הדרך לחיוך החושף שיניים לבנות יכולה להיות הרבה יותר קלה ממה שחשבתם. בשלב הראשון, חשוב להבין מה הטיפול המתאים ביותר עבורכם. אחד מהיתרונות של הלבנת שיניים הינו האפשרות להגיע לתוצאות מעולות בזמן קצר, אך החיסרון הבולט בטיפול הוא שלא ניתן להלבין חומרים שאינם השן הטבעית כמו כתרים או סתימות. במידה והחלטתם לעבור טיפול הלבנה, מה עדיף? במרפאה או בבית? את כל המידע בנושא הלבנת שיניים יפרט לנו ד"ר רוני אמיד, המנהל מרפאת שיניים לאסתטיקה דנטלית בתל אביב.

הכירו: ד"ר רוני אמיד


מתי והיכן למדת רפואת שיניים?

התחלתי לימודי רפואה באוניברסיטת באר שבע, אבל כעבור 3 שנים של לימודים עברתי לאוניברסיטת תל אביב ללמוד רפואת שיניים, וסיימתי את הלימודים בשנת 1990.

מה הוביל אותך להיות רופא שיניים?

חיפשתי מקצוע רפואי שיהיה פחות קשור לבית חולים, ויאפשר לי לנהל לעצמי את הזמן. אחד מהמקצועות האלו זה רפואת שיניים - המתנהלת בשוק הפרטי ואינה קשורה לבית החולים.
 

מה זה הלבנת שיניים ומהן השיטות?

מהי הלבנת שיניים ואיך עושים אותה?

הלבנת שיניים הוא תהליך כימי שבו חודרים חומרים שהם כולם נגזרות של מי חמצן אל תוך השיניים, ומפרקים מולקולות של חומרי צבע שחדרו אל השיניים במשך השנים ממזון, שתיה או עישון. התהליך מפרק אותן למולקולות יותר ויותר קטנות, ועל ידי כך מחזירים לשיניים את הצבע המקורי שלהם. יש טכניקות שונות להשגת  שיניים לבנות יותר. למשל, מדבקות/רצועות המכילות חומרי הלבנה אותם מרכיבים לפרקי זמן מסוימים על השיניים. החיסרון הוא שחומר ההלבנה על מדבקות אלו  קיים בריכוז מאוד נמוך - כדי שיהיה אפשר למכור את המוצר בבתי מרקחת ללא פיקוח של רופא שיניים - לכן ייקח זמן רב עד שמגיעים לתוצאות אפקטיביות עם הטכניקה הזאת.

  • הלבנה ביתיתרופא השיניים מכין תבניות אישיות המותאמות לשיניים של המטופל, ובבית המטופל מרכיב את התבניות על השיניים לאחר שמילא בתוכן חומר הלבנה  ולאחר שקיבל הסבר מפורט מהמרפאה לגבי אופי הטיפול. ניתן להסתובב עם כל תבנית כזו במשך 3-4 שעות במשך היום, למשך 7-8 ימים, או אפשרות אחרת היא לישון עם התבנית בלילה במשך 7-8 לילות. התהליך הזה הוא אמנם יותר מהיר מההלבנה עם רצועות, אבל עדיין יחסית איטי כי הוא מצריך מספר ימים.
     
  • הלבנה מהירה - בתהליך זה  מורחים חומרי הלבנה על השיניים במרפאה, אחרי שנמרח חומר הגנה על החניכיים, מנורה המאירה על השיניים מאיצה את התהליך. בעבר השתמשו במנורת לייזר, היום נפוצה מאוד מנורת לד המאירה על השיניים. התהליך אורך כ-3 מחזורים בני 20 דקות כל אחד, ובסיום כל אחד מהמחזורים מחליפים את חומר ההלבנה. אצלנו במרפאה עושים שילוב טכניקות: ראשית מבוצעת ההלבנה במרפאה, וברגע שהטיפול מסתיים לוקחים מהמטופל מידות ליצירת תבניות של ההלבנה הביתית. זה נועד לשתי אפשרויות: אפשרות אחת היא שהמטופל סיים את ההלבנה במרפאה והתאכזב מהתוצאות, במקרה כזה הוא מקבל  מידית חומרי הלבנה ויכול להמשיך את התהליך בבית.
     
  • תבנית הלבנהאם לאחר שנתיים שלש נראית ירידה בגוון הבהיר של השיניים (כתוצאה מחדירת חומרי צבע חדשים אל השיניים) ניתן בכל עת להגיע למרפאה ולקבל חומרי הלבנה טריים לשינה עם תבנית ההלבנה, ואחרי לילה אחד עם התבניות, הצבע של השיניים חוזר להיות כפי שהיה בסיום ההלבנה. כך נעשה שילוב של שתי טכניקות שלטעמי הן שילוב מעולה. כמובן ששלב זה קורה כשתוצאת ההלבנה מתחילה מעט לרדת והמטופל ירצה לחזק את הטיפול. ברגע שיש לו את התבנית, כל מה שהוא צריך זה רק להגיע למרפאה לקבלת חומר. חומרים שחדרו אל השיניים (מזון, שתיה ועישון) ימשיכו לפגוע בצבע השיניים גם לאחר ההלבנה כיוון שהמטופל לא ישנה את ההרגלים שלו. לכן אחרי פרק זמן, תלוי בצריכה של אותם חומרים, תהיה קצת ירידה בעוצמת ההלבנה.

     

תבנית הלבנת שיניים

(צילום: ShutterStock)

ליצירת קשר עם מרפאת השיניים של ד"ר רוני אמיד לחצו כאן >>
 

כמה עולה הלבנת שיניים וממה מורכב המחיר?

זה תלוי באיזו הלבנה מדובר, בעיקרון אין מחירון אחיד להלבנת שיניים. טווח המחירים הוא בין 2,000-4,000 שקל. זה תלוי בטכניקה, אם זו הלבנה ביתית עם תבניות אז כמובן המחיר יותר זול, אם מדובר בהלבנה במרפאה אז המחיר יהיה יותר יקר, אם הטיפול כולל הלבנה במרפאה יחד עם תבניות זה כבר מחיר אחר. זה מאוד תלוי איזה אופי של הלבנה עושים.
 

**המחירים המוצגים נכונים לחודש אוגוסט 2021 ועשויים להשתנות**
 

יתרונות וחסרונות של טיפול הלבנת שיניים

מהן היתרונות והחסרונות של הלבנת שיניים?

היתרונות של הלבנת שיניים שמדובר בתהליך מהיר, וניתן להגיע לתוצאה אסתטית בפרק זמן מאוד קצר. זה לא מצריך שום דבר בשיניים חוץ מלדאוג שלפני ההלבנה הן יהיו נקיות, כלומר לעבור לפני כן ניקוי על ידי שיננית ולהבטיח שאין עליהן משקעים שהצטברו. החסרונות הם שלא ניתן להלבין שיניים שיש עליהן סתימות. צריך לזכור, ההלבנה מלבינה רק את חומר השן הטבעי – זאת אומרת אם יש סתימות, כתרים או ציפויי חרסינה על השיניים, הן כמובן לא ישנו את צבען. בנוסף, לא לכל מקרה זה מתאים, יש אנשים עם צביעה כהה של שיניים. לדוגמא, כתוצאה מלקיחת סוגים מסוימים של אנטיביוטיקה בזמן היווצרות השיניים, ואז השיניים בצבעים מאוד כהים וההלבנה לא משפיעה עליהן. או למשל בעקבות מחלות מסוימות, כמו פלואורוזיס - מחלה שבה בן אדם צרך יתר פלוריד, החומר נספג בשיניים בזמן היווצרותן ונוצרו בהם אזורים חומים.

חסרון נוסף הוא שהטיפול לא לצמיתות. המטופל צריך לדעת שאם הוא מבצע הליך הלבנה ללא טיפול תחזוקתי, עם הזמן הוא ימשיך לספוג חומרים ממזון ומשתיה. במקרים שלא ניתן לבצע הלבנה, או מטופל שרוצה הלבנה שתישאר לכל החיים, הטיפול המתאים יהיה ציפוי חרסינה.
 

האם יש תופעות לוואי מהלבנת שיניים?

יכולות להיות תופעות לוואי בהלבנת שיניים, לחלק קטן מהמטופלים יש רגישות בזמן ההלבנה ואולי טיפה אחרי. אנחנו לא יכולים לדעת למי יש צפי לרגישות - לכן אני ממליץ לכולם, לפני שמבצעים  הלבנת שיניים, לשטוף במשך שבועיים את הפה עם נוזלי שטיפה לשיניים רגישות. תופעת לוואי נוספת שיכולה להיות  הינה צריבה בחניכיים היכולה לנבוע משימוש לא זהיר ולא נכון בעיקר מחומרים בבית. ישנן שמועות שהלבנה מחלישה את השיניים או פוגעת בה - זה ממש לא נכון אין כל נזק לשיניים בעקבות תהליכי הלבנת שיניים.
 

מהן הדרכים לבצע הלבנת שיניים?

מכשיר הלייזר היום פחות פופולארי, מנורת לד נחשבת למתקדמת יותר בתחום של הלבנות שיניים.


הלבנת שיניים בלייזר

(צילום: ShutterStock)
 


למה כדאי לבצע הלבנת שיניים בארץ ולא בחו"ל?

עומדים לרשותנו בדיוק אותם כלים שקיימים בחו"ל. רפואת השיניים בארץ מאוד מתקדמת, במיוחד בתחום האסתטי. כל החידושים האחרונים שקיימים בתחום האסתטי קיימים גם בארץ, וזה נכון בוודאי גם לגבי הלבנת שיניים.

 

הלבנת שיניים לפני ואחרי


הלבנת שיניים לפני ואחרי
הלבנה של שיניים לפני ואחרי תוצאות

צילום: באדיבות ד"ר רוני אמיד)
 

ד"ר רוני אמיד, הוא מנהל רפואי ב 'מרפאת שיניים – ד"ר רוני אמיד', מרפאה לאסתטיקה דנטלית. כל המידע במאמר מטעמו בלבד.

ליצירת קשר עם מרפאת השיניים של ד"ר רוני אמיד לחצו כאן >>