אלפחורס הן עוגיות דרום אמריקאיות, שחלק חשוב ומהותי בבצק שמשמש להכנתן, הוא הקורנפלור – קמח שעשוי מתירס, שהוא דגן נפוץ בדרום אמריקה. הקורנפלור מעניק לבצק טקסטורה משיית ואוורירית ממש, והוא גם נח מאוד לעבודה. 
המתכון שלפנינו מתאים גם לצמחונים, אבל לא יתאים לטבעונים, כיון שהוא מכיל חמאה. אי אפשר להחליף את החמאה בשמן, כיון שאז האלפחורס, הוא שהן עוגיות נימוחות ממש, ואווריריות, הופכות קשות מדי ומאבדות את האווריריות שלהן. יש בתי קפה שאולי מוכרים עוגיות פרווה, אבל אלה מבוססות על מרגרינה.
את כל הרכיבים הבאים תוכלו לקנות בקלות בכל סופר. ואם אתם כבר יוצאים לקניות, שווה לקנות את המרכיבים ולאפות בעצמכם בבית, במקום לקנות עוגיות מוכנות. המתכון הבא מתאים לכ- 30 עוגיות. סך הכל תצטרכו להשקיע בערך 45 דק' להכנה, ובין 15-20 דק' לאפייה.

 

מרכיבים

  • 200 גרם קמח רגיל
  • 300 גרם קמח תירס (קורנפלור)
  • 2 כפיות אבקת אפייה
  • קורט מלח
  • 250 גרם חמאה לא מלוחה, מרוככת, בטמפרטורת החדר
  • 150 גרם סוכר 
  • קליפה מגוררת מלימון אחד
  • 3 חלמונים
  • 1 כף ברנדי
  • 1 כפית תמצית וניל
  • 450 גרם ממרח ריבת חלב
  • 50 גרם שבבי קוקוס לבנים

 

אלפחורס שוקולד - נועז וטעים

עשינו לכם חשק לביס אלפחורס מפנק אבל אתם פחות בקטע של להכין בעצמכם? מצאו עכשיו קונדיטוריה קרובה וקנו עוגיות טעימות

 

אופן ההכנה

הכנת הבצק לביסקוויטים

  1. בקערה מתאימה, נפו יחד את הקמחים השונים, אבקת האפייה וקורט מלח. ערבבו אותם עד שהתערובת אחידה ככל האפשר. 
  2. בקערת מיקסר, הקציפו את החמאה יחד עם גרידת הסוכר והלימון עד שתתקבל מאסה חיוורת מאוד. הוסיפו את החלמונים ואחריהם את הברנדי ואת תמצית הווניל וערבבו לקבלת מאסה אחידה.
  3. קפלו פנימה את החומרים היבשים וערבבו עד לקבלת בצק חלק. עיטפו את הבצק בניילון נצמד וצננו לפחות שעה. אפשר להכין את בצק הביסקוויט הזה יום לפני האפייה, ולהשאיר במקרר, עטוף (כדי שלא יתייבש).

רידוד והכנת הביסקוויטים והעוגיות

  1. רפדו שתי תבניות אפייה בנייר אפייה.  אם יש לכם תנור רחב, תספיק גם תבנית רחבה אחת.
  2. קמחו קלות את משטח העבודה שלכם ואת המערוך (חשוב!). כדי שיהיה לכם נח לעבוד, חלקו את הבצק לשני כדורים ורדדו אותו לעובי של קצת יותר מזה של מטבע של חמישה שקלים; כ- 4 מ"מ לערך. 
  3. בעזרת חותך עוגיות או כלי עגול אחר בקוטר של 5 ס"מ, קרצו כ- 30 יחידות מכל מחצית כדור (סה"כ 60 ביסקוויטים) והניחו אותם, על התבניות המרופדות, במקרר. 
  4. השהו את הביסקוויטים במקרר 20 דקות, עד שהם מתייצבים, ובינתיים חממו את התנור ל- 160 – 180 מעלות. 
  5. לאחר 20 דקות, העבירו את התבניות לתנור. הפעילו אותו על טורבו ואפו את הביסקוויטים במשך שמונה דקות או עד שהם מוכנים: הרעיון הכללי הוא לקבל אותם חיוורים, במרקם מתפורר.  ביציאה מהתנור עם עשויים להיות מעט רכים, אבל יתקשו אחר כך. אם אתם לא בטוחים, בחרו אחת מתוך 2 האפשרויות הבאות: אפו עד לקבל גוון חום מאוד מאוד בהיר או שתאפו שארית מהבצק ותבדקו כמה זמן לוקחת האפייה ורק אז תכניסו את כל התבניות לתנור. 
  6. הניחו לכל הביסקוויטים להתקרר לחלוטין ואז הכניסו את העוגיות:
  7. קחו כפית קטנה של דולצ'ה דה לצ'ה והניחו על אחד הביסקוויטים. סגרו בביסקוויט נוסף ומעכו קלות, כדי שכל המילוי יתפזר באופן אחיד.  חלקו יצא בוודאי מה'סנדוויץ' ' הזה – זה בסדר גמור, כיון שהכמות הקטנה שתצא תשמש להדבקת הקוקוס, שגם יפריד בין העוגיות במכל או בקופסה. 
  8. גלגלו את העוגיות בקוקוס מיובש לציפוי אחיד והניחו בקופסה מתאימה. 

 

טיפים לשדרוג העוגיות:

 

  1. אפשר לאבק את העוגיות באבקת סוכר, כדי לקבל מראה יפה יותר. עשו זאת ממש לפני ההגשה, בשכבה דקה; הן מתוקות מספיק. 
  2. החליפו את הברנדי בפיסקו, אם אתם רוצים לקבל מתכון נאמן לחלוטין למקור הדרום אמריקאי.
  3. אם אתם ממש אמיצים, המיסו שוקולד מריר וטבלו בו כל עוגייה עד למחצית הקוטר שלה. השוקולד יעניק מראה יפה לעוגייה והמרירות שלו תשבור את המתיקות של ריבת החלב והבצק המתוקים מאוד.

 

חשבנו שתרצו לראות גם את המתכונים הבאים: