ישראל, אולי יפתיע אתכם, היא צרכנית עוגיות לוטוס השנייה בעולם, אחרי בלגיה, שהיא מולדת עוגיות הקפה האלה.

עוגת הלוטוס שלפנינו היא עוגת גלידריות עשירה מאוד, מתוקה וחגיגית למראה. נראה שלא קל להכין אותה, אבל אם קוראים את ההוראות ומבינים אותן, היא לא שונה בהרבה מעוגות אחרות. בנוסף, היא מספקת מאוד ותמיד מקבלת הרבה מחמאות.

קראו את הוראות ההכנה של המתכון הבא לפני שאתם ניגשים להכנה עצמה. יש בהן הוראות לחלק לשניים שתי תערובות שיש להכין, וכדאי לקרוא מראש ולהבין איזה חלק הולך לאן, ומתי בדיוק.

באופן עקרוני זוהי עוגה בשתי שכבות, כאשר לבסיס משתמשים בחלק אחד של תערובת שברי עוגיות וחמאה, ואז שוב, לבסיס השכבה העליונה של העוגה. תערובת אחרת – של ממרח לוטוס ודגני אורז – משמשת למילוי ולציפוי החלק העליון של העוגה.

זמן הכנה: 30 דקות
זמן בישול: 3 שעות
זמן כולל: 3 וחצי שעות
מספר מנות: 10

מרכיבים

  • 400 גרם ממרח לוטוס – ניתן למצוא במגוון רשתות מזון ומכולות.
  • 7 כוסות דגני אורז
  • 2 חבילות עוגיות לוטוס, מרוסקות לפרורים
  • 1/2 כוס חמאה
  • 4 ליטר גלידה וניל
  • 250 מ"ל שמנת להקצפה
  • 3/4 כוס סירופ שוקולד

 

החלק הראשון של העוגה (התחתית) אחרי שיצא מהתנור

אוהבים קינוחים מושחתים? בחרו קונדיטוריה מומלצת ופנקו את עצמכם בעולם טעמים חדש

 

הוראות הכנה

  1. מניחים במקפיא לצינון קערת ערבוב גדולה ממתכת.
  2. בסיר גדול על אש נמוכה, ערבבו היטב את ממרח הלוטוס עם דגני האורז. החימום מאפשר לממרח להתרכך קצת, כך שניתן לערבב את המאסה היטב עד שהדגנים מצופים לחלוטין.
  3. מסירים מהאש. הופכים את התכולה של הסיר על נייר אפיה מקופל לשתי שכבות. מורחים עם ספטולה (לקקן) לשכבה אחידה, לא גבוהה מדי.
  4. מניחים לתערובת להתקרר ולחזור למצב מוצק בערך שעתיים או מכניסים למקפיא כשעה להתייצבות.
  5. לאחר שהתערובת התייצבה, שוברים אותה לחתיכות קטנות. מחלקים לשני חלקים: 2 כוסות תערובת דגני אורז שומרים לכיסוי ואת השאר מחזירים למקפיא לשימוש עם תערובת הגלידה, כפי שמיד נסביר.
  6. מחממים תנור ל- 175 מעלות.
  7. מכינים את הבסיס של העוגה: בקערה בינונית, מחברים ומערבבים את שברי העוגיות עם חמאה. מקפידים לערבב עד שתערובת אחידה ככל האפשר ומחלקים גם אותה לשני חלקים: שתי כוסות מניחים בצד ובחלק השני משתמשים לתחתית באופן הבא.
  8. את התערובת של החמאה והלוטוס מועכים ומרדדים בצורה אחידה ככל האפשר על תחתית של תבנית קפיץ 22 – 24. אופים את התחתית במשך שבע דקות לערך, בתנור שחיממתם מראש ומעבירים אותה לפריזר, שתתקרר ותתקשה. 
  9. ברגע שתערובת דגני האורז וממרח הלוטוס והבסיס צוננים, מוציאים את הגלידה מהמקפיא להתרככות (כעשר דקות על השיש). 
  10. מוציאים את הקערה הגדולה מהמקפיא ומקפלים את הגלידה עם השמנת המתוקה לקבלת קרם חלק וקרמי, אך לא נוזלי. פעולה זו צריך לעשות במהירות וביד בטוחה, בתנועות אחידות. מקפלים פנימה את כל חלק תערובת דגני האורז ששמרתם במקפיא.
  11. יוצקים מחצית מתערובת הגלידה לתוך התבנית, על התחתית האפויה. מטפטפים סירופ שוקולד מעל שכבת הגלידה הראשונה. לאחר מכן, מוסיפים את שברי קרום העוגיות הנותר (שתי הכוסות ששמרתם) וטופחים עליו קלות מאוד כלפי מטה. מורחים את שארית הגלידה על החלק העליון של שכבת השוקולד וקרום העוגיות ומקשטים עם יתרת תערובת דגני האורז וסירופ שוקולד.
  12. מכסים בניילון נצמד ומחזירים את התבנית חזרה למקפיא מיד, לפחות למשך שש עד שמונה שעות או למשך לילה לקבלת התוצאות הטובות ביותר.
  13. מוציאים את התבנית עם העוגה סמוך ככל האפשר לזמן ההגשה. כדי להוציא אותה בקלות מהתבנית, עוטפים אותה לחצי דקה ממש עם מגבת טבולה במים חמים. פותחים את תבנית הקפיץ ופורסים את העוגה.

רוצים להחליף את המרכיבים החלביים לפרווה?

החליפו את גלידת הווניל בגלידה על בסיס שומן צמחי. את הקצפת החליפו ב'ריץ'' או דומה לה. לבסיס, במקום חמאה, אפשר להשתמש במחמאה או גם בשמן זית עדין מאוד, אם הטעם לא מאוד מפריע לכם. מרגרינה היא תחליף פחות מומלץ.