תופעת הצימרים כבר הפכה מזמן ליקירת התיירים הישראליים. בשום מקום בעולם לא התפתחה התעשייה הזו במהירות כמו בישראל ובשום מקום בעולם לא תמצאו את שלל הפינוקים שיש לצימרים הישראלים להציע.

בחו"ל, במיוחד באירופה, לא תמצאו כל כך בקלות צימרים עם ג'קוזי, למשל, או צימרים עם בריכה. באירופה, הכוונה בצימר היא פשוטה: חדר, לרוב בדירה של סטודנטים או אנשים שיש להם חדר פנוי להשכיר. ג'קוזי בצימר? רק אם לבעל הבית יש כסף, ואז יש להניח שהוא או היא לא יצטרכו להשכיר לכם צימר – עם ג'קוי או בלי – אצלם בדירה.

מה חשוב לדעת לגבי ג'קוזי בצימרים?

בישראל העניינים התפתחו אחרת: הצימרים מאפשרים לבעלי נחלות במושבים ולמי שמתגוררים בישובים קהילתיים שונים לפתח תעשיית תיירות בישוב. כדי שיגיעו תיירים, יש להציע להם פיתויים שונים ואטרקציות. חלק מהאטרקציות האלה הן חיצוניות – סנפלינג, ג'יפים וכד' – וחלק חייבות להיות בצימר עצמו. צימר עם ג'קוזי הוא בהחלט אטרקציה טובה, גם אם בסופו של דבר לא משתמשים בו כל כך הרבה כמו שחושבים (או חולמים).
צימרים עם ג'קוזי פונים בעיקר לזוגות ופחות למשפחות. אתרי צימרים שיש בהם ג'קוזי פונים גם למשפחות. מה ההבדל?

ההבדל הוא בשאלה האם הג'קוזי נמצא בפועל בחדר, בתוך הצימר, או שמדובר בג'קוזי גדול, חיצוני, שמיועד ליותר מאשר שני אנשים. ג'קוזי בחדר מעניק לכם פרטיות ולכן מיועד כאמור לזוגות.  בצימרים עם ג'קוזי חיצוני – שהוא כאמור גם ג'קוזי גדול יותר – ימצאו עניין גם ילדים ולכן יתאים יותר למשפחות.

מה הגדלים המקובלים בצימרים עם ג'קוזי? האם ישנם סוגים שונים של ג'קוזים?

יש בהחלט סוגים שונים של ג'קוזי לצימרים. חלק הם ג'קוזי מהסוג המוכר: אמבטיות בגדלים שונים שמיועדות לרוב לשני אנשים בדוחק, מאורכות או משולשות. בנוסף, ישנם צימרים עם ג'קוזים מודרניים יותר, שמיועדים ממש לשכיבה, הם מרווחים יותר וישנן אפשרויות לכיוון ה'שפריצרים', עוצמת הזרמים וכד'. אם העניין הזה חשוב לכם, היום מוכרים ומתקינים בצימרים ג'קוזי עם תאורה שמאירה את המים בצבעים שונים – מגניב, רומנטי ודי קיטשי...
מעבר לאלה, ישנם כמובן ג'קוזים לארבעה ושישה אנשים, ואלה לרוב משמשים בצימרים עם ג'קוזים חיצוניים. מבחינת הפינוקים – המתקנים האלה יספקו את כל מה שיש לג'קוזים רגילים לספק, ויותר.

פה ושם אפשר למצוא שכשוכיות: אלה הם ג'קוזים ניידים (לרוב) קטנים יותר ועגולים. יש בהם שפריצרים, אבל הם מיועדים לישיבה בצוותא ופחות לשכיבה. ברוב המקרים בצימרים מציבים את השכשוכיות בחוץ, על הדק או בגינה – סוג של ג'קוזי אל הנוף.