בחרתם להתקין פרקטים, אך האם אתם יודעים איזה סוג פרקט הכי נכון להתקין? האם אתם מכירים את הסוגים השונים את היתרונות ואת החסרונות שלהם? מאמר זה יציג בפניכם את ההבדל המהותי בין פרקט עץ לפרקט למינציה.

לא מעט אנשים בוחרים בעידן הנוכחי להתקין פרקטים בביתם או בבית העסק שלהם. אם בעבר הלא רחוק פרקטים יועדו עבור המעמד העליון בפרט, הרי שכיום סגנון ריצוף זה מתאים לכל משפחה, בכל הרכב. בבואכם לבחור את הפרקט האיכותי ביותר, תגלו כי האופציות הן רבות ומגוונות אף בכללן קיימות שלוש אופציות מרכזיות: פרקט עץ מלא, פרקט למינציה ופרקט דו שכבתי (שיכול להיות גם רב שכבתי).

פרקט עץ מלא

פרקט מעץ מלא מתאים עבור אלו שמחזיקים בתקציב גבוהה יחסית לריצוף החלל. להבדיל מאופציות האחרות, פרקט עץ הוא היקר ביותר. אין ספק כי הבחירה האיכותית ביותר תהיה פרקט העץ, הן בשל העובדה שניתן לשמר את הפרקט לאורך זמן ולחדש אותו בכל תקופה והן בשל המראה היוקרתי של פרקט העץ. פרקט מעץ מלא מאפשר לכם ליצור בידוד מחום לקור, ואף לצפות אותו בלכה או שמן כך תוכלו לתחזק את הרצפה ולנקותה במהירות ובקלות ואף למנוע מכות, שריטות או כתמים הנוצרים מזליגה של חומרים כימיקלים שלא בכוונה תחילה.

חסרונות מחיר יקר, רגישות לשריטות ומכות על גבי העץ, משקל כבד מקשה על ההובלה, קשה לבצע תיקונים מקומיים ולעיתים בלתי אפשרי. התקנת פרקטים בפתח תקווה מקצועית אינה נתונה לפשרות, משום שפרקט טוב ככל שיהיה, כל עוד הוא לא מותקן במקצועיות, הסיכוי שישרת אתכם נאמנה לאורך זמן הוא נמוך.

פרקט למינציה

פרקט למינציה הוא הפרקט השכיח ביותר בקרב הצרכנים הישראלים וזאת משום היתרונות הרבים, לרבות המחיר הנוח שמתבקש הצרכן לשלם עבורו. להבדיל מפרקט העץ אותו ניתן לרכוש רק בגוונים ספציפיים, את פרקט הלמינציה ניתן לרכוש בגוונים מגוונים ואף בהתאמה אישית, הפרקט אחיד, חלק או מחוספס לבחירתכם, ניתן לבצע בו תיקונים נקודתיים והוא אינו משתנה לאור שינויי מזג האוויר (להבדיל מפרקט עץ שנוטה להשתנות עם שינויי מזג האוויר). פרקט למינציה באופן גורף הוא דמויי עץ, המעניק לחלל מראה חמים ונעים.

חסרונות לא ניתן לשמר את הפרקט לאחר שהוא מתבלה (יש להחליף אותו לפרקט חדש), דמויי עץ ואינו מרשים כמו עץ מלא, אין לו תכונות בידוד של חום וקור, אורך חייו מוגבל, והוא רגיש מאוד למים ולחות.

לסיכום, השיקול בין שני סוגי הפרטים, מוטב שיעשה באמצעות ליווי או ייעוץ של יודע דבר ובהתאם לצרכים והתקציב הקיימים.