דברים שכדאי לדעת לפני סיוד הדירה



אם אתם רוצים לסייד או לצבוע את כל הבית, בעצמכם או בעזרת איש מקצוע, יש מספר דברים שכדאי לקחת בחשבון לפני שאתם מתחילים בעבודה עצמה.


המדריך השלם לסיוד הבית



סיוד הוא מונח היסטורי: לפני שנים רבות, כאשר צבעו את הקירות הפנימיים בלבן בלבד –– השתמשו בצבע סיד פשוט, מכאן מקור המונח סיוד. אך כיום כמעט ולא משתמשים בצבע סיד ואפילו קשה למצוא צבע סיד בסיסי לקירות, אבל המונח נשאר בתור מונח גנרי לצביעת קירות הבית או הדירה בצבע לבן פשוט. השימוש בצבע סיד פשוט מזיק לקיר ועלול לגרום נזק גם לחומרים מתכתיים בסביבתו, בנוסף השימוש בסיד יוצר אבקה לבנה ומציקה.

סוגי צבע: בשוק הצבע והשיפוצים ישנו מגוון גדול מאוד של צבעים לבנים לקירות פנימיים, כולם מתקדמים הרבה יותר מצבע הסיד הוותיק. באופן כללי משתמשים בשני סוגים של צבע לבן לקירות – העדפה של אחד מהם על פני השני היא בהתאם לתנאי הקיר והתקציב כמובן:

אקרילי: זוהי קטגוריה שלמה של צבעים, עם אחוזים שונים של פולימר אקרילי. הפולימר הוא מעין דבק שהופך את הצבע לעמיד יותר על הקיר. צבעים אלו הם לא רק עמידים יותר, אלא גם קלים לניקוי באמצעות מטלית לחה או אפילו מים וסבון. הצבעים האקריליים עמידים גם בלחות וכיוצא באלו – כך שהם כמובן הבחירה הטובה אבל גם היקרה יותר.

פלסטי: הצבע הפלסטי הוא צבע זול יותר לסיוד הדירה. צבע זה נחשב לפחות עמיד מהצבע האקרילי, אי אפשר לנקותו בתכיפות רבה עם מים כפי שניתן את האקרילי. הצבע הפלסטי רגיש יותר  לעובש שנגרם מלחות או רטיבות קבועה כך שהוא אינו מתאים למטבח או למקלחת.

כמות הצבע: כמות הצבע תלויה לא רק בגודל החדרים אלא גם במספר השכבות הרצויות. כלל האצבע הוא שדלי גדול של צבע (ליטר צבע) מספיק לכ-15 מ"ר של קיר. בסלון רצוי למרוח לפחות שתי שכבות של צבע לבן ולכן תזדקקו ליותר צבע מבחינה זו.

הסרת קילופים: לפני הצביעה צריך להסיר את הצבע הקודם, ההסרה נעשית על פי רוב בעזרת שפכטל. בדרך כלל לאחר הסרת הצבע הישן מחליקים את הקירות בעזרת נייר שיוף עדין.

סתימת חורים וסדקים: חשוב מאוד שלפני הצביעה עצמה בעל המקצוע יסתום את כל החורים המיותרים בקיר ואת הסדקים שהופיעו לאורך השנים. הסתימה נעשית בעזרת חומרי מילוי שניתן לקנות מוכנים או אבקות שמעורבבות עם מים.

שומרים על מה שלא רוצים לצבוע: מעבר להזזת הרהיטים ולשאר הפרוצדורות הטכניות שנועדו לשמירה על הרכוש לפני הצביעה, חשוב להדביק סרטי הדבקה להגנה על שקעים, קישוטים על הקיר, חורים שאינכם מעוניינים לסתום וכדומה.

כלי עבודה לסיוד הדירה: באופן כללי עדיף לסייד את הבית בעזרת רולר ולא מברשות, אבל ישנם בעלי מקצוע שיעדיפו דווקא לעבוד עם מברשות במספר גדלים אשר נותנות תוצאות מדויקות יותר.

לסיכום: היום למעשה כבר לא כל כך מסיידים את הקירות אלא צובעים אותם בצבעים איכותיים. חשוב להקפיד שבעל המקצוע יכין את הקיר לצביעה בצורה הכי טובה שאפשר ושהוא ישמור על אחידות בצביעה והכי חשוב לבחור בחוכמה את הצבעים המתאימים לכול חדר וחדר.