מעוניינים לעשות שיפוץ כללי לבית, או לבנות מאפס את בית החלומות שלכם? מתלבטים האם לשכור את שירותיו של קבלן מפתח, ולא יודעים בדיוק מה הוא עושה בתפקידו? קבלן המפתח ירכז את כל הפרויקט, ויקל עליכם במגוון היבטים: הוא יעניק לכם יעילות וידע מקצועי, ינהל את כל הבירוקרטיה הנדרשת, יהיה אחראי על צוות העובדים ויחסוך לכם הרבה זמן בפרויקט. אז איך תדעו לבחור את קבלן המפתח המקצועי ביותר, וכמה הוא יעלה לכם? כל הפרטים לפניכם.

 

הצורך בקבלן עד מפתח

אם אתם מעוניינים להתחיל פרויקט בנייה או לבצע שיפוץ כללי, הדרך הטובה ביותר לבדוק התאמה של התכניות לפרויקט הבנייה ולנהל אותו, תהיה בעזרת קבלן עד מפתח. כאשר אתם מתחילים פרויקט בנייה, אתם זקוקים לקבלנים עבור ביצוע תהליך הבנייה. לדוגמא, קבלני איטום, קבלני שלד ועוד. יהיה עליכם לבצע משא ומתן עם כל קבלן ולחתום על חוזה.

בנוסף, תצטרכו לתאם בין כל הגורמים יחד כדי שהפרויקט יצא לפועל. אז אם אתם רוצים להקל על חייכם, מומלץ לפנות לקבלן עד מפתח, היכול לבצע עבורכם את כל העבודה הקשה באופן המקצועי והיעיל ביותר, והכי חשוב ההתנהלות היחידה שלכם תהיה מולו ותחסוך לכם הרבה כאב ראש.
 

קבלן עד מפתח

(צילום: ShutterStock)

 

 

מה זה קבלן מפתח?

תפקידו של קבלן בנייה עד מפתח, הוא לבחון את תכנית העבודה, ולהביע את חוות דעתו על יישומה והגבלותיה. לאחר שהוא יקבל אישור של כל הגורמים הרלוונטיים, הוא יוכל להתחיל לפעול. תפקידו הוא לעבוד לצד אנשי האדריכלות, לטפל בגיוס והעסקה של קבלני המשנה ועובדי הבניין באתר. בנוסף, קבלן המפתח ינהל את לוחות הזמנים, יטפל בהזמנות וברכישה של חומרי הבנייה, ינהל את כל הבירוקרטיה וידאג לאישורי הבנייה עד לקבלת טופס 4. המטרה הסופית של קבלן המפתח היא שהשטח יהיה מוכן למגורים, ולהעניק לכם את המפתח של הבית.
 

 

מהם תחומי האחריות של קבלן עד מפתח?

הקבלן אמור לדאוג לכל העבודות המתרחשות באתר הבנייה: מדידות, פילוס השטח, וביצוע עבודות הריסה ופינוי במידה וצריך. עליו לבחון האם קיימת גישה לכלים כבדים ונגישות. בנוסף, הוא אחראי לוודא שהחשמל והמים עובדים, ושיש גדרות ושלטים ותנאי בטיחות תקינים.    

הקבלן אמור לדאוג לכל עבודות הבינוי הנחוצות, להביא קבלני משנה, לספק את כל חומרי הבניין, ולוודא שכל החומרים והמערכות הרלוונטיות נמצאות. בנוסף, עליו להיות בקשר תמידי עם האדריכל והמהנדס, לפקח שהעבודה מתנהלת כראוי, ולתאם ביקורים שיפקחו על הבנייה.

קבלן עד מפתח אמור לנהל את הפרויקט מהתחלה ועד הסוף. הוא מחליט על סדר העבודה לפי דרישותיו וכל העובדים מתנהלים לפיו.
 

מה ההבדל בין קבלן עד מפתח למפקח בנייה?

תפקידו של קבלן בניין עד מפתח הוא לחבר, לאגד ולרכז את כל אנשי המקצועי הרלוונטיים. הוא אמור לדאוג לכל חומרי הגלם, להחליט על שיטות העבודה ולאתר את אנשי המקצועי במקרה והם לא מגיעים. בסופו של דבר תפקידו לבצע את תוכניות הבנייה של המבנה שקיבל מהאדריכל, עם כמה שפחות תקלות והפרעות. בנוסף, זמני העבודה נקבעים איתו מראש, ואת התשלום אתם אמורים לשלם לו לפי התקדמותו בעבודה. למעשה, הוא הגורם היחיד שמולו אתם עובדים.

לעומת זאת, מפקח הבנייה הוא איש מקצוע האמור לפקח על כל התהליכים הבטיחותיים, ועליו לבדוק שחומרי הגלם אכן עומדים בתקני בטיחות שונים. אמנם הוא יעזור לכם לבחור את אנשי המקצוע עבור הפרויקט, אך תצטרכו לעשות זאת בעצמכם ולהשקיע זמן בפגישות ובבדיקות רבות. גם את התשלום יהיה עליכם לתת לכל קבלן בנפרד, לפי הסכום שסוכם. תפקידו של מפקח הבנייה הוא לפקח על הפרויקט עבור הלקוח, לתאם בין אנשי המקצועי ובין כל הספקים ולפקח על איכות העבודה שלהם.

כמו כן, קיימים מקרים בהם שירותי מקפח הבניין יהיו נחוצים עבור שיפוץ המבנה. ואף ישנם מקרים בהם על פי חוק תהיו חייבים למנות מפקח. מצב זה יכול להתרחש כאשר הבנייה מורכבת. לדוגמא, במידה ובונים מבנה בטיחותי, מסחרי או תעשייתי, לרוב מפקח הבנייה יהיה חלק מהפרויקט.

 

קבלן מפתח

(צילום: ShutterStock)

 

טיפים לבחירת קבלן מפתח מומלץ

בחירת קבלן המפתח חשובה מאוד, שכן הוא יהיה אחראי להצלחת הפרויקט שלכם. על מנת שתבחרו קבלן מפתח מקצועי שתוכלו לסמוך עליו שיבנה את בית חלומותיכם, עליכם לעקוב אחר מספר פרמטרים:

  • המלצות - כדאי לבחור בקבלן מפתח שביררתם עליו המלצות, בעיקר מחברים ומכרים שעבדו איתו בעבר, או שמעו עליו המלצות טובות. בנוסף, רצוי לבדוק שאכן הוא מקצועי ושיש לו קבלות בתחום הבנייה, עם רזומה המוכיח שהוא ביצע פרויקטים ויש לו ידע בניהול בנייה, וכמובן שהוא עומד בתקינות הבנייה. כדאי גם לבדוק שיש לו הרבה קבלנים שהוא עובד איתם, שכן במידה וקבלן לא יוכל לתת מענה, הוא יוכל לפנות לאחרים מאותו התחום.
     
  • כישורי ניהול - חשוב מאוד שקבלן המפתח בו אתם מתעניינים יהיה עם כישורי ניהול טובים, שכן זה משמעותי עבור ניהול פרויקט תקין.
     
  • כמות פרויקטים - עליכם לברר האם ישנם פרויקטים נוספים שקבלן המפתח עובד איתם, במקביל אליכם. במידה וכן, דבר זה עלול לפגוע באיכות העבודה כיוון שהקשב שלו עבור הפרויקט שלכם לא יהיה מרבי, ובהתאם לזמנים שהגדרתם מראש.
     
  • ביטוחים - מומלץ מאוד לוודא שלקבלן המפתח שלכם קיים ביטוח המכסה תאונות, ואת העבודות עם הקבלנים הפועלים במבנה שלכם בפרויקט הבנייה.
     
  • שיחה - נהלו עם קבלן המפתח שיחה קצרה, כדי להבין את הלך הרוח עבור רושם ראשוני.

 

קבלן בנייה עד מפתח מומלץ

(צילום: ShutterStock)

 

כמה עולה קבלן עד מפתח?

עלותו של קבלן בניין עד מפתח נגזרת מהעלות הסופית של הפרויקט שלכם. המחיר נע בין 15%-20% מהפרויקט. כמו כן, המחיר הממוצע לבניית בית פרטי עם קבלן מפתח יהיה בין 6,950-5,350 ₪.

 

מעוניינים בשירותיו של קבלן עד מפתח? מצאו קבלן באזורכם:
 

קבלן בנייה עד מפתח בתל אביב

קבלן בנייה עד מפתח בחיפה

קבלן בנייה עד מפתח בירושלים

קבלן בנייה עד מפתח בפתח תקווה

קבלן בנייה עד מפתח באזור באר שבע