כבר בעת העתיקה נהגו הכלות לשאת זר פורח ביום חתונתן כסמל לחגיגיות היום המיוחד הזה, ונהגו גם לקשט את ראשן ב"כתר" עשוי פרחים, לרוב בהתאם לפרחים שהיו נפוצים באותה עונה.
כלות יהודיות נהגו להחזיק זרי הדס שסימל פוריות ובחלק מהתרבויות נשאו הכלות זרים ובהם צמחים שנבחרו במיוחד כדי להגן על הכלה מפני עין רעה ביומה המיוחד. בתקופה הוויקטוריאנית באנגליה של המאה ה- 19 בעיקר, נהגו הכלות לשאת זר פרחים בהתאם למשמעות שיוחסו להם; כל פרח והסמליות שלו.

 

זר בעל משמעות או קישוט בלבד?

גם כיום אוחזת הכלה זר פרחים במהלך טקס החתונה, והדבר נכון גם לכלות יהודיות וגם לכלות מדתות אחרות.
עם זאת, כיום זר הפרחים הוא בעיקר קישוט רענן, שמוסיף למראה הרומנטי של שמלת כלה מעוצבת, ומדובר בזר שמורכב בעיקר מפריטים לבנים.

זה לא חייב להיות כך – כפי שנראה בהמשך – אבל בכל אופן, בין אם תבחרי להעניק לזר שלך משמעות שהיא מעבר לפריט שהוא חלק מתוך עיצוב אירוע, ובין אם לא, כדאי להקפיד על כמה כללים בסיסיים. 

כיצד תדעי לבחור את זר הכלה שלך?

 

1. צבע זר הכלה

כלות רבות בוחרות להתאים בראש ובראשונה את צבע הזר לצבע השמלה שלהן. 

  • שיטה אחת היא לבחור בצבעים משלימים או צבעים זהים לאלה של השמלה ושל ההינומה, בעוד שיטה אחרת גורסת דווקא שכדאי 'לשבור' את הצבעוניות הזו, כדי לקבל מראה יותר רענן ופחות אחיד. 
    אם השמלה שלך חלקה ומורכבת בעיקר מצבע אחד, ללא פאייטים או מרכיבים צורניים רבים, את יכולה בהחלט לתת לזר שלך קצת יותר צבע, ולבחור בזר קצת יותר "מקושקש". 

    אולי יעניין רותך: טיפים לבחירת שמלת כלה מושלמת

     
  • מצד שני, אם השמלה שלך עצמה כבר עמוסה בפריטים עיצוביים שונים, בחרי זר שהוא יותר אחיד במראה שלו. זכרי שאת נושאת את הזר כאשר הוא קרוב לחיקך – כמו תינוק (סימבוליות, כבר אמרנו?) - ולכן חשוב לראות כיצד הוא משתלב במראה הכללי שלך, כאשר הוא מונח בגובה הזה. 
     
  • אם את רוצה להעניק לזר שלך משמעות, זכרי שפרחים לבנים מסמלים תום ובתולים. 
     
  • ורדים או פרחים ורודים, אדומים או סגולים נחשבים לפרחים חושניים יותר, בעוד שזרים בצבעי כתום או צהוב הם זרים אביביים, שמעידים על שמחת חיים. 
     
  • יש כלות שמתאימות את צבעי הזר לצבעים השולטים בעיצוב מקום האירוע או החופה ולעתים אף מתאימו את הזר כך שישקף את עיצוב וצבעי בגדיו של החתן.

 

מחפשת זר כלה מושלם? היכנסי לקטגוריית פרחים באתר B144, בדקי המלצות על חנויות פרחים ובחרי חנות שתעצב לך את זר חלומותייך.

חנות פרחים נהדרת בב"ש

חנות פרחים מומלצת בתל אביב

בוטיק פרחים בראשון לציון

 

2. גודל זר כלה

יש כלות הבוחרות פרחים גדולים ומרשימים ויש כלות המעדיפות זר קטן וצנוע. אל תסתפקי בבחירה על פי טעם, והתחשבי בנוחות האישית שלך וגם במימדי הגוף שלך.
זר קטן וצנוע אולי יתאים לך מבחינת האופי, אבל אם את גבוהה ומרשימה, קחי זר גדול יותר. במיוחד אם את גבוהה, כדאי לך לבחור בזר מאורך. זרים קטנים ועגולים מתאימים לכלות פחות גבוהות, בעוד שזרים גדולים עלולים להסתיר אותן. 

עיצוב לזר כלה

(צילום:ShutterStock)

 

3. עיצוב הזר לכלה

זרי כלות מגיעים כיום בעיצובים רבים ושונים.
תוכלי לבחור בין זר עגול וכדורי שצורת העיגול שלו מסמלת את מעגל החיים או זר משוחרר יותר שמסמל אהבה טבעית. זכרי לוודא כי הזר, בכל עיצוב שהוא, יהיה נוח לאחיזה עבורך ושהשזירה שלו מספיק חזקה כדי שהוא לא יתפרק במהלך האירוע.
דבר נוסף שחשוב מאוד להקפיד עליו, הוא שהזר לא יסתיר אלמנטים חשובים ומשמעותיים בשמלה שלך, רקמה או אפליקציה באזור החזה, למשל. 

 

4. הטיפול בזר כלה

לאחר שבחרת את הזר המתאים לך כדאי לדאוג שהחתן או מישהו מטעמו יאספו את הזר המוכן והטרי ביום החתונה עצמו כדי שהפרחים יראו במיטבם בטקס החופה. 

חשוב לוודא כי אין בזר פרחים שעלולים ללכלך את שמלת הכלה באבקנים או בעלים נושרים, ובכל מקרה כדאי להחזיק את הזר רחוק מהגוף עד ההגעה למקום החתונה וגם במהלך הצילומים.

אולי יעניין אותך: איך להכין זר פרחים

 

זר לכלה צריך להיות יפה ונוח לאישה

לסיכום, זר הכלה הוא תוספת חשובה למראה הכלה ביומה המיוחד. חשוב לבחור אותו על פי העדפותיה האישיות של הכלה, מראיה הכללי ומראה השמלה שלה, ולא פחות מכך חשוב לבחור בזר פרחים עמיד ונוח לאחיזה.