(מקור: ShutterStock)

מה כדאי לדעת על רואה חשבון לעסקים קטנים. האם ישנו הבדל מהותי בין רואה חשבון לעסקים קטנים, או שישנם שיקולים אחרים בבחירת רואה חשבון לעסק שלכם?

 

לעסקים קטנים יש צרכים שונים מאלה של עצמאים או עסקים גדולים. לדוגמא, עסק קטן עשוי להעסיק עובד אחד או שניים ואילו עסק גדול יעסיק כמובן יותר עובדים. גם כל נושא ההוצאות, הספקים ויתר התנועות שונה סין עצמאים, עסקים קטנים וגדולים. יהיה זה לכן הגיוני שיהיו הבדלים בין רואה חשבון לעסקים קטנים ורואה חשבון שיכול לעבוד עם עסקים גדולים.

 

מהם הדברים שיכולים לעזור לכם להעריך את יכולותיו של רואה חשבון לעסקים קטנים? האם היותו רואה חשבון עצמאי או שותף במשרד רואי חשבון קטן צריך להיות השיקול בבחירה שלכם?

לא בהכרח, כמובן:

 

אנחנו יוצאים מתוך הנחה שמנהלים של עסקים גדולים הם מתוחכמים יותר ומנוסים יותר ממנהלים של עסקים קטנים, ולכן רואה חשבון לעסקים קטנים צריך להיות בעל אוזן קשבת לצרכים של העסק הקטן. יכול להיות שהוא יצטרך יותר להנחות את בעל העסק ולהדריך אותו להעניק ליווי אישי יותר בניהול הספרים שלו.

 

מצד שני, רואה חשבון עצמאי או צעיר, אין לו בהכרח אותו נסיון שיש לרואה חשבון ותיק ומנוסה. אולי זה צריך להיות השיקול בבחירת רואה חשבון לעסקים קטנים: קודם כל נסיון וותק במקצוע.

אולי יעניין אותך: המדריך המלא לפתיחת עוסק פטור

 

נקודה נוספת שצריך לקחת בחשבון היא שאלת ההכרות של רואה החשבון עם השוק בו מתנהל העסק. לעיתים קרובות, הכרות של רואה החשבון עם תחום העיסוק הוא חשוב ומועיל לא פחות מהיותו רואה חשבון לעסקים קטנים או רו"ח לעסקים אחרים.

 

בבחירת רואה חשבון לעסקים קטנים רצוי שהוא יכיר את התחום, כיון שלעיתים לא מעטות ישנם מאפיינים שמשפיעים די הרבה על כל נושא ההוצאות, האשראי והמימון וכד'.

מה לגבי הכנת משכורות?

 

בדרך כלל, רואה חשבון לא מכין משכורות. זה נכון לעסקים קטנים ונכון לעסקים גדולים. לשם כך ישנו חשב שכר או מנהל חשבונות, שזה תפקידו. יתרה מזאת, רואי חשבון רבים בין אם מדובר ברואה חשבון לעסקים קטנים או רו"ח לעסקים גדולים לא מכירים עד הסוף את כל רזי הכנת המשכורות ונהלי הביטוח הלאומי.

 

רואה חשבון לעסקים קטנים יסתמך לכן על הכנת המשכורות והנהלת החשבונות ורק יתווה את מהלכי ההפרשות השונים לקופות גמל או ביטוחים.

 

לסיכום: אם אתם מחפשים רואה חשבון לעסקים קטנים, שימו לב לנסיונו כרואה חשבון לעסקים קטנים וגם על נסיונו בתחום שלכם. היות ורואה חשבון לעסקים קטנים הופך למעשה ליועץ אישי, חשוב גם שתהיה כמיה בינכם.