תוכים, כמו בעלי חיים אחרים וכמונו, בני האדם, זקוקים לבידור ולעניין. תוכים שמוחזקים ללא צעצועים לתוכים יהיו תוכים משועממים, ובין אם הם בכלוב או חופשיים בבית, הם עלולים לגרום לצרות לעצמם ולבית. מהם צעצועים לתוכים, ואיך תזהו צעצועים לתוכים בטוחים וטובים?

 

הרעיון בצעצועים לתוכים הוא לשמור על הבריאות שלהם ועל האינסטינקטים שלהם על ידי כך שמייצרים גרויים וגורמים להם בעצם לחשוב. רוב הצעצועים, או חלק גדול מהם, מבוססים על מה שמעניין חיות ובעלי חיים בכלל, וזה אוכל.

צעצועים אחרים לתוכים מבוססים על מראה מעניין, צבעוניות, צורה ואתגר-עיסוק, כמו טיפוס או השתחלות.

צעצועים לתוכים מבוססי אוכל נפוצים מאוד והם בנויים מפלסטיק, עור או עץ. הרעיון בצעצועים לתוכים אלה הוא, שבעלי הציפור מחביאים בצעצוע או ממלאים אותו באוכל ועל התוכי "לפתוח חידה" כלשהי כדי לשחרר את האוכל או להגיע אליו.

הרעיון מוכר גם לבעלי כלבים, לדוגמא, וישנם לא מעט צעצועים לכלבים שמבוססים בדיוק על אותו פרינציפ. צעצועים אחרים מבוססים בעיקר על מראה מפתה או על חומרים שהתוכים אוהבים לפרק: קרטון, נייר, חבלים וכדומה.

מה לגבי בטיחות וצעצועים לתוכים?

צעצועים לתוכים שמיוצרים בייצור מסחרי חזקה עליהם שיהיו בטוחים לתוכים. בכל זאת, כדאי לבדוק אם אין באותם צעצועים לתוכים חלק מתכת לא בטוחה, שרשרות קטנות מדי או פעמונים, כדורים וחלקים אחרים שהתוכי עלול לבלוע.

השאלה הראשונה היא אם כך האם אותם צעצועים לתוכים שאתם רוצים לקנות מיועדים ומתאימים לתוכים שלכם? אם אותם צעצועים לתוכים מיועדים לציפורים גדולות, כמו ג'אקו למשל, ולכם יש זוג ציפורי אהבה, יכול להיות שהצעצועים יהיו בטוחים, אבל לא מעניינים ולא ימלאו את הפונקציה שלשמה נוצרו.

מצד שני, אם הצעצועים לתוכים מיועדים לתוכים קטנים, ולכם יש תוכי גדול בעל מקור חזק מאוד, הוא עלול לפרק את אותם צעצועים. במקרה כזה, לא רק שלא עשיתם כלום, והצעצוע "ימות" תוך יום או יומיים, אלא שהוא גם יהיה מסוכן.

מה לגבי צעצועים לתוכים שמיוצרים ביד או על ידי יצרנים קטנים?

הרעיון הוא שוב, לקנות צעצועים לתוכים לפי גודל הציפורים שלכם. נבוסף, בידקו את איכות הבניה, החומרים מהם בנויים הצעצועים וגודל הרכיבים שלהם. אם נעשה שימוש בבדים או בחבלים בייצור הצעצועים לתוכים, ודאו שמדובר בחומרים טבעיים, ככל האפשר ללא סיבי ניילון ושאותם חבלים אחוזים וארוזים היטב במתלה.

לסיום, כשאתם קונים צעצועים לתוכים מסוג חדש או בכלל, ודאו שהם לא ממלאים את הכלוב ללא צורך ושהתוכים מקבלים אותם ללא פחד.