שכבה חדשה של צבע יכולה לרענן את מראה הבית שלכם בקלות ובמחיר יחסית סביר לשיפוץ כולל. איך מחשבים את עלות הצביעה?

הנה כמה טיפים, שיעזרו לכם לצבוע את הבית בלי לפשוט את הרגל או לקחת משכנתא שניה. נתחיל בשאלת מחיר העבודה: עלות יום עבודה של צבעים וסיידים, בלי לקחת בחשבון את הצבעים עצמם.

חישוב עלות עבודת הצבעים והסיידים

לפני שאתם מבקשים הצעת מחיר מצבעים עבור צביעת הבית, בידקו מה מצב הקירות שלכם. האם הם חלקים ויפים, או שהם במצב רע; האם יש בהם הרבה חורים למשל, או סדקים?

אם הקירות במצב טוב, יכול להיות שלא תדרש עבודת הכנה רבה לצביעה. אם כן, קחו בחשבון שעבודת הצבעים עלולה להיות יקרה יותר.

אם מצב הקירות גרוע, אבל יש לכם זוג ידיים טובות, שווה לעיתים להזמין צבעים לביצוע עבודת ההכנה בלבד – גירוד שכבות הצבע הישן, שפכטל וכד'. את עבודת הצביעה עצמה תוכלו לעשות בשיטת "עשה זאת בעצמך", לחסוך כסף רב ועדיין להשאר עם קירות חלקים ויפים. "שפכטל" עלול להיות עניין קשה לביצוע – ומתיש.  אם אין לכם זמן ללמוד על בשרכם - כדאי להזמין בעלי מקצוע לעניין.

דבר נוסף שיכול להקל על הכיס, הוא הזמנת ביצוע עבודה לפי יום עבודה. עלות יום עבודה של פועל בניין טוב ומיומן בצביעה, יכולה להיות כמה מאות שקלים. אם אתה יכולים להרשות לעצמכם להיות 'קבלנים קטנים'-  יכול להיות שתחסכו לא מעט. 

הרבה צבעים נותנים הצעת מחיר שאינה כוללת תקרות. ודאו שההצעה כוללת תקרות – אם אתם רוצים צביעת תקרות – ואם כן, באיזה צבע מדובר וכמה שכבות צביעה.

האם צביעה חיצונית היא יקרה יותר?

לצערנו – כן. כאשר מזמינים עבודת צביעה או צבעים לעבודת צביעה חיצונית, יש לקחת בחשבון מספר גורמים:

1. סוג הצבע והעמידות שלו: לא כל הצבעים מתאימים לצביעה חיצונית. צבעים לצביעת קירות חיצוניים עלולים להיות יקרים יותר כיון שדורשים מהם עמידות שונה בפני פגעי מזג אויר, לחות וקרינה. כושר הכיסוי של צבעים, טיח צבעוני או פתרונות כיסוי אחרים משתנה ויש לקחת זאת בחשבון.

2. עבודת יסוד: מטבע הדברים, קירות חיצוניים חשופים יותר ומצבם מתדרדר מהר יותר. חלק מהותי מעבודת הצבעים יהיה עבודת ההכנה לצביעה.

3. חומרי יסוד: יש לקחת בחשבון כמות גדולה יותר.

4. פיגומים: נכון, לא בכל בית ולא בכל מקרה, אבל אי אפשר לבצע עבודות צביעה חיצוניות ולהתבסס רק על סולמות. קחו בחשבון שסביר מאוד שהצבעים יצטרכו להשתמש בפיגומים. בידקו שישנה אפשרות להעמיד כאלה ושאתם יכולים לעמוד במחיר שכירתם והקמתם.

לסיום: אל תשכחו שצביעה דורשת גם חומרים, דבר שכמובן מוסיף עלויות לפרוייקט.