אירוע משפחתי או חברתי כגון שבת חתן, הוא אירוע שמח, שבו מגיעים החברים או המתפללים מבית הכנסת ובני המשפחה לשמח את החתן ולחגוג איתו את בר המצווה או החתונה. בעבר היו רבים מסתפקים בהרבה פיצוחים טובים וכיבוד קל, מלווה בשתייה, אבל כיום נהוג לרוב לכבד ביותר מזה. 
כאשר מדובר על הכיבוד והאוכל, מדובר בהחלט על קצת יותר מאשר תפריט של אוכל מוכן לשבת: האורחים וגם המארחים רוצים שהוא יהיה מגוון וחגיגי יותר, מוגש בצורה נעימה לעין ומתאים לכל חיך.
למרות זאת, זכרו את הטיפ הראשון: מספר המוזמנים או מי שיגיעו לברך עשוי להיות לא קטן. לכן חשוב להיצמד מאוד לתקציב שעומד לרשותכם: לקחת מגשי אירוח צנועים יותר, אם צריך, אבל להישאר במסגרת התקציב. 
על פי מה ואיך תבחרו בחברת הקייטרינג הטובה והמתאימה לכם ביותר, זו שתהפוך את האירוע לעונג שבת אמיתי, ולכזה שייזכר לשנים רבות. 

 

כשרות

מן הסתם, אחד הפרטים החשובים ביותר באירוע כמו שבת חתן: חפשו חברת קייטרינג שיכולה לספק לא רק אישורים על כשרות, אלא גם מספר כשרויות, בהידורים שונים. בצורה כזו תוכלו להבטיח שכל המוזמנים וכל מי שיגיע לאירוע יוכל ליהנות בו, ולא משנה מה רמת ההקפדה שלו או שלה. 

 

גמישות בתפריט

רוב חברות הקייטרינג מספקות תפריטים קבועים לשבת חתן. אלה כוללים ברוב המקרים מגוון מסוים של סלטים, מנות בשריות (או אחרות) עיקריות, תוספות שונות וקינוחים. 
בדקו אם התפריט מגוון מספיק, כדי שתהיה לכם גמישות בבחירה ואם ניתן לקבל מנות מיוחדות כגון מנות עיקריות שמיועדות לטבעונים או מתאימות לטבעונים או צמחונים. 

 

ארוחת בוקר בשבת חתן

 

תפריטים מסוגים שונים – עדתיים, מודרניים וכו'

כל משפחה והמסורת האישית שלה: תימנים, מרוקאים, בבלים או אשכנזים – כולנו אוהבים את האוכל בטעם המוכר לנו, וזה תמיד עושה שמח ונעים, לאכול מאוכל מסורתי באירועים חברתיים ומשפחתיים. 
אם מנות מסורתיות חשובות לכם, פנו קודם כל לחברת קייטרינג שיכולה לתת לכם הצעה על מנות כאלה. אם אין, או שהמחיר גבוה מדי, נסו לקבל הצעה על מנה מיוחדת או שתיים, לפחות, שתהיינה מסורתיות.

 

המלצות חברים ומשפחה

קבלו המלצות מקרובי משפחה או חברים או מתפללים בבית הכנסת שלכם, על חברת קייטרינג שנתנה להם שרות. השתדלו שההמלצות יהיו רלוונטיות ועדכניות ככל האפשר: תחום הקייטרינג מאוד דינמי, ולצערנו יש חברות שמשנות תפריטים לעיתים קרובות. 

 

צורת הגשה – צילומים מאירועים

בקשו מחברת הקייטרינג תמונות מאירועים שערכו בעבר. התרשמו מצורת ההגשה, מידת הטריות של האוכל ואיך הוא נראה על השולחנות על צורת מגשי האירוח ומהצורה בכלל, שבה מסופק האוכל. האם, למשל, תצטרכו להעביר מנות עיקריות או תוספות לכלי הגשה, כיון שהכול מסופק בקופסאות פלסטיק פשוטות, או אחרת?
יש חברות קייטרינג שמצלמות סרטוני וידאו של לקוחות ממליצים ואת האירועים עצמם – צפו גם בהם.

 

מינימום להזמנה

מהו המינימום של מספר המנות שאתם צריכים להזמין? חמישים מנות הוא מספר סביר, אבל בכל מקרה הוא צריך להתאים לאירוע שלכם. 

 

מה כלול ללא קשר לתפריט

מה כלול במחיר המנה, מעבר לאוכל עצמו? שתייה קלה? שפינגים או כלים שמתאימים לחימום? אילו כלים להגשה? האם כלי פורצלן? 

 

שרות מלצרים

האם חברת הקייטרינג יכולה לספק לכם שירותי מלצרים במחיר המנה או בתוספת מחיר? כמה מלצרים יגיעו לאירוע? האם יש לתת להם טיפ בסיום? 

 

השכרת כלים

נושא חשוב שנוטים לשכוח הוא עניין השכרת הכלים: כדאי לבדוק עם חברת הקייטרינג גם מחיר של כלים מושכרים. העלות עלולה להיות גבוהה מעט מזו של השכרה ישירות בחברה מתמחה, אבל לא בהכרח, כך שתמיד כדאי לבדוק. 
עוד זכרו, שעלות השכרת כלים צריכה לכלול את הפריטים השונים לכלל האירוח, ולא רק צלחות, כוסות וסכו"ם. קחו בחשבון גם שולחנות הגשה, כסאות לישיבה או "פוטונים" לפינת הזולה לחתן ולחבריו. אם האירוע נערך בקיץ, בגינה, בררו עם חברת הקייטרינג אם יש לה שמשיות יפות, לבנות וכן מאווררים או מצננים להשכרה לאירוע. 

מחפשים חברת קייטרינג מעולה? באתר B144 תמצאו רשימה מומלצת של חברות קייטרינג עם אפשרויות סינון מתקדמות לפי התמחות ואזור שירות. היכנסו, בחרו חברת קייטרינג שתתאים לבקשתכם והזמינו מגשי אירוח לשבת חתן.