בחירת מתנת יום הולדת שנה היא משימה לא פשוטה: רוב הדברים שהתינוק צריך בשנה הראשונה יש לו כבר, כי לרוב הם חלק מחבילת הלידה הידועה, או שמדובר בדברים שההורים והמשפחה הצעירה קיבלו בברית או בבריתה. ובואו נדבר תאכלס, מה קונים לתינוק, שאין לו ממש העדפה אישית או צורך שהוא יכול לדבר עליו או צעצוע שהוא יכול לבקש? 
בדרך כלל, בגדי תינוקות הם פתרון פרקטי ומצוין ליום הולדת ראשון. נכון, בברית או בבריתה היו בוודאי מי שהביאו כמה פריטי לבוש שמתאימים לגיל שנה או אפילו שנה וחצי-שנתיים, אבל הניסיון מראה ומלמד שאלה לרוב בגדים יותר יקרים או מעוצבים; מסוג המתנות שמביאים באירועים. לכן, אם תביאו פריט או שניים פרקטיים, וכאלה שמשתמשים בהם ביום-יום, יש להניח שיודו לכם מאוד. 

 

בבחירת בגדים לתינוקות, חשוב להקפיד לפחות על הדברים הבאים:

התאמה לטעם ההורים

אם מדובר בשני גיקים של מחשבים, בעלי טעם סולידי, אל תביאו בגד שיחשב צעקני או 'מביך'. נכון, תמיד אפשר לקלוע למטרה עם בגד שיש לו איזה הדפס מעניין או חתרני, אבל רצוי לא להגזים בעניין הזה.

התאמה לגיל

גיל שנה הוא לכאורה גיל שנה, אבל לא כך. הגיל הזה, תינוקות צוברים משקל וגדלים בקצב מפחיד ממש. קנו בגד שיתאים ל- 18 חודש עד 24 חודש לפחות, ולא ממש לגיל שנה. אם אתם לא מכירים את נסיך הכתר באופן אישי, הרימו טלפון להורים (או לסבתות) ושאלו כמה הוא שוקל/גבוה/גדול או ארוך יחסית לגילו. 

 

שני פעוטות משחקים

 

בגדים שמתאימים למזג האוויר

אם אתם קונים בגד שלא מיועד ללבישה במועד יום ההולדת, אלא הוא קצת יותר גדול מהדרוש, קחו בחשבון את החלפת העונות ושינויי מזג האוויר. מאוד יכול להיות שיום ההולדת חל באוגוסט, אבל אם הבגד מיועד לילד שילבש אותו בעוד ארבעה או חמישה חודשים, הוא צריך להיות בגד חורפי, ולא חולצת טריקו.

 

בגדים פונקציונליים

יש בגדים ופריטים שיש להם שימוש מאוד מוגדר, כמו מעילים, אוברולים למזג אוויר גשום או להבדיל – בגדי ים. קנו פריטים כאלה בעצה אחת עם ההורים, כי ברוב המקרים המשפחה צריכה פריט אחד או שניים בלבד בבית, ואם כבר יש ממנו – חבל. 

 

צעצועים – צעצועי התפתחות

גיל שנה הוא גיל חשוב מאוד מבחינת התפתחות הילד (איזה גיל לא, בעצם?). אפשר וכדאי לקנות צעצוע ממה שמוגדר כצעצועי התפתחות. בגיל שנה מתאימים צעצועים שתומכים בזחילה, מעבר לעמידה ואפילו להליכה. אפשר גם לקנות צעצועי אמבטיה או צעצועים שמיועדים למיטה ומעודדים "הזדקפות" (עמידה).
כמו בקניית צעצוע לילדים, הקפידו גם כאן על רכישה של צעצוע שעומד בכל התקנים, מיוצר על ידי מפעל איכותי והוא לא שביר, הוא לא מתפרק לחלקים קטנים ואי אפשר ללעוס או לבלוע אותו. טווחי המחיר בצעצועים ופריטים כאלה גדולים וכדאי לא לסמוך רק על חנות אחת או שתיים ולבחון כמה אופציות, כולל צעצועים דומים של יצרנים מתחרים). 

 

אביזרי תינוקות שונים

יש פריטים שונים מהתחום הרפואי או הבריאותי, שאפשר לקנות לתינוק, ולא תמיד חושבים עליהם. 
פריטים כאלה יכולים להיות מד חום אוזן או מצח, שהוא פתרון מצוין למדידת חום לתינוק או מכשיר לחות או אדים לחדר השינה. אלה לא מתנות זולות במיוחד, אבל הן מאוד שימושיות. מכשיר אדים – קר או חם – הוא מתנה שתשרת לא רק את התינוק, אלא גם את ההורים (שיוכלו לישון בשקט יותר), ולטווח ארוך.

 

מכשיר אולטרא סגול ליתושים

סוג אביזר או מתנה נוסף שישרת את ההורים במשך הרבה שנים, הוא לוכד יתושים אולטרא סגול: לא מדובר בלוכדים החשמליים ששורפים את היתושים (צססט וריח מסריח) אלא במלכודות, שמושכות את היתושים לתוכן. כיום אפשר לקנות מכשירים כאלה באינטרנט במחיר מאוד סביר. 

מחפשים חנות צעצועים מעולה עם מבחר גדול של צעצועים ומשחקים לילדים וילדות? הקליקו כאן וקבלו רשימה מומלצת של חנויות צעצועים בקרבתכם.