האם כדאי לקנות צמיגים משומשים? ואם כן לקנות צמיגים משומשים, מה לבדוק? הצמיגים הם מה שמחזיק ומניע את הרכב שלכם על הכביש ושומר אותו בנתיבו.

שמירה על צמיגים תקינים היא הדרישה הבסיסית ביותר שאפשר לדרוש מנהג לגבי תחזוקת הרכב. אתם יכולים לשכוח למלא מים או שמן, דבר שבסופו של דבר יגרום נזק למנוע ולרכב שלכם, אבל תחזוקת צמיגים עלובה תסכן את חייכם ותסכן את חייהם של מי שאתכם וסביבכם. לאור זה, האם כדאי לשקול לרכוש צמיגים משומשים?

מה בעצם הבעיה בצמיגים משומשים?

ובכן, ישנה סיבה לכך שמישהו מכר את הצמיגים שלו לשוק הצמיגים המשומשים. אלה יכולים לבוא ממכונית שעברה תאונה והורדה מהכביש או שהם יכולים להיות צמיגים משומשים שנהג זהיר החליט להחליף אחרי כמה עשרות אלפי קילומטרים. צמיגים משומשים עלולים להיות פגומים והפגם לא ייראה לעין בלתי מקצועית. יש מעט מאוד נהגים שיכולים באמת לשפוט מהי האיכות של צמיגים משומשים שרוצים למכור להם, להביט עליהם באופן מקצועי ולהחליט שהם עדיין כשירים.

גיל צמיגים משומשים

באופן כללי, אין להשתמש בצמיגים שהם בני 10 שנים או יותר, אפילו אם לא מדובר בצמיגים משומשים. על פי תקנה שנחתמה ב- 2010 חל איסור על בעלי פנצ'ריות להרכיב בכלי רכב צמיגים משומשים שגילם מעל 24 חודש וכן צמיגים חדשים שגילם עולה על שש שנים. החומרים מהם עשויים צמיגים מתייבשים, והעמידות ואחיזת הכביש של הצמיג יורדות מאוד.

כל צמיג נושא קוד ייצור שמאפשר לדעת מתי יוצר. צמיג שיוצר אחרי 1.1.2000 יסומן כך:

DOT(קוד כלשהו)0100

כאשר שתי הספרות הראשונות מסמלות את שבוע הייצור, ושתי הספרות האחרונות את שנת הייצור: 0100 אומר שהצמיג יוצר בשבוע הראשון של שנת 2000. לו היה כתוב DOT(קוד כלשהו)5214, הכוונה לכך היא שהצמיג יוצר בשבוע האחרון של 2014. הקוד שמופיע בין הסימון DOT לתאריך הוא קוד יצרן, גודל וכד'.

אם אתם קונים צמיגים משומשים, שימו לב קודם כל שתאריך הייצור שלהם רלוונטי: קנו צמיגים צעירים ככל האפשר. בנוסף, שימו לב למצב הצמיגים הכללי, לעומק החריצים, לדפנות הצמיג ולמצב שלו כשהוא מנופח; הקפידו לראות שאין נפיחויות במקומות שונים, מכות או כמובן קרעים.

בדקו וודאו שהסוליה של הצמיג אחידה לכל רוחבה ואין חלקים ממנה שהם משופשפים יותר מחלקים אחרים. אם החלק החיצוני או הפנימי של הסוליה משופשפים יותר, סימן שלרכב המקורי של הצמיגים המשומשים היו בעיות היגוי. האם זה צריך לעניין אתכם? לא. מדובר בצמיגים משומשים שיישארו אצל הצמיגאי.

לסיום, באילו תנאים כן אפשר לשקול קניה של צמיגים משומשים?

1. אם אתם לחוצים בכסף, עדיף צמיגים משומשים במצב טוב מאשר צמיגים שחוקים ולא בטיחותיים בעליל

2. אם אתם יודעים בוודאות שלא מדובר בצמיגים משומשים שעברו תאונה או שיש בהם פגמים

הקפידו תמיד לקנות צמיגים אצל צמיגאי פנצ'רמאכר מורשה על ידי משרד התחבורה