מערכות קולנוע ביתיות היו "המילה האחרונה" לפני 15 שנה בערך, והיוו קפיצה גדולה בכל מה שקשור באיכות הסאונד כאשר נכנסו לתמונה סרטי ה- DVD  הראשונים.
באופן עקרוני, לא הרבה השתנה בעשור האחרון בתחום הזה: מערכות הסאונד והסראונד הביתיות מטיפוס 5.1 עדיין כוללות מגבר או רסיבר, שני רמקולים ראשיים, שניים אחוריים ורמקול סאב-וופר. 

  • ההבדלים הגדולים שאפשר לדבר עליהם הם דעיכתו המוחלטת של ה- DVD  ודומיו, כניסתם לתמונה של מקרני הקול או הסאונד בר, והשינוי הגדול הוא כניסתו של מושג ה- wireless לעולם זה. 

אז על מה כדאי להקפיד כשאתם מחפשים מערכת קולנוע ביתית חדשה? 

חיבורים

  • נסו למצוא מגבר או רסיבר שמציע חיבורים מסוגים רבים ככל האפשר. 

אלה כוללים כמובן את חיבורי ה- AV הרגילים, RCA ושות', אבל חשוב שיהיו כמה שיותר כניסות HDMI אולי כבל רשת וכן חיבורים אלחוטיים מכל סטנדרט אפשרי:
בין השארWi-Fi, Chromecast, Bluetooth  וכן  AirPlay.
 אם יש לכם ציוד מיושן שאתם רוצים לחבר, כמו פטיפון רגיל, ודאו שהמכשיר יודע לקבל אות אנלוגי פשוט, כמו זה שמגיע מרדיו או פטפון. 

רמקולים

זה אולי החלק החשוב ביותר במערכת קולנוע ביתית, ורבים מגיעים אליו אחרי שהוציא הון על המגבר – וחבל. 

  • חפשו רמקולים באיכות טובה ככל האפשר בהתאם לתקציב שלכם, הסתפקו בפורמט 5.1 ואל תרוצו ל- 7.1. 
  • פורמט 7.1 מתאים יותר למשחקי מחשב, מאשר לקולנוע ביתי.

אם אתם גרים בדירה קטנה, אין צורך שתלכו על רמקולים ענקיים או עוצמתיים במיוחד, כיון שלעולם לא תנצלו אותם ואת היכולות שלהם:
בווליום נמוך, רמקולים כאלה אפילו לא ייפתחו ולא יפגינו את מה שיש להם להציע. 
מה כן? 

  • שימו דגש על שני הרמקולים העיקריים (קדמיים) וסאב וופר. אם אין לכם מקום או תקציב, השקיעו בשלישיה הזו והשלימו ברמקולים אחוריים כשתוכלו. 

 אם אתם יכולים, בחנו את הרמקולים וכל המערכת בבית שלכם, לפני הקניה. יש לא מעט חנויות שמציעות את האופציה הזו, או שאתם יכולים לשאול את המערכת מחבר, ולראות מה ומי. 

מה לגבי מקרני קול?

ככלל, הם מהווים תוספת נחמדה ומתאימים לחללי ביניים, כמו חדרי שינה: רק היקרים ביותר מסוגלים לספק חווית סראונד אמיתית או קרובה לאמיתית. 
יתרונות? מחיר יחסית סביר, התקנה פשוטה ללא חוטים ובעוד שמוסיקה זה לא הצד החזק שלהם, מקרני קול כן עובדים יפה עם סרטים והם בהחלט טובים יותר מהרמקולים של מרבית הטלוויזיות. 

מחפשים מוצרי חשמל ואלקטרוניקה לבית? בקטגוריית מוצרי חשמל ואלקטרוניקה באתר b144 תוכלו למצוא את מבוקשכם – היכנסו עכשיו!