קוסמטיקאיות מציעות שלל ומגוון טיפולי פנים, כמעט לכל עונה בשנה. עם זאת, בין סוגי טיפולי הפנים הבסיסיים, אנחנו מכירים קודם כל את הטיפולים להצערת עור הפנים.

המטרה של רוב טיפולי הפנים הקוסמטיים היא לשמור על חזות עור הפנים ובריאותו. קוסמטיקאיות מציעות טיפולי פנים שונים שנועדו בעיקר להסתרת או להחלקת פגמים שונים, כמו כתמי גיל וניקוטין, קמטים וקמטוטים ועוד. כדאי לדעת ולזכור, שחלק מטיפולי פנים אלה אגרסיביים למדי ומחייבים המנעות מאור שמש ישיר או ממגע עם חומרים שונים בזמן שלאחר הטיפול. בגלל זה ובגלל סיבות נוספות, כדאי מאוד שהקוסמטיקאית המטפלת תהיה מנוסה ואחראית, ובעלת הכשרה מתאימה.

טיפולי קוסמטיקה להצערת עור הפנים

לא, הרעיון פה הוא לא לצער אף אחת, אלא להצעיר: לגרום לעור הפנים ולמראה הפנים הכללי להיראות צעירים יותר. טיפולי פנים אלה מורכבים משני 'חלקים': האחד מטרתו אכן הצערה, והשני – תחזוקה. הצערת עור הפנים נעשית לרוב על ידי החלקת קמטוטים באמצעים תכשירים קוסמטיים (אנחנו לא מדברים על בוטוקס כרגע). אחד הנפוצים הוא שימוש בפילינג שמבוסס על חומצה גליקולית. חומר מוכר, שבו משתמשים כבר שנים רבות. חומצה זו גורמת לקילוף עדין של החלק העליון של עור הפנים. בנוסף, תכשירי אנטי אייגינג אלה לטיפולי פנים, מכילים בהרבה מקרים גם חומרים אנטיאוקסידנטים – מונעי חמצון – שתפקידם הוא להמשיך ולשמור על העור מפני נזקי השמש למשל. חומרי הזנה שמכניסים בתכשירים אלה שומרים על הלחות ומשפרים את מגע העור.

טיפולי פילינג לפנים מבהירים ומאירים את הפנים ואמור להחליק עור קשה או נטול ברק
הפילינג ולאחריו טיפולי פנים ביתיים או תקופתיים אחרים אמורים למזער הופעת קמטוטים וקמטים של ממש, ומה שטיפולי פנים ביתיים עושים עוד, הוא לשפר את מגע העור, מתח עור הפנים וההופעה הכללית.

האם מראה הפנים משתפר דרמטית ותוך זמן קצר, אחרי טיפול פנים?

כל יצרן תכשירים, בין אם לשימוש ביתי אישי ובין אם לשימוש קוסמטיקאיות, מפרסם שהחומר שלו עובד ומראה תוצאות בתוך תקופה קצרה מטיפול הפנים, או בשימוש קבוע. בטיפולי פילינג פנים של ממש – כלומר כאלה שנעשים אחת לתקופה על ידי קוסמטיקאית, רואים את האפקט מיד לאחר שהעור נרגע והאדמומיות (אם הייתה) חולפת. השאלה כאן היא כמה זמן מחזיק טיפול הפנים והפילינג, עד שהעור נראה שוב מבוגר יותר.

קיימים כמובן טיפולי פנים נוספים וטיפולים נקודתיים שנעשים על ידי קוסמטיקאיות, חלקם כדי להעלים כתמים על העור, כתמי ניקוטין וגיל.