שזירת פרחים היא דרך יפה ויצירתית לעשות סידורי פרחים שיכולים להאיר כל חלל. בין אם אתם מתחילים או מוכרי פרחים מנוסים, לשזור פרחים יכולה להיות פעילות מהנה ומתגמלת המאפשרת לנו ליצור עיצובים ייחודיים ומדהימים.

עם זאת, צריך קצת תרגול ומיומנות כדי לעשות את זה בדיוק כמו שצריך. במאמר זה נספק לכם כמה טיפים וטריקים לשזירת פרחים שיעזרו לכם ליצור סידורים יפים שבטוח ירשימו. אז קחו את הפרחים שלכם ובואו נתחיל!

 

מה זה שזירת פרחים?

שזירת פרחים היא למעשה סידור פרחים בצורה שובת עין 👀, שמוציאה את המקסימום מיופיים. בשזירת פרחים נכונה תוכלו לייצר אפקט 'וואו' אמיתי, לחסוך בפרחים וגם לשמור עלהם בריאים.

 

איך מתחילים בשזירת פרחים?

ראשית: אם הבאתם פרחים הביתה, והם עדיין לא מסודרים, רצוי לקצץ את החלק התחתון של הגבעול. קיצוץ נכון – רצוי מעט באלכסון – יגדיל את שטח הפנים של בסיס הגבעול ויגדיל את ספיגת המים.

בנוסף, אם הפרחים לשזירת הזר עדיין בשלב של ניצנים והם לא פורחים, תוכלו להשתמש בטריק קטן של שוזרי פרחים: הניחו אותם במים חמימים ליום-יומיים, וחממו שוב את המים מדי פעם. זכרו שפרחים בקרור נשמרים לאורך זמן, ואילו פרחים במים חמים פורחים מהר יותר. חיתכו שוב את הגבעולים לפני שזירת הפרחים או סידור הזר.

ספוג לשזירת פרחים הוא כלי עבודה מצוין: זהו מעין קצף ירוק שמגיע בגושים דמויי לבנה. השרו אותו במים כרבע שעה לפני השימוש. היתרון הגדול של ספוג, הוא שהוא מאפשר למקם את הפרחים באגרטל ולשמור עליהם בדיוק בצורה שאותה אנחנו רוצים. היות והספוג הוא זה שספוג במים, אפשר להעביר את הזר ממקום למקום בלי שישפכו מים מהאגרטל או מהכלי. ברגע שהספוג ספוג מים, אפשר לחתוך אותו לצורת הכלי כדי להשתמש בו בנוחות. בנוסף, אפשר לחבר בין ספוגים בעזרת שיפודי במבוק או חוט שזירה (מעין תיל דק, ירוק).

מעדיפים שזירה מקצועית ממוכר מנוסה? בקרו עכשיו בקטגוריית חנויות הפרחים של B144 והזמינו עכשיו - 

משלוחי פרחים בבאר שבע

משלוחי פרחים בתל אביב

משלוחי פרחים בירושלים

 

שזירת פרחים – עקרונות פשוטים

אם אתם מתכוננים לאירוע רציני, כדאי לבקש שזירת פרחים מקצועית בחנות. נכון, זה עולה קצת יותר מקניית פרחים בודדים, אבל האפקט מצוין ולהגיע למה ששוזרי פרחים טובים ומנוסים עושים יהיה מאוד קשה. אם הזר שלכם מיועד ליום יום או שאתם רוצים להתנסות בעצמכם בשזירת פרחים, הנה כמה טיפים לשזירת זר או סידור פרחים בסיסי:

 

לאיזו סיבה אתם צריכים לשזור פרחים?

אין מה לשזור זר או סידור פרחים גבוה, אם הוא אמור לעמוד על שולחן בארוחת ערב חגיגית. זרים כאלה מצוינים ליצירת חגיגיות ורושם ראשוני, אבל הם מצטיינים בכניסה לאולם או לחדר או במרכזם. הסידור האידיאלי למרכז השולחן הוא סידור פרחים גדול, מורכב ויפה, אבל נמוך יחסית. סידור כזה יאפשר לכולם לראות את כולם מקצה השולחן ועד קצהו. אם השולחן ארוך, אפשר לתת  זר מרכזי אחד, ועוד שני זרים קטנים יותר בקצות השולחן.

 

חישבו על הכלי בו יהיה הזר השזור

אפשר לשזור זרים לא רק לאגרטלים גבוהים, אלא גם לכלים שטוחים – אז משתמשים בשילובים של פרחים ועלים או גבעולי עלים קצרים. אופציה שניה היא שזירת זר לקערה: כאן נשתמש בפרחים קצרים יותר ומלאים (ממלאים בירק או פרחים קטנים) ובספוג. שזירה בקערה מתאימה לשולחן הארוחה או כסידור מתחת לתמונה.

שזירת פרחים

(צילום: ShutterStock)

אולי יעניין אותך: איך לבנות אדנית מעץ בבית?

 

 

טיפים חשובים לשזירת פרחים

  1. מחזרו! אם חלק מהפרחים עדיין נראים טוב, הוציאו את האחרי ושיזרו מחדש זר קטן יותר או שלבו ירק עם הפרחים הקיימים.
  2. במיוחד בכלי גבוה, צרו את הזר כך שהוא יהיה גבוה לפחות 1.5 פעמים מגובה הכלי.
  3. כדי ליצור עניין בזר, השתמשו בצבעים דומים אך בפרחים בטקסטורות שונות.
  4. בשזירת פרחים נכונה, שימו פרחים גדולים למטה – קטנים יותר למעלה: הכניסו פרחים גדולים בחלק התחתון של הזר, תוך כדי סיבוב הכלי. המשיכו כלפי מעלה והקפידו לשמור על מרווחים מתאימים בין הפרחים, כדי שתוכלו להכניס פרחים גם בסיום.
  5. אל תקצצו גבעולים בלי שמדדתם קודם איך הם מתאימים בכלי ושימרו גבעולים ועלים למילוי הזר בסיום.

 


לסיכום, שזירת פרחים היא אומנות ואמנות. זר יפה יכול לשנות מראה של כל אירוע או חדר. לאירועים, רצוי לתת לשוזר הפרחים לעשות את העבודה, אבל אם מדובר בשזירת זר ביתי, הטיפים שיספקנו לעיל יעזרו לכם לעשות שזירת פרחים קלה ומהירה.