכנון העיצוב ישתנה בהתאם. לדוגמא, גובה הכיור, מתגי האור, הברזים, אחסון ועוד.

בנוסף, חשבו האם אתם מעוניינים לשלב יחד אסלה, כיור אחד או שניים, האם יש לכם עדיפות לאמבטיה או מקלחון, או אפילו שניהם, שכן יש הבדל מבחינת הצורך שלהם. וגם, האם אתם מתכננים לשלב שם מכונת כביסה או מייבש. מומלץ לבצע סדר עדיפויות לפי הדברים שיותר חשובים לכם, כיוון שלעיתים יכולות להיות מגבלות מסוימות בבניה. בנוסף, במידה ואתם משפצים רק את חדר האמבטיה, השתדלו לקחת בחשבון את נושא העיצוב, כדי שחדר האמבטיה יתאים לעיצוב הכללי של הבית ולא יהיה מנותק ממנו. ניתן להיעזר באיש מקצוע עבור השיפוץ, כדי לקבל ייעוץ מקצועי שיוכל לעזור לכם ולחסוך עלויות נוספות בהמשך.

 

(צילום: ShutterStock)


 

תהליך שיפוץ האמבטיה

שיפוץ חדר האמבטיה מורכב ממספר שלבים:
 

  1. בשלב הראשון והחשוב ביותר, מבצעים את כל עבודות האינסטלציה והצנרת.
  2. בשלב השני מתקינים את האמבטיה או המקלחון.
  3. בשלב השלישי מבצעים איטום לרצפה ומניחים את הריצוף.
  4. בשלב הרביעי מבצעים חיפוי של הקירות והקרמיקה.
  5. בשלב החמישי מתקינים כל הכלים הסניטריים - כיור, ברזלים ואסלה.
  6. בשלב השישי והאחרון צובעים את קירות חדר האמבטיה.
     

 

כמה זמן לוקח לשפץ את חדר האמבטיה?

שיפוץ האמבטיה יכול להימשך בין שלושה לעשרה ימים, תלוי בגודל השיפוץ שאתם מחליטים לעשות, בגודל של החדר ובכמות האביזרים בו. ככל שהשיפוץ יהיה יותר גדול כך העבודה תיערך יותר זמן. לדוגמא, אם תבצעו שיפוץ של שבירת בלטות ותחליפו ריצוף זה יקח פחות זמן, מאשר שיפוץ קומפלט של כל חדר האמבטיה.

כמו כן, בשיפוץ חדר אמבטיה לא ניתן להעסיק מספר רב של צוות, שכן החדר קטן, וגם לבצע את כל העבודות במקביל, לכן כל העבודות צריכות להיעשות לפי זמנים מדויקים. לדוגמא, לא ניתן להחליף ברזים לפני שמחליפים כיורים או את האמבטיה. לכן, לפני תחילת השיפוץ עליכם לחשב את הזמן של כל הפעולות שצריך לבצע, ואת כל התוצאות יחד.

 

שיפוץ מקלחת קומפלט או נקודתי?

הדבר הראשון שאתם צריכים להחליט לפני השיפוץ, הוא האם אתם מעוניינים לבצע שיפוץ יסודי של כל החדר והאביזרים, או שיפוץ נקודתי. העבודה בשיפוץ כללי תהיה מעמיקה ותצטרכו להחליף את הצנרת, הכלים הסניטריים, לבצע איטום, להחליף ריצוף, לבצע חיפוי ולצבוע את הקירות. יכול להיות שתצטרכו להוסיף גם עבודות חשמל. בנוסף, עבור השיפוץ תצטרכו להעסיק שיפוצניק ואינסטלטור ובמקרים מסוימים גם חשמלאי. במידה והשיפוץ הוא חלק משיפוץ כללי של הבית, קבלן שיפוצים יבצע זאת על ידי בעלי מקצוע שעובדים איתו.

לעומת זאת, בשיפוץ חדר אמבטיה חלקי או נקודתי, לא תצטרכו לפרק את כל האמבטיה ורק להחליף דברים ספציפיים שאתם מעוניינים, כמו ארונות, ריצוף, אמבטיה, מקלחון, כיור, אריחים או אסלה. שיפוץ מסוג זה אמור להיערך פחות זמן משיפוץ קומפלט.


 

שיפוץ חדר אמבטיה לפני ואחרי
 

(צילום: ShutterStock)


 

מחיר שיפוץ חדר אמבטיה 

מחיר השיפוץ משתנה לפי גודל השיפוץ וכמות החדרים (חדר אמבטיה אחד או שניים). כמו כן, במידה והוא נקודתי הוא יעלה פחות משיפוץ כללי. בנוסף, גודל החדר וסוג העבודות שתבצעו ישפיעו גם על המחיר.

 

כמה עולה שיפוץ חדר אמבטיה או מקלחת?

עלות שיפוץ חדר אמבטיה קומפלט: המחיר נע בין 16,000- 28,000 ₪. לא כולל חומרים כמו, ברזים, כיורים, אסלות, ארונות או קרמיקה. מחירים של חומרים אלו משתנים לפי הדגם והחברה. החלפת אמבטיה למקלחון, תעלה בממוצע בין 6,000-4,500 ₪.

עלות שיפוץ נקודתי: המחיר תלוי בכמות הדברים שתבחרו לשפץ בחדר, ואמור לעלות בערך 5,000 ₪. ן: פירוק והתקנת מקלחון חדש כולל אגנית – 2800 – 3400.

 

כיצד ניתן להוזיל את עלות שיפוץ חדר האמבטיה?

כדי לנסות להוזיל את עלות השיפוץ, תוכלו לבקש מהקבלן שלא יפרק את אריחי החיפוי מהקירות, ושידביק את האריחים הישנים. בנוסף, תוכלו לחפות חלק מהקיר ולבצע צביעה של הקיר החשוף בצבע שעמיד בפני חדירות מים ולחות לקירות. כמו כן, יש באפשרותכם לחדש את האמבטיה ולא לקנות חדשה לגמרי, או להתקין מקלחון מעוצב במקום

 

מעוניינים לשפץ או לחדש את חדר האמבטיה שלכם? מצאו קבלן שיפוצים באזורכם וקבלו הצעת מחיר עוד היום:
 

קבלן שיפוצים מומלץ לשיפוץ האמבטיה בתל אביב

קבלן שיפוצים מומלץ לשיפוץ האמבטיה בחיפה

קבלן שיפוצים מומלץ לשיפוץ האמבטיה בירושלים

קבלן שיפוצים מומלץ לשיפוץ האמבטיה ברמת גן

קבלן שיפוצים מומלץ לשיפוץ האמבטיה בבאר שבע