האם ישנו הבדל בין קניית ארון ספרים, שולחן או כסא למשרד, מול קנייתם של כל אלה לשימוש בבית? על מה כדאי לחשוב כאשר מתכננים קניית רהיטים למשרד, והאם עדיף ריהוט משרדי להרכבה עצמית?

מה משדרים הרהיטים?

"אתה לא רוצה שהבית שלך יראה כמו משרד!" כמה פעמים שמענו את המשפט הזה, כשחשבנו לקנות רהיט פונקציונלי כלשהו הביתה. מצד שני, אנחנו גם לא ממהרים לקנות רהיט 'ביתי' ולשים אותו במשרד. מדוע זה?

אנחנו מבלים לא מעט שעות במשרד או בעבודה ולפעמים יותר שעות שם, מאשר בסלון הבית. למרות זאת, למשרד רובנו מעדיף רהיטים בעלי קווים ישרים ומינימליסטיים, בצבעים שיתאימו לתחום העיסוק שלנו ולדרגתנו בהירארכיה התפקודית. זאת, כיון שלרהיט ישנו תקפיד חשוב בבניית התדמית שלנו בעיני לקוחות, ספקים ועובדים.

 למשל:
אם אתם מתעסקים בעיצוב או באופנה, יכול להיות שתלכו על שולחנות כתומים, מדפי ספרים ירוקים או שטיחים סגולים. זה לא בהכרח יביא לכם שקט בעיניים, אבל זה עשוי לשדר נועזות ומקוריות. מצד שני, יכול להיות שתבחרו דווקא בריהוט משרדי בקווים לבנים, שקטים, אם זה מתאים לקו העיצובי אותו אתם רוצים לשדר.

 מנגד, משרדי עורכי דין יבחרו בריהוט 'כבד ומכובד', כדי להשרות תחושת ביטחון על הלקוח שלהם, ויראת כבוד מהצד השני. סוג הריהוט המשרדי ואופיו משתנה גם כמובן בהתאם לקהל אליו פונה העסק: לקוחות מבוגרים יעדיפו ריהוט כבד יותר ושקט, ולקוחות צעירים יעדיפו לראות משרד שמשדר דינמיות ותעוזה.

כך, אם אתם קונים ריהוט פונקציונלי – ארון, שולחן או כסא – למשרד או לבית, קחו בחשבון שהשיקולים בקניה בהחלט שונים: בבית, אתם קונים לטעם, לצורך ולעניין שלכם. למשרד – אחרי שיקולים של איכות, נוחות ומחיר, אתם קונים ריהוט משרדי גם בהתאם למה שהוא אמור לשדר לאחרים.

רהיטי משרד להרכבה עצמית: האם הם עדיפים?

מלבד מחירם, היתרונות הגדולים של רהיטי משרד בהרכבה עצמית הם בכך שקל מאוד לנייד אותם. משרד הוא סביבה דינמית: עובדים עוברים חדר או שמתוספים עובדים לחללים קיימים, ובהתאם לכך צריך להעביר את הרהיטים שלהם ואת עמדות העבודה.

 אם כל רהיט ורהיט יתאים רק ללל חדר מסוים, לא יהיה סוף לעניין, ולכן עדיפים רהיטים מודולריים להרכבה עצמית. חברות הייטק רבות מעדיפות ריהוט משרדי פשוט, פונקציונלי וקל, וחלק מזה בהחלט נובע מכך שחברות אלה דינמיות מאוד: הן מתרחבות ומתכווצות וצריכות לעיתים קרובות לעבור מקום או לצמצם את השטח שהן שוכרות.

ומי ירכיב את הרהיטים? העובדים? ההנהלה? אנשי חברת האחזקה?

כיום, כאשר קונים רהיטים משרדיים להרכבה עצמית, אפשר בהחלט להזמין גם מרכיב או צוות מרכיבים שירכיבו אותם.

חלק מחנויות הרהיטים מספקות שירותי הובלה והרכבה ויותר מזה: חלק מחברות ההובלה מספקות שירותי הזמנה, הובלה והרכבה: אתם תזמינו אצלן את הרהיטים, והן תהיינה אחראיות להזמנה אצל הספקים השונים, לאיסוף המוצרים על כל חלקיהם ולהרכבתם.

כמובן שכשיש גוף חיצוני שממונה על הרכבת הריהוט המשרדי חלה עליו גם האחריות לשלמות המוצר, וגם בכך טמון יתרון גדול.