תחזוקת הצמיגים ברכב חשובה מאוד לנסיעה בטוחה, כיוון שהצמיגים משמשים כגורם בטיחותי משמעותי בכל מה שנוגע ליציבות הרכב ולשליטת הנהג בו. לאחר מספר שנים הצמיגים יכולים להישחק מכל מיני סיבות: להיפגע מנזקי הטבע, אי מילוי לחץ אוויר תקין בצמיגים או נסיעה בעומסי יתר. מומלץ מאוד לשים לב לטפל בהם בזמן ולא להזניח אותם במיוחד לקראת החורף, כיוון שהכביש רטוב ויש סכנות החלקה. שלמה פסטרנק, בעל חברת צמיגי רשף בע"מ, יסביר מתי מומלץ להחליף צמיגים ברכב, איך בודקים אותם וגם אילו בדיקות כדאי שתבצעו לקראת החורף לנסיעה בטוחה. 
 

מתי מומלץ לבצע החלפת צמיגים לרכב?

מומלץ להחליף צמיגים ברכב כאשר הם יבשים, או שיש צמיג שחוק באחד הצדדים, כתוצאה מכך שהפרונט של הרכב לא מכוון. בנוסף, כאשר עובי המדרס מהפרופיל של הצמיג הוא כשני מילימטר. במקרה של תקר בצמיג טיובלס שלא ניתן לתקן, חובה להחליף את הצמיג. כמו כן, בדרך כלל נהוג לאחר 4 שנים לבצע החלפה של הצמיגים.
 

האם צריך לעשות כיוון פרונט לאחר החלפת צמיגים לרכב?

צריך לבצע כיוון פרונט במידה והרכב נוטה ימינה או שמאלה, או אם אתם מרגישים שיש רעידות של הרכב. כמו כן, אם הצמיגים שחוקים באחד הצדדים, עליכם לבצע כיוון פרונט וכדי לקבל תוצאה טובה לכיוון פרונט רצוי לעשות את זה על צמיגים חדשים. לעומת זאת, אם הצמיגים שחוקים בצורה שווה בשני הצדדים (פנימי וחיצוני) והרכב לא מושך ימינה או שמאלה, אין צורך בכיוון פרונט. בנוסף, אם יש שחיקה בצורה של מדרגות לצמיג - קורה בד"כ בצמיגים האחוריים, יש צורך לעשות כיוון פרונט קדימה ואחורה.
 

איך בודקים צמיגים ברכב?

כאשר בודקים צמיגים צריך לבדוק פסי שחיקה - אלו פסי גומי שמופיעים בחריצים לאורך מדרס הצמיג. בנוסף, צריך לראות אם יש יובש בדפנות, סדקים בהיקף של הצמיג, או שחיקה של הצמיג באחד הצדדים, חיצוני או פנימי. במידה ויש צריך לבצע החלפה של הצמיג בהקדם האפשרי, נהיגה ברכב עם צמיגים פגומים מעמידה אתכם בסיכון. בנוסף, ברכישת צמיגים חדשים, יש להקפיד על קוד משקל ומהירות כפי שמופיע ברישיון הרכב.
 

 

מעוניינים לקבל הצעת מחיר על החלפת צמיגים לרכב? 

לקבלת הצעת מחיר ומעבר לכרטיס העסק של צמיגי רשף בע"מ לחצו כאן >>

 

 

אלו בדיקות מומלץ לבצע לקראת החורף?

מומלץ לבדוק לחץ אוויר כשהצמיגים קרים לפני נסיעה, ולא לאחר נסיעה ארוכה כי אז הלחץ שמופיע לא נכון. צריך לבצע כל השנה את הבדיקה הזו אבל במיוחד בחורף. במידה ולחץ האוויר בצמיג נמוך מידי ישנה סכנה לפיצוץ. בנוסף, על הנהג לבדוק אם יש מספיק עומק בתעלות ניקוז מים של הצמיג, כדי שהרכב לא יחליק.
 

החלפת צמיגים ברכב

(צילום: Shutterstock)

 

האם חייבים להחליף שני צמיגים, כאשר יש תקלה רק בצמיג אחד?

אם אלו הגלגלים הקדמיים, אז צריך להחליף את שני הצמיגים. אפשרי להחליף רק צמיג אחד, בתנאי שהוא יהיה זהה לצמיג השני ולא שחוק מעל 50%. מאחור אין חובה להחליף את שניהם, אלא אם זה רכב 4x4 אז כן חייבים להחליף.
 

מה המשמעות של מידות צמיגים, ואיך בודקים אותן?

מידות הצמיגים כתובות ברישיון הרכב. בשנתונים החדשים כתובה המידה, קוד המשקל והמהירות של הצמיג. חשוב לשים לב ולהקפיד על המידות כדי שזה יהיה מדויק. אם הקוד משקל או הקוד מהירות יותר גבוה זה תקין, אבל פחות ממה שכתוב ברישיון הרכב אסור להרכיב. ניתן גם להסתכל על הצמיגים ברכב, אבל לא מומלץ להסתמך על זה. הדרך הכי בטוחה לדעת האם הצמיגים תקינים היא לשאול מומחים לצמיגים.


שלמה פסטרנק

(צילום: באדיבות שלמה פסטרנק)

 

שלמה פסטרנק, הוא בעל חברת צמיגי רשף בע"מ, כל המידע במאמר מטעמו בלבד.
 

למעבר לכרטיס העסק של צמיגי רשף בע"מ לחצו כאן >>