ראשית, חשוב מאוד להבדיל בין הדבקת קרמיקה על הרצפה והדבקת קרמיקה כחיפוי קירות. הדבקת קרמיקה על רצפה או, במילים פשוטות, ריצוף נחשבת מסובכת יותר מהדבקת קרמיקה על קירות.

 יש כמה סיבות לכך, ובינהן אפשר למנות לפחות שלוש:

1. הדבקת קרמיקה כרצפה דורשת התחשבות בשיפועים כדי להבטיח ניקוז אחיד וטוב

2. הדבקת קרמיקה כרצפה דורשת פילוס קפדני של כל אריח בפני עצמו והקפדה יתרה על כמות הדבק קרמיקה בהדבקת הקרמיקה

3. הדבקת קרמיקה כרצפה דורשת תכנון מדוקדק מראש של כיווני הנחת הקרמיקה וההדבקה שלה וכן קביעה נכונה של מקומות ההתחלה והסיום של הדבקת הקרמיקה

חיפוי קירות אינו דורש פילוס של כל אריח, אלא הצמדה טובה לקיר עם כמות מדודה של דבק. במידה והוא בדק ווידא שהרצפה אינה עקומה והיא מפולסת נכון, המדביק יכול להשתמש בה כייחוס להדבקת אריחי הקרמיקה ולהתחיל לעבוד מלמטה. במקרים בהם הרצפה עקומה או מוטה, יש לחתוך את הקרמיקה כך שהחלק העליון של השורה הראשונה יהיה "פלס", ועליו אפשר יהיה לבנות הלאה, בהדבקת קרמיקה כלפי מעלה.

עם כל החיבה שלנו ל"עשה זאת בעצמך", עדיין, הדבקת קרמיקה דורשת מיומנות לא קטנה. נכון, אם התפרקה שורה או שניים של אריחים בגלל הדבקה לא אחראית ולא מקצועית, תוכלו בוודאי לתקן אותה עם מעט הדרכה. מצד שני, אם מדובר ביותר מאשר אריחים בודדים אתם עלולים להכנס לסרטים.

אם אתם מחפשים מי שיבצע עבורכם הדבקת קרמיקה, לכו על בטוח. מוטב לקנות קרמיקה קצת פחות יוקרתית ויקרה ולקחת רצף טוב, מאשר ללכת על פועל לא מוכר.

הדבקת קרמיקה על ידי רצף מיומן, שיודע היטב מה הוא עושה ונותן אחריות על העבודה שלו, תיקח פחות זמן ועדיין תראה טוב הרבה יותר מזו של כל פועל זול, שבכלל לא בטוח שיש לו אישורי עבודה, למשל. יעילותו של רצף מיומן בהדבקת קרמיקה תתבטא גם בניצול טוב יותר של החומר שלרשותו, כולל ניסור אריחים ושימוש בדבק ובחומרי איטום, אם צריך.

זכרו שעבודת הדבקת קרמיקה היא אולי המרכיב החשוב ביותר של עבודות הגמר בשיפוצים או בבניה: הדבקת קרמיקה רשלנית תכער בסופו של דבר את החלל ולא יעזור כמה איכותיים יהיו אריחי הקרמיקה לרצפה או אריחי הקרמיקה שתקנו לחיפוי הקירות: המראה הסופי יהיה זול ומרושל וחבל.