הכירו את ד"ר לריסה ברק. היא בעלת התמחות ברפואת משפחה, ועוסקת ברפואה אסתטית כבר יותר מ-20 שנה. כיום, אחרי אלפי לקוחות מרוצים, היא מפעילה שלוש מרפאות: אחת בזיכרון יעקב, שנייה בתל אביב ושלישית בבירת האופנה של אירופה - העיר מילאנו שבאיטליה. 

שוחחנו עם ד"ר ברק על רפואה אסתטית מודרנית, על מה אפשר (ואי אפשר) להשיג כשעוברים ניתוח פלסטי ועל רבים מהטיפולים שמתבצעים במרפאות שלה. 

"הנטייה ברפואה אסתטית מודרנית היא לעשות משהו שנראה טבעי", אומרת ד"ר ברק, "כשאדם עובר טיפול ואז פוגש חברים או חוזר למקום העבודה שלו, אנחנו לא רוצים שישאלו אותו מה הוא עשה לעצמו בפנים".

 

ד"ר לריסה ברק בפעולה

ד"ר לריסה ברק בפעולה (צילום: באדיבות המצולם)

 

כולנו מכירים את המראה המוגזם והמלאכותי של שפתיים שעברו הזרקות ומילוי, וגם ד"ר ברק מסכימה שמדובר בדוגמה מצוינת לתופעות שמהן הרפואה האסתטית מנסה להימנע: "גם בשפתיים אנחנו מחפשים נראות טבעית, ולכן מבצעים טיפולים שמדגישים את קווי השפתיים", היא אומרת, "כמו בשאר חלקי הפנים, המגמה היא להתאים את התוצאה הסופית לתווי פנים מקוריים; לא לנפח את הפנים, אלא להרים אותם כדי לקבל מראה טבעי".

"בהקשר הזה," מוסיפה ד"ר ברק, "ניתוח לא יכול לתת מראה פנים טבעי; תמיד הדברים ייראו פחות טבעיים, ותמיד יורגש שנעשה ניתוח, במיוחד בתקופה שמייד לאחר ביצועו".

מה ההבדל, למשל, בין ניתוח להרמת הפנים לבין "פיסול פנים"?

"ניתוח להרמת פנים הוא ניתוח לכל דבר. הוא עשוי לקחת כמה שעות, וכולל החלמה כמו אחרי ניתוח ומראה כמו אחרי ניתוח. ניתוח כזה כולל הדגשת קו הלסת, מתיחת צוואר, מילוי אזור עצמות הלחיים ועוד. היום יש מגוון דרכים להגיע לאותה תוצאה בלי ניתוח, בלי כאב ובלי ההחלמה ממושכת. פיסול פנים, שאותו עושים בעזרת חוטים ומילוי, מאפשר לתת נפח לפנים ולהרים רקמות בלי לשנות תווי פנים. 

"הרמת פנים לוקחת 30 דקות, והפציינט חוזר לשגרה מייד לאחר הפרוצדורה. גם הרמת צוואר ניתן לעשות בהרדמה מקומית בלי כאב, ולחזור לעבודה באותו יום, ממש אחרי הביקור במרפאה.

"רוב החוטים מהסוג זה שבהם משתמשים בישראל הם חוטים 'נמסים', כלומר כאלה שנעלמים אחרי פרק זמן מסוים. מדובר בחוטים ותיקים ויעילים, שבארץ עובדים איתם כבר 30 שנה, והיום כבר קיים דור שלישי, שבו החוטים לא רק מרימים את הרקמות אלא גם מפרישים חומצה היאלורונית. הם מחזיקים שנתיים עד שנתיים וחצי, והטיפול עולה 7,500-5,000 שקלים לזוג חוטים. את כמות החוטים קובעים על פי סוג הטיפול, מצב המטופלים וגילם".

מהם היתרונות של הרמת צוואר או פנים על ידי חוטים?

"ההליך נעשה בהרדמה מקומית, כמו הרדמה במרפאת שיניים. הוא נמשך חצי שעה עד שעה תחת הרדמה, ולאחר מכן אין כאבים, אין חתכים ואין שטפי דם, והלקוח חוזר לעבודה באותו יום. נוסף על חוטים לפנים, משתמשים גם בחוטים ובהזרקות באזור הברכיים, בבטן, בישבן ובמקומות נוספים. זה הליך שמחליף יפה ובהצלחה רבה את הרפואה הכירורגית. 

"אגב עיצוב ופיסול, קיימים היום מכשירים מתקדמים שיכולים ממש לעצב קוביות בבטן: הם נפטרים מהשומן ומכווצים את השרירים כך שמתקבל מראה הקוביות, וקיימים גם מכשירים שבעזרתם ניתן להרים את הישבן". 

מה הם מוצרי או טיפולי אנטי-אייג'ינג?

"קיים מגוון רחב של טיפולים ומוצרים נגד הזדקנות. לפני שבוחרים, הדבר החשוב הוא להכיר את סוג הטיפולים והרעיון מאחוריהם.

 

 

ד"ר ברק

ד"ר ברק: "אחרי גיל 25 הגוף לא מייצר אלסטין" (צילום: באדיבות המצולם)

 

"כיוון אחד הוא טיפול באיכות של העור. אחרי גיל 25 הגוף לא מייצר אלסטין, כמות הקלוגן יורדת ואנחנו חווים רפיון של השרירים, רואים קמטים וקמטוטים וחויים נסיגה של העצמות. הטיפול הראשון הוא טיפול מכשירים בעיקרו, המשפר את מרקם וגוון העור.

"כיוון שני הוא טיפול שמטרתו להגביר נפח ולהחזיר רקמות שנסוגו אל מקומן המקורי. זה נעשה באמצעות חומרי מילוי, שומן-תת עורי או חוטים שמחזירים את הרקמות למקום, אבל לעיתים נעשה גם שימוש בטכנולוגיות כמו לייזר, חום גבוה ועוד".

מילון רפואה אסתטית

ביקשנו מד"ר ברק פירוט לגבי מונחים ושמות שבהם נתקל כל מי שמחפש טיפולי רפואה אסתטית. קיבלנו כמה הסברים מעולים: 

מהו רסטילן?

"חומר ותיק ומוכר למילוי קמטים, שנמצא בשוק כבר 30 שנים ויותר. מדובר בסדרה בטוחה של תכשירים,  שמחזיקה זמן רב וקלה להזרקה. קיים מגוון חומרים מבוססי רסטילן שמותאמים לאזורים שונים בגוף, בהתאם לגודל החלקיקים שמרכיבים את התכשירים. 

"מזרק רסטילן יכול לעלות 2,500-1,500 שקלים. ככלל צריך לזכור שחומר איכותי לא יעלה פחות מ-1,500 שקלים. אין להשתמש במזרקים זולים במיוחד, כיון שאי אפשר לדעת מה מקורם ומה יש בהם. החומרים האלה נכנסים לפנים שלנו, ושימוש בחומרים זולים כבר עלה לאנשים ביוקר, עד כדי ביצוע ניתוחים לא פשוטים לתיקון בעיות". 

מהו Juvéderm?

"מותג של חברה ידועה. מדובר בחומר יעיל למדי, אם כי מעט יקר. אני תמיד שוקלת אם להשתמש בו או לא – כל מקרה לגופו".

מהו קולגן?

"מגיע בשתי צורות, הראשונה היא אבקת קולגן להמסה ולשתייה, והשנייה היא הזרקה. השיטה השנייה יעילה בהרבה לחידוש העור ולחיזוקו".

מהי מזותרפיה וכיצד היא מתבצעת?

"מזותרפיה היא טיפול ממריץ ומצעיר מוכר, שהחלו בו בשנות החמישים בצרפת. כל רופא מייצר את הקוקטייל שלו, שמכיל ויטמינים ומינרלים, והטיפול מתבצע בהזרקות בתדירויות משתנות, 12-10 טיפולים".

 

ד"ר לריסה ברק

ד"ר ברק: "לגברים כדאי לעשות טיפולים קצרים" (צילום: באדיבות המצולם)

 

 

במיוחד בישראל אין אפשרות להגיע 10 פעמים לטיפול. כאן משתמשים ב-skin booster, שזה חומצה היאלורונית שלא נותנת נפח, אבל היא מושכת נוזלים וגורמת לייצור של קולגן. 
בהזרקת סקין בוסטרס מבצעים שלושה טיפולים, בהפרש של שבועיים בין טיפול לטיפול. בכל טיפול מזריקים מזרק אחד על פני כל הפנים והטיפול מעניק זוהר ומראה יפה לפנים. 

אפשר לעשות את הטיפול כל השנה, בכל העונות, אבל יש חשיבות לגיל: בגיל 35-40 די בטיפול כל 6-8 חודשים. אם מדברים על מישהו בגיל מתקדם יותר, אזי משתמשים במזותרפיה אחרי טיפול מכשירים או מילוי. מעין "תחזוקה". אין מה לעשות מזותרפיה בגיל הזה בלי טיפול מקדים, מדגישה ד"ר ברק.

מהו פילינג מכני? כיצד מבצעים אותו?

"פילינג מכני מסיר את השכבה העליונה של העור ותאים מתים. משתמשים במכשירים שונים - חום גבוה, לייזר – להורדת השכבות בסדרת טיפולים. נוסף על הסרת השכבות, המכשיר גורם להצטברות של קולגן". 

מהו Laser Genesis? 

"בטיפול לייזר ג'נסיס נעשה שימוש בלייזר שמשקם את העור מבפנים. הוא יחסית נעים, לא גורם לאדמומיות, ומי שעובר אותו יכול לחזור לעבודה מייד אחריו. כעבור חודש העור ייראה זוהר ויפה יותר.

"את הטיפול הזה אפשר לעשות אפילו בהפסקת הצהריים, עד כדי כך הוא פשוט וזמין. רוב הלקוחות זקוקים לשלושה עד שישה טיפולים, תלוי בסוג העור, במרקם שלו ובגיל המטופל".

מהו טיפול טיקסל?

"טיפול זה מתאים מאוד למי שסובלים מאקנה, ומבוסס על זרם קצר של חום. במהלך הטיפול חשים עקצוץ קל. הטיפול מתאים לאקנה פעיל, וגם להחלקת צלקות שנוצרו בעקבות אקנה".

כל כמה זמן מומלץ או אפשר לעשות טיפול פנים?

"אצלי במרפאות עושים טיפולי פנים במכשור פעם בחודש וחצי-חודשיים. תלוי מאוד מה רוצים לקבל, מה גיל הלקוח/ה ומה מצב העור שלו/שלה". 

מה מומלץ לעשות אחרי טיפול פנים?

"שמים קרם הגנה - זה הדבר החשוב ביותר למרוח אחרי טיפול.  זה נכון גם באופן כללי, לגברים וגם לנשים: אם לא רוצים להגיע למצב של קמטים ועור לא בריא, חשוב מאוד להיות מצוידים תמיד בקרם הגנה".

מהו טיפול פנים בגלי רדיו וכמה הוא עולה?

"גלי רדיו מאפשרים להוריד שכבות של העור או לחולל ייצור של קולגן. משתמשים בהם לטיפולי פנים, לצלוטיט, להצרת היקפים ועוד. פילינג בגלי רדיו, לשם הדוגמה, עולה 2,500-1,500 לטיפול אחד". 

כמה עולה טיפול פנים לגבר?

"לגברים כדאי מאוד לעשות טיפולים קצרים ככל האפשר, וללא כאב. כיוון שלגברים קשה להתמודד עם כאב, כדאי להם לעשות לייזר ג'נסיס, בעלות של 2,500 ש"ח לטיפול".

לפרטים אודות הקליניקה של ד"ר לריסה ברק לחצו כאן