האם אתם מתכננים לעבור לבית חדש? אם כן, עליכם להחליט איזה רהיטים להוביל מהדירה הישנה, מה לשמור, מה להשליך וכיצד לעצב את הדירה החדשה עם הרהיטים הקיימים שברשותכם בשילוב רהיטים חדשים שתרכשו.

על מנת לבחור רהיטים מתאימים לעיצוב הבית יש לקבוע קונספט עיצובי מנחה ובהתאם למידות חלל המגורים לשלב את הרהיטים באופן נוח ובהרמוניה. חשוב שלא להכביד בפריטי ריהוט כדי לא ליצור עומס וכך ניתן ליהנות מתחושה אוורירית ומזרימה אנרגטית בסלון ובחדרים השונים.

שיקולים בבחירה רהיטים לבית החדש

בחירת רהיטים לקראת המעבר לבית החדש אינה משימה פשוטה ויש להשקיע בכך זמן. מומלץ לקבל ייעוץ מקצועי בנושא על מנת לקבל החלטות נכונות. חשוב לדעת כי ישנם מספר שיקולים עיקריים לבחירת רהיטים כמו סוג הריהוט, סגנון עיצובי, פונקציונאליות, התאמה לחלל המגורים, חומרי גלם ואיכות וכמובן תקציב.

לכן, חשוב לאסוף מחירים ולהתרשם מפריטי ריהוט שונים באולמות התצוגה על מנת לקבל מושג כללי לגבי המחירים בשוק. כך ניתן לקבוע מסגרת תקציב וקל יותר לבחור רהיטים לבית החדש, ללא חריגות מיותרות מהתקציב, וללא התפשרות על איכות וסגנון.

סגנון העיצוב בבית החדש

טרם המעבר לבית החדש חשוב להחליט על סגנון העיצוב שישלוט בבית ויש להתאים רהיטים המתאימים לעיצוב בבית. אם מחליטים על סגנון כפרי יש לבחור רהיטים המתאימים לסגנון זה כמו שידות מעץ מלא, פינת ישיבה במראה כפרי, וילונות מבד טבעי המשתלבים במראה הכפרי, מטבח כפרי, פינת אוכל הכוללת שולחן מעץ וכדומה. במידה ומחליטים על סגנון מודרני נהוג לבחור רהיטים בגוון בהיר המשתלבים היטב עם גוון הקירות, רהיטים מודרניים מאופיינים לרוב בקווים ישרים ואלגנטיים התורמים למראה יוקרתי וייחודי.

חומרי גלם ואיכות

עליכם לזכור כי רהיטים ילוו אתכם לאורך שנים ארוכות לכן יש להקפיד על איכות הרהיטים. יש מגוון עצום של רהיטים מחומרי גלם שונים ביניהם עץ מסוגים שונים, זכוכית, מתכת ועוד. כאשר בוחרים פינת ישיבה לסלון יש להתחשב בגורמים כמו איכות הבד ועליכם להתחשב בכמות האורחים, בהרגלי האירוח ובמספר הדיירים וגילם. מומלץ לרכוש רהיטים איכותיים מחומרי גלם עמידים מאחר ופריטים אלה שומרים על מראה חדש לאורך זמן ואינם מתבלים בקלות.

מידות והתאמה לחלל

אחד השיקולים המרכזיים לבחירת רהיטים לבית החדש הוא נושא המידות וההתאמה לחלל המגורים. מומלץ לא לרכוש רהיטים לפני שלוקחים מידות מדויקות של הסלון ושאר חדרי הבית וכך נמנעים ממקרים בהם מגלים כי מערכת הישיבה הפינתית בולטת ומפריעה לתנועה בסלון, ונמנעים מרכישת מיטה גדולה מדי לחדר השינה וכיוצא בזה. תכנון מראש יבטיח התאמה מדויקת למידות החדרים וימנע עוגמת נפש ובזבוז מיותר.

פונקציונאליות

לכל רהיט תפקיד בבית הן בהיבט הפונקציונאלי, כלומר למה הפריט מיועד ומשמש והן בהיבט העיצובי.

לסיכום, חשוב לזכור כי רהיטים הם שחקן מרכזי בעיצוב הבית. לרהיטים תפקיד חשוב לקביעת הסגנון העיצובי ועליהם להיות נוחים לשימוש.