המטבח הוא חלק אינטגרלי מהבית שלכם, ואתם מבלים בו הרבה שעות במהלך היום. בין אם זה בארוחות הבוקר, ארוחות הערב, מפגשים משפחתיים ושיחות ארוכות. חיפוי קרמיקה נכון ישדרג את המטבח, ישמור על ניקיון הקירות מלכלוך שמצטבר עם הזמן, ימנע חדירת מים ויסייע בהגנה על ארונות המטבח. 

קיימים מגוון צבעים, סגנונות וגדלים של קרמיקה. לפני שאתם בוחרים את הקרמיקה למטבח, רצוי לבדוק מספר דברים מראש כדי שהחיפוי יבוצע באופן המקצועי ביותר, כמו לבדוק את גודל האריחים ולבצע התאמה של צבע וטקסטורה. 

רפי בכר ושי רומנו, הם בעלים של "ר.ש. הום קרמיקה בע"מ", שהוקמה בשנת 2002. החנות מציעה לכם קרמיקה וכלים סניטריים, חיפויים, ברזים, דלתות פנים ועוד. רפי בכר מסביר בהרחבה על התהליך.


 

כיצד בוחרים קרמיקה למטבח?

בחירת הקרמיקה למטבח נעשית לאחר שכבר נבחרו הצבעים של הארונות והשיש, כיוון שאלו הפריטים היקרים הדומיננטיים יותר. ניתן להשיג קרמיקה במגוון רחב של צבעים ואפשרויות, כך קל יותר להתאים את הקרמיקה לשיש ולארון שנבחרו. כמו כן, את הקרמיקה מחפים בסוף - תחילה שמים את ארונות המטבח, אחר כך את השיש ורק לבסוף את הקרמיקה. לכן תמיד רצוי לבחור את הקרמיקה בסוף התהליך. 

בנוסף, כאשר בוחרים קרמיקה למטבח צריך להגיע עם המידות בין השיש לארונות העליונים, כך ניתן לבחור קרמיקה במידות ספציפיות שיאפשרו לנו חיפוי של הקיר בלי יותר מידי חיתוכים. כמו כן, רצוי לבחור קרמיקה עם מקדם ספיגה נמוך שתהיה עמידה בפני התזות של שמן, מים וכתמים מכל מיני חומרים. לכן חשוב שהקרמיקה תהיה קלה לניקוי מבחינת הטקסטורה. 


 

מהם השלבים בתהליך חיפוי קרמיקה למטבח?

קיימים 3 שלבים לתהליך החיפוי:

  1. בשלב הראשון מתקינים את הארונות.
  2. בשלב השני מתקינים את השיש.
  3. בשלב השלישי מבצעים חיפוי של הקיר.

 

 

חיפוי קירות מטבח בקרמיקה

(צילום:ShutterStock)

 

מהן היתרונות והחסרונות של חיפוי הקרמיקה למטבח? 

קיימים מספר דרכים לבצע חיפוי קיר למטבח: ניתן לעשות זאת באמצעות קרמיקה, חיפוי זכוכית או למזג את השיש יחד עם הקיר, לחיפוי קרמיקה. 

 

היתרונות של חיפוי קרמיקה:

  • העלות הרבה יותר נמוכה לעומת חיפויים אחרים.
  • אם יש פגיעה כלשהי, כמו סדק או פגם בקיר של המטבח, אפשר להחליף רק קרמיקה אחת באזור השבר. (זאת בניגוד לחיפוי זכוכית, שנצטרך להחליף את כל הזכוכית מאחר והיא מורכבת מחתיכה אחת) 
  • מגוון רחב של עיצובים לבחירה, דבר התורם ליופי ולאווירה במטבח.
  • קלה מאוד לניקוי - ניתן לעשות זאת באמצעות מטלית.  
  • בעלת רמת ספיגה נמוכה למים, ועמידה מפני רטיבות.

 

 

החסרונות:

  • בחיפוי קרמיקה, הרובה (חומר מבוסס צמנט לאיטום החלל במרווחים בין האריחים) יכול להתלכלך מכתמים לאורך הזמן, לעומת חיפוי זכוכית או שיש למשל, שאין בו בכלל רובה.
  • כאשר עולים עם השיש על הקיר, זה מייקר מאוד את המחיר ומעניק מראה דיי מוסדי.

 

 

טיפ חשוב על בחירת אריחי הקרמיקה והצבע:

מומלץ לבצע את החיפוי של המטבח עם אריחים גדולים. כאשר בוחרים באריחים קטנים יש הרבה רובה בין האריחים, והמקדם ספיגה של הרובה לא מספיק טוב. הרובה לאורך הזמן מתחיל לשנות את הצבע שלו וצובר כתמים ושומנים. במידה ובוחרים דוגמא בצבע לבן, הצבע משתנה עם הזמן והופך לחום ואז לשחור. ככל שהאריחים יותר גדולים כך יש פחות רובה. 

 

 

חיפוי קרמיקה

(צילום:ShutterStock)


 

מה חשוב לבדוק לפני ביצוע חיפוי קרמיקה למטבח?

חשוב לבדוק שהאריחים יהיו שלמים, בגודל שיאפשר ביצוע עבודה בלי יותר מידי חיתוכים, על מנת שתהיה תוצאה יפה. כמו כן, יש לבדוק התאמה של צבע וטקסטורה - ככל שהאריח יותר מחוספס, כך יותר קשה לנקות אותו. לכן מומלץ לבחור אריחים שיותר קלים לניקוי, שכן למטבח יש נטייה להתלכלך מכתמי שומן ולכלוך. 

 

 

 

עיצוב המטבח ע"י חיפוי קרמיקה

(צילום: ShutterStock)

 

איך אריחי הקרמיקה משפיעים על עיצוב המטבח?

המטבח בנוי מ-3  אלמנטים:

  1. הארון.
  2. השיש
  3. הקרמיקה.

אני ממליץ תמיד שאחד משלושת האלמנטים יעניק אפקט דומיננטי, והשניים האחרים יהיו יותר עדינים. כלומר, במידה ובוחרים לעשות ארון בצבע אגרסיבי, עדיף שהשיש והקרמיקה יהיו יותר עדינים.

לחלופין, במידה ועושים את השיש בגוון אגרסיבי, מומלץ שהקרמיקה והארון יהיו פחות דומיננטיים. מבחינה פרקטית, כדאי לבחור שיש יותר כהה שלא יראו עליו כל לכלוך או אבק ואת הקרמיקה והארון לעשות בצבעים יותר בהירים. 

טיפ נוסף, ברוב המקרים המרחק בין השיש לארונות העליונים הוא 60 ס"מ, לכן ישנה מגמה לחפות בקרמיקה בגודל 60/120 ס"מ כדי להעניק מראה נקי ויפה. כיום, קיים מבחר ענק ומרשים של אריחים בגודל זה.  

רפי בכר ושי רומנו, הם בעלים של "ר.ש. הום קרמיקה בע"מ". כל המידע במאמר מטעמם בלבד. 
 

ליצירת קשר עם חברת ר.ש קרמיקה בע"מ לחצו כאן >>