אחרי חמש או עשר דקות בחנות גדולה ברשת "עשה זאת בעצמך", כל מה שתרצו יהיה להתקין בעצמכם פרקט בכל הבית. אבל איך מתקינים פרקטים בעצמכם?

 

אם תתבוננו בסרטוני הפרסומת וההדרכה שיספרו לכם איך מתקינים פרקט, תוכלו לראות שרוב החברות מפרסמות פרקט שמתקינים ללא דבק, בלי או עם מעט הכנות מקדימות ובגימור פשוט מאוד.

 

שיטות ה"קליקים" והמחברים המהירים מקלים על הביצוע ומיועדים גם למי ששואלים את עצמם איך מתקינים פרקט בצורה עצמאית. החסרון של פרקטים מהירי התקנה אלה עלול להיות עובי נמוך ורגישות יחסית ללחות או תקלות בהתקנה.

 

אז איך מתקינים פרקט?

 

אם מדובר בפרקט להתקנה עצמית ומהירה, אזי לכל חברה ישנו המחבר הפטנטי שלה. אבל, כששואלים " איך מתקינים פרקט", הכוונה היא לרוב לשלבים המשותפים לכל סוגי הפרקטים, ואלה הם.

מדידה

 

ובכן, השלב הראשון בהתקנת כל פרקט, הוא לקיחת מידות של החדר. לאחר שתמדדו את החדר תוכלו לדעת כמה מטרים רבועים של פרקט אתם צריכים. הוסיפו לפחות חבילה אחת ורצוי שתיים (בהתאם למידות החדר) של פרקט לגיבוי ותקלות, לייסטים לפאנלים, ספוג אקוסטי ו- PVC בכמויות המתאימות וצאו לדרך.

 

ניקוי

 

לאחר שמדדתם את החדר, הכינו אותו להנחת הפרקט. נקו היטב את הרצפה וודאו שאין בליטות חשודות או מפגעים שעלולים לפגוע בפרקט או להפריע להתקנה.

 

הנחת ה- PVC

 

השתדלו מאוד לא לחפף ולא לקצר תהליכים, והניחו משטחי PVC על הרצפה, לפני הנחת הספוג האקוסטי. הקפידו על חפיפה של כ- 30 ס"מ בין "שטיח" אחד לשני. ה- PVC מגן על הספוג וגם מונע מעבר לחות. הניחו את ה- PVC לאורך ורוחב כל החדר ותנו גם שוליים, שיכוסות אחר כך על ידי הפאנלים.

 

הנחת הספוג

 

לאחר הנחת ה- PVC, פרשו את הספוג האקוסטי. הקפידו לגלגל את הספוג בצורה ישרה וללא חפיפה בין השטיחים. אפשר לחבר בין הפסים במאסקינג טייפ.

 

הנחת הלוחות

 

התחילו בהנחת הפרקט לאורך הצלע הארוכה של החדר או בכיוון מקור האור הדומיננטי (חלון). הניחו לוח ושני ספייסרים לאורכו, שיבטיחו קיום של רווח התפשטות. הניחו את הלוח הבא בהמשך ללוח שהנחתם וכן הלאה. בסיום כל שורה חיתכו לוח לאורך הדרוש להשלמה ועם השארית שנותרה התחילו את השורה הבאה ואל תשכחו להדק בין השורות.

 

לסיום "איך מתקינים פרקט" המשיכו בצורה כזו עד שתסיימו את החדר. לסיום, הוציאו את הספייסרים והתקינו את הפאנלים שיסתירו את מרווחי ההתפשטות.