בישראל, שבה מזג האוויר חם יחסית, אפשר לשבת בחוץ במשך רוב ימות השנה. יש משהו נעים ברעיון של הפיכת חלק מהגינה או המרפסת לסוג של "חדר חיצוני" למשך תקופה מסוימת של השנה. זו הסיבה שמושג 'רהיטי הגן' התפתח כאן לא מעט בשנים האחרונות וממשיך להתפתח.

כשהיינו צעירים, היינו מוציאים זוג כסאות למרפסת ואולי שולחן קפה, ויושבים לאכול ארוחת בוקר. במשך השנים השתנו ההרגלים שלנו, והיום אנחנו יותר ויותר אוכלים וחיים בחוץ, במיוחד בעונות המעבר הקצרות, אבל גם בימים הנעימים של החורף ובערבי הקיץ. כך השתכללו יותר ויותר פינות הישיבה החיצוניות שלנו ועלתה הדרישה לריהוט של ממש – ריהוט ורהיטי גן.

קנייה ותחזוקה של רהיטים לגן

שימוש ברהיטי גן - ויותר נכון קניה שלהם – הוא לא עניין זול במיוחד. אפשר לומר שכשקונים רהיטים למרפסת או לגינה, מדובר בהשקעה לא קטנה. כך אנחנו רוצים שרהיטי הגן שאנחנו קונים יהיו יפים, פונקציונליים ויחזיקו מעמד במשך כמה שנים באקלים הישראלי: שמש קופחת וחום, לחות ואבק בקיץ, וימי גשם קרים בחורף.

אם אתם כבר משקיעים ברהיטי גן, הטיפ החשוב ביותר הוא לקנות משהו שאתם באמת אוהבים ושאתם רוצים לשבת עליו ולהשתמש בו.  תחשבו על זה, שאם אתם כבר יוצאים למרפסת בחורף או לגינה באיזה ערב קיץ חם ולח, אתם תרצו להתישב על רהיט גן טוב, נח ונעים, ולא על ריהוט גן שעשוי מפלסטיק זול והוא מתפרק. זכרו שדווקא בחוץ – בשמש ובגשם – קשה יותר. זה אומר שאיכות רהיטי הגן שלכם צריכה להיות טובה וגבוהה ממש כשל כל רהיט אחר.

אם לסכם את טיפ הראשון, לכן: בקניית ריהוט גינה או רהיטי גן, הקפידו על האיכות ואל תתפשרו עליה.

אם אתם קונים ריהוט מתכת, שימו לב שכל החיבורים יהיו איכותיים. שריתוכי הידיות והרגליים של כורסאות הגן או רהיטי הגן האחרים יהיו כולם טובים; חלקים ועדינים, ולא גסים ומחוספסים. נכון שרהיטי גן אמורים לעמוד בחוץ, אבל זה לא עושה את המראה שלהם לפחות חשוב.

קניית רהיטי גן מהעונה שעברה - האם כדאי לקנות רהיטי גן או ריהוט גינה שעמד בתצוגה במשך שנה? יכול להיות שכן. תלוי במחיר ותלוי איפה היו הרהיטים מוצבים.

לסיום החלק הזה בטיפים לקנייה חכמה של רהיטי גן, אנחנו יכולים להציע לכם לזכור שכל רהיט, אפילו יהיה האיכותי ביותר, דורש מידה של תחזוקה, הגנה ושמירה עליו. בידקו עם החנות או סוחר הרהיטים איזו תחזוקה דרושה לרהיטי הגן שאתם קונים. השקיעו עוד כמה שקלים בכיסויים לרהיטי הגן והשתמשו בהם-  אל תתעצלו. הרבה מאוד מרהיטי הגן מגיעים בגדלים וצורות פחות או יותר קבועים. רהיטים אלה מתאימים לכן למגוון שלם של כיסויים ושווה להשקיע בעניין הזה.