כאשר החורף מגיע והגשמים מתחילים קיימת סכנת נזילה העשויה לגרום נזק משמעותי לבית שלכם, גם אם מדובר בכמות קטנה של גשם. לכן זה מחייב אתכם לנקוט בצעדים לצורך איטום הגג. יחיאל צברי, קבלן לאיטום גגות ובעלים של י. צברי גגות ופרגולות, נותן לנו את כל המידע לאיטום גגות מוצלח ובטיחותי לקראת החורף.
 

כמה עולה איטום גגות רעפים, וממה מורכב המחיר?

איטום גג רעפים סטנדרטי יעלה בין 400-300 שקל. המחיר תלוי בשיטת האטימה שתבחרו לעשות ובסוג הרעפים. במידה ומדובר ברעפים יחסית פשוטים המחירים כמובן יהיו נמוכים יותר. בנוסף, צבע הרעפים וכמות השטח שיש בגג גם משפיעים על המחיר.
 

איך מתבצעת פעולת איטום גג רעפים, וכמה זמן זה לוקח?

ישנן מספר פעולות שצריך לבצע לאיטום הגג: תחילה מורידים את הרעפים ואת הלטות (לוחות עץ), לאחר מכן שמים פלטות OSB, ומתקינים על זה יריעות איטום. כעת מחזירים את הלטות לאורך ולרוחב וגם את הרעפים. זמן העבודה תלוי בשטח הגג, לדוגמא, אם הגג בגודל של 100 מטר העבודה אמורה להיערך יום יומיים. ככל ששטח הגג גדול יותר כך העבודה תיקח זמן רב יותר.

 

איטום גג רעפים דולף

(צילום: ShutterStock)


 

מהם החומרים והשיטות לאיטום גגות רעפים שמשתמשים כיום?

ישנן כל מיני שיטות לאיטום גגות, מומלץ לפנות לקבלן איטום גג רעפים מקצועי עם ניסיון והכשרה מתאימה אשר יגיע לראות את הגג ואת בעיות האיטום ויוכל להמליץ על הפתרון הנכון ביותר עבורכם.

ישנן כל מיני דרכים לאטום גג רעפים כגון:

  • דבקים אקריליים - הדבקת רעפים ותיקון סדקים, יריעות הדבקה או יריעות סיקה שזה סרט איטום דביק. מומלץ להתאים את שיטת האיטום לתשתית הקיימת.
     
  • חומרי איטום פולימריים -  כמו אינופז, חומר איטום וציפוי משחתי דו רכיבי פוליאוריתני המבוסס על מים, ומהווה פתרון אופטימלי להדבקה ואיטום, תוך עמידות גבוהה בתנאים סביבתיים קשים. כמו כן, ניתן להשתמש גם בלייגו - ציפוי אקרילי מתקדם וגמיש, או באמצעות בטון.
     
  • יריעות ביטומניות-   נצמדות להנחה מתחת לרעפים ותיקוני איטום מקומיים כגון אלסטוטייט או סופרטייט אלומיניום.

 

למעבר לכרטיס העסק של  י. צברי גגות ופרגולות לחצו כאן >>

 

מתי מומלץ לבצע בדיקת איטום גגות רעפים?

מומלץ לבדוק שהגג במצב תקין למען בטיחות הדיירים. כדאי לעשות זאת בחודשי הקיץ לפני שמגיע הגשמים של החורף, כיוון שהגג יבש לגמרי וזה מאפשר לקבלן האיטום לבצע עבודה טובה יותר. בנוסף, ישנו יתרון של ביצוע העבודה בחודשי הקיץ, כיוון שכך לחומרי האיטום יהיה מספיק זמן להתייבש ולהיצמד לשטח הגג, וכשאין גשמים הוא יהיה מוכן ללא הפרעה.
 

כיצד להכין את הגג לחורף?

ניתן לבצע סריקה כללית על הגג, ולראות שאין רעפים שבורים. בנוסף, כדאי לנקות את התעלות של הרעפים.
 

איך אוטמים גג רעפים

(צילום: באדיבות יחיאל צברי)
 

איזה שאלות מומלץ לשאול לפני שמזמינים קבלן לאיטום גגות רעפים?

וודאו כי בידי אנשי המקצוע אישורים לעבודה בגובה וכי הצוות כולל קבלן איטום מקצועי ומוסמך. מומלץ לשאול את הקבלן אם יש לו ניסיון בתחום איטום גגות ולברר אם יש לו את הביטוחים והאישורים הנדרשים. בנוסף תוכלו לבקש ממנו הצעת מחיר על מנת להשוות בין בעלי מקצוע בתחום.

 

יחיאל צברי קבלן לאיטום גגות רעפים, הוא בעלים של חברת י. צברי גגות ופרגולות. כל המידע במאמר מטעמו בלבד.

ליצירת קשר עם יחיאל צברי וקבלת הצעת מחיר על איטום גג רעפים דולף לחצו כאן >>