אופניים וקורקינטים חשמליים הפכו בשנים האחרונות לכלי תחבורה פופולריים מאוד בתוך הערים הגדולות. הכלים האלה הם בעלי עוצמה לא מבוטלת, ויש ביניהם כאלה שמגיעים למהירויות, איך נאמר, לא בהכרח "מתונות".

בחירה בקורקינט חשמלי תלויה בשישה גורמים עיקריים:

- בטיחות

- מידות

- נוחות

- ביצועים

- תנאי רכיבה

- עלות

כל אחד והשיקולים שלו וסדר העדיפויות שלו (יש מי שיעדיפו משקל קל על פני משטח עמידה גדול וכו'), אבל הנה כמה טיפים שיעזרו לכם בבחירה:

 

בטיחות

קשה לדבר על בטיחות כשמדובר בכלי כל כך קל וחשוף, אבל דווקא בגלל זה, חשוב מאוד להתחיל דווקא בשיקולים הבטיחותיים.

בשוק קיימים כמה סוגים של בלמים. ברקסים הידראוליים הם הטובים והנוחים ביותר, כאשר דיסקים מכאניים הם אופציה טובה גם כן. כדאי מאוד שלקורקינט יהיה גם בלם אחורי, שמקל על בלימה מהירה.

בחרו דגם שיש לו נורית אחורית ופנס קדמי גבוה ככל האפשר ואם אין כאלה על הקורקינט שלכם, התקינו אותם. דאגו תמיד לתחזק את התאורה ולוודא שהיא עובדת וטפלו בבלמים.

בחרו דגם שמתאים למשקל שלכם וקצת יותר: אם הקורקינט מתאים ל- 110 ק"ג ואתם שוקלים 100, זה קצת צפוף. השאירו מרווח משקל גדול יותר כדי להבטיח ביצועים וכושר בלימה מתאים. 150 - 180 ק"ג הם משקלים לא נדירים בשוק.

 

מידות

קנו קורקינט שהכידון שלו מתאים לחלוטין לגובה שלכם או שניתן להתאים את גובהו כך שיתאים לגובה שלכם בצורה מושלמת. אל תקנו כלי שלא מתאים לגובה שלכם.

הקרש יכול להיות קטן או גדול, בהתאם להעדפה שלכם. יש מי שאוהבים שיש להם מרווח לעמידה ויש מי שזה לא משנה להם. כך או אחרת, משטח העמידה צריך להיות מחוספס ועשוי מחומרים טובים: יציב ועמיד. גם במים.

מידות הקורקינט קובעות לא מעט מהניידות שלו. בחרו כזה שמתאים לשימושים העיקריים שלכם: שימוש בתחב"ץ דורש קיפול מהיר מאוד, גודל קטן. שימוש בתנאים שדורשים פחות זריזות, ואם יש לכם מקום אחסון נח יכולים לאפשר קיפול קצת פחות מהיר וגודל טיפה יותר גדול.

 

בחורה על קטרקינט

רוצים לקנות קורקינט חדש? מצאו כבר עכשיו חנות קורקינטים מומלצת באזורכם

 

נוחות

כסא, סוג הנעה וצמיגים: האם אתם צריכים מושב? אלא אם כן אתם נוסעים מרחקים גדולים או שאתם מבוגרים, כל הסיכויים הם שמושב יהיה די מיותר.

הנעה ברצועה מספקת האצה מהירה יותר, מהירות גבוהה יותר ונסיעה שקטה יותר. שרשרת היא הרבה יותר אמינה ודורשת פחות אחזקה. מה עדיף? אם אתם בעניין של נסיעות ארוכות ואין לכם בעיה עם קצת רעש - כנראה ששרשרת תהיה מתאימה יותר. בתוך העיר, לזריזות רבה יותר - רצועה.

צמיגים הם עניין נוסף שיש לקחת בחשבון: השטוחים נוחים יותר, אבל מתמרנים פחות טוב. צמיגים מגומי מלא קשים יותר, אבל לא סובלים מתקרים. צמיגים שיש לנפח יעניקו נסיעה רכה יותר, אבל פנצ'ר זה לא דבר נעים. לשיקולכם.

 

ביצועים

מהירות, מרחק, זמן טעינה של הסוללה: המהירות תלויה בהעדפה שלכם, אבל אם אתם נוהגים למרחקים קצרים, ובעיקר בעיר, אתם לא צריכים כלי מהיר במיוחד.

מהירות של 20 קמ"ש תספיק למרבית הרוכבים בשימוש עירוני סביר. זכרו גם שהמהירות (וגם הטווח) תלויה לא מעט במשקל שלכם, בהרגלי הנהיגה וההאצה שלכם וכו'.

בחרו סוללת ליתיום-יון בעלת הספק שיספיק לצרכים שלכם ועוד קצת: טווח, זמן טעינה וכו'. אם שקע טעינה זמין לכם במשך היום, וטווח הנסיעה הוא מהמשרד הביתה, ומדובר בכמה ק"מ, אין לכם מה להשקיע בסוללה כבדה ויקרה.

 

תנאי רכיבה

בשוטף, איפה אתם רוכבים? בתל אביב השטוחה או בחיפה ההררית? במושב שבו יצקו את האספלט לפני 50 שנים? עליות רבות דורשות יותר כח ויותר אנרגיה. תנאי שטח גרועים - כבישים לא איכותיים או תנאי שטח של ממש - דורשים צמיגים רחבים יותר ובולמי זעזועים טובים.

התייחסו לנקודות האלה ושקללו אותן בשיקולים שלכם.

 

עלות

קורקינט חשמלי פשוט עולה כ- 1,700 ש"ח. כלי מתוחכם, עם בלמים הידראוליים ובולמי זעזועים יעלה פי שלושה, ויש גם לא מעט כלים יקרים יותר, כמובן.

מלבד מחיר הקנייה של הכלי עצמו, שקללו גם מחירי סוללה, בלמים וצמיגים. לעיתים קרובות עלויות האחזקה מגמדות את המחיר הראשוני ולא בהכרח כדאי אז לקנות כלי זול.