איפה הצימרים היקרים ביותר? איפה הצימרים הזולים ביותר? למה אתם יכולים לצפות כשתזמינו צימר ב- 2000 ש"ח ללילה, ואיפה תוכלו לישון בכיף ב- 50 ש"ח?

הרבה מאוד מתלוננים על מחירי הלינה בצימרים בישראל ואין פלא: מה שהתחיל כחדרים פשוטים בקיבוצים או באכסניות נוער, הפכו לחדרי ארוח מפוארים מאוד, מפוצצים בשלל פינוקים והמחירים – בהתאם. האם אי אפשר יותר למצוא בישראל חדר משפחתי או זוגי במחיר של 300 – 400 ש"ח ללילה?אז זהו, שאפשר.

הזולים ביותר בין הצימרים

חיפוש בין אתרי הצימרים השונים בישראל העלה שאפשר לישון טוב ונעים במחירים שמתחילים ב-50 ו- 80 ש"ח ללילה, לאדם. המחירים האלה הם לא מחירי לינה בצימרים 'ממש', אלא באתרי לינה בסגנון של חאנים או אוהלים ויש לשים לב שלעיתים יש להזמין את כל המתחם או להבטיח מינימום לנים בצימרים.

רוב אם לא כל אתרי הלינה האלה – ולא נקרא להם 'צימרים' – נמצאים בדרום הארץ. רובם אכן קוריים חאנים והם מציעים כאמור לינה באוהלים או גם לינה במבנים גדולים, שחלקם מחולקים. תנאי הארוח פשוטים ובסיסיים מאוד: אתם מקבלים גג מעל לראש – בין אם מדובר באוהל ובין אם מדובר במבנה. על הרצפה יפרשו עבורכם מזרונים ותכולו להתארגן לשינה.

אם אתם מתכוונים לצאת לחאן שכזה לטיול ולינה, בדקו מהו הגודל של החאן. רוב האוהלים ניתנים לחלוקה לפי יחדיות שטח בסיסיות ואלה מתאימות למספר אנשים ומשפחות. בנוסף ודאו מהם אמצעי הבישול שעומדים לרשותכם: מנגל גז או אחר, סג' או מטבח 'סטנדרטי'? צפו לחדר עם מקרר גדול או מקרר מחולק – ממש כמו במעונות סטודנטים. המקלחות יהיו כמובן משותפות ויהיו גם ברזיות ושרותים, לרוב במרחק של כמה עשרות מטרים בודדים מהמאהל עצמו.

מחירי ביניים של צימרים

כאן אנחנו כבר במחירים שלך 250 ש"ח ללילה (לזוג), פחות או יותר (לרוב לצערנו – יותר). הצימרים בהם מדובר במחירים אלה לרוב מבוססים על דירות שהוסבו לדירות ארוח קטנות במקומות כמו מצפה רמון וישובים אחרים בנגב, וכן באילת. למה לשים לב כשמזמינים מקום?

שימו לב אם אכן מדובר במחירים לזוג או ליחידת ארוח. האם ישנה תוספת בצימר על לינת משפחה? האם לינת ילד בצימר עולה עוד כסף וכד'? כמו כן, ישנם לא מעט צימרים שמחייבים הזמנה של שני לילות ויותר, למרות שלרוב, באמצע השבוע, יסלחו לכם גם על הזמנת חדר אחד ללילה. הכל עניין למשא ומתן טלפוני קצר, עם בעלי הצימר.

גם במחירי הצימרים האלה, אתם בהחלט יכולים לצפות לצימרים נוחים, נקיים ומאובזרים. אולי לא יהיה כאן ג'קוזי בכל חדר, אבל טלויזיה בכבלים תהיה, וכן פינת קפה או מטבחון.

צימרים יקרים ויוקרתיים

המחירים נעים בין 450 – 550 ש"ח ללילה בצימרים אלה (לכל יחידת הארוח או ה'סוויטה', לזוג לפחות) ועד 1,700 - 2,000 ש"ח ללילה – לזוג. האטרקציות שמציעים לכם בעלי הצימרים האלה הן לרוב ברכות שחיה פרטיות או ג'קוזים מפוארים, גדולים ומוארים, פרטיות מוחלטת והעדר אפשרות ל'הציץ' לכם ולפגוע בפרטיות שלכם. בנוסף, בצימרים היקרים והיוקרתיים האלה תמצאו סוויטות גדולות עם ריהוט כבד, מיטות אפריון גדולות וגם ג'קוזי בחדר השינה  עצמו. רוב הצימרים היקרים – צימרים בצפון.