מתלבטים היכן לערוך את הקניות השבועיות לבית?

ארגון הציבור אסף עבורכם את כל ההמלצות ומה שחשוב לדעת בבואכם לקנות במכולת או בסופרמרקט:

  • קניתם מוצר פגום? אם רכשתם מוצר אשר תוקפו פג טרם מועד הרכישה או התגלה כפגום/ מקולקל, זכותכם לבטל את העיסקה ולקבל החזר כספי מלא.
  • קניתם מוצר והתחרטתם? בהתאם לתקנות ביטול עסקה במקרה בו עלות המוצר מעל 50 ש"ח ולא נפתחה האריזה המקורית, עומדת לכם הזכות לבטל עיסקה תוך 14 ימים ממועד ביצוע העיסקה ולקבל החזר כספי.
  • ביטול עסקה לא חלה  על מוצרים פסידים: מזון, עיתונים, ספרים ודיסקים וכדומה.
  • רשת השיווק מחויבת לסמן את המחיר על המוצר עצמו (החוק אינו חל במקרים של מוצרים בתפזורת כמו ירקות ופירות, לחם שאינו ארוז וכדומה).
  • רשת שיווק מחויבת לסמן מחירים לפי יחידת מידה (קילו או ליטר).
  • זכותכם לפי החוק לרכוש מוצר במחיר המסומן, גם אם המחיר בקופה שונה.
  • חיוב לפי המחיר הגבוה וסירוב להחזיר לכם את ההפרש בין המחיר שהוצג על המחיר למחיר שנגבה בקופה, יכול לשמש עילה לתביעת פיצויים ללא הוכחת נזק של עד 10,000 ש"ח.
  • רשת השיווק מחויבת להבהיר את פרטי המבצע, המוצרים הכלולים בו ומהו המחיר לפני ההנחה ושיעור ההנחה או המחיר לאחר ההנחה.
  • קניתם מזון מקולקל? אם יש חשש למפגע ביטחותי העבירו את התלונות גם למשרד הבריאות.
  • טרם החתימה על ההסכם ההצטרפות ל"כרטיס המועדון" קראו את טופס ההצטרפות והתקנון והבינו את המשמעויות של ההתחייבות (התניות מקפחות, הגבלות במבצעים, התניה לקבלת הטבות רק ברכישה בהיקף כספי מסוים וכדומה).
  • זכותכם להשיב את מכלי המשקה בסניפי רשתות השיווק (חנות מעל 28 מ"ר) ולקבל את החזר הפקדון. אי הסכמה על קבלת בקבוקי משקה הינה עבירה על החוק.
  • תווי קנייה -  קראו את התנאים והסייגים משני צדדיו של התו. שימו לב כי בחלק מבתי העסק ערך התו מופחת או חל בסייגים כמו מימוש התו שלא במבצעים או במחלקות מסויימות בלבד.
  • בדקו את החשבונית בעודכם בחנות וודאו כי המחירים שנגבו תואמים את המחיר שעל המוצר.
  • מומלץ להגיע לחנות עם רשימת קניות מסודרת. ריבוי מבצעים והטבות עשוי להביא לרכישות שאינן נחוצות וכתוצאה מכך להוצאות לא מתוכננות.

תלונה אחת שווה אלף קיטורים - להגשת תלונה: www.emun.org