טיפולים קוסמטיים יכולים להיות טיפולים קבועים ויכולים להיות טיפולים זמניים. בניגוד לניתוחים פלסטיים-קוסמטיים, שרובם ככולם הם טיפולים קוסמטיים קבועים, קוסמטיקאיות מעניקות ונותנות טיפולים קוסמטיים זמניים. 

סוגי טיפולים קוסמטיים

בין הטיפולים שקוסמטיקאיות מעניקות היתר כלולים למשל פילינג, הסרת שיער בשיטות מוגדרות – מסורתיות ואחרות - וכמובן טיפולי פנים שונים שאינם פילינג וכדומה. 
כמה מהטיפולים שקוסמטיקאיות נותנות שלא בהיתר מוגדרים כטיפולים רפואיים שיש בהם סיכון: מילוי קמטים, הסרת שיער בלייזר או פילינג בעזרת חומרים מסוימים.
אם ניקח לדוגמא טיפולי הזרקה לפנים לצורך טיפול קוסמטי, נראה שהם ניתנים בידי רופאים – כירורגים פלסטיים – אבל פה ושם גם על ידי קוסמטיקאיות. במסגרת טיפולי קמטים כאלה כלולים הזרקות בוטוקס – רעלן בוטולינום – וכן מילוי קמטים על ידי הזרקת סיליקון, קולגן וחומרים אחרים. 

טיפולים בעלי סיכון:

באוגוסט 2004 הוציא משרד הבריאות אזהרה לציבור והודיע שהזרקת בוטוקס שלא במסגרות רפואיות עלולה להזיק. והנה, למרות זאת, יש לא מעט לקוחות שממשיכים לפנות לקוסמטיקאיות לקבלת טיפולים אלה, אולי מתוך אי ידיעה. 

איך לבחור קוסמטיקאית לטיפול מקצועי?

הכשרת קוסמטיקאיות נעשית על ידי בתי ספר שפועלים בתחום ומעניקים תעודות גמר מטעמם. חלק מבתי הספר פועלים בהתאם להנחיות משרד הבריאות ומעבירים תכנים שמתאימים להנחיות האלה, אבל קיימים גם בתי ספר לקוסמטיקאיות שלא עושים זאת. בנוסף, בהעדר פיקוח מתאים, ישנן גם קוסמטיקאיות שפועלות בתחום ללא שום הכשרה פורמלית או אחרת.  בהקשר של טיפולי הזרקה שונים צריך לדעת שישנם אף מי שמעבירים קורסים זריזים בהזרקות שונות ומעניקים תעודות. תעודות אלה יוצרות רושם כאילו הקוסמטיקאיות או מי שמחזיקים בהן הם מומחים, ולא כך הוא הדבר. האיגוד הישראלי לכירורגיה פלסטית אסף במהלך השנים השונות דוגמאות למקרים של נשים (בעיקר) שהגיעו לבתי חולים עם נזקים גופניים של ממש שנוצרו כתוצאה מהזרקות על ידי קוסמטיקאיות ואחרים – בין השאר, אגב, גם על ידי רופאים לא מומחים. 

טיפולים בלייזר על ידי קוסמטיקאיות:

השימוש במכשירי לייזר בטיפולים קוסמטיים מאפשר טיפול אסתטי והשגת אפקטים טיפוליים שונים, אבל צריך לדעת שמדובר בשימוש רפואי. למרות זאת, ובניגוד לחוק, ישנן קוסמטיקאיות שעובדות ומפעילות מכשירי לייזר להסרת שיער והן אינן רופאות. אם החלטתם לפנות לטיפולי לייזר להסרת שיער, יש לוודא שהם מבוצעים בהתאם לחוק ולא על ידי קוסמטיקאיות, אפילו אם הן בעלות הכשרה זו או אחרת. 
 
לסיכום: ישנם טיפולים קוסמטיים שמותר לקוסמטיקאיות לבצע. מצד שני, ישנם טיפולים שמוגדרים רפואיים, שלקוסמטיקאיות אסור לבצע ובהם כלולות הזרקות שונות, טיפולי לייזר ופילינג בחומרים מעל ריכוז מסוים של חומר פעיל. פניה לקוסמטיקאיות לביצוע טיפולים אלה עלולה להיות מסוכנת. 
 
למציאת קוסמטיקאית מקצועית ואמינה באזור שלך העזרי באינדקס העסקים של בזק 144.