שוב שכחת את יום ההולדת של החותנת ואתה בעיר רחוקה ולא יכול להתייצב ולברך אישית? חמותך חוגגת שמונים ואת חייבת משהו עכשיו, לפני שאת שוכחת? יום הנישואין הגיע ואתה תקוע במשרד? משלוח פרחים הוא הפתרון. השאלה היא רק איך מוודאים שהכל באמת יתקתק, המשלוח פרחים יגיע וגם הפרחים יהיו טובים וטריים.

כולנו חווים את זה בשלב כזה או אחר של החיים: מתקיים אירוע חשוב, ואנחנו לא יכולים להגיע. יום ההולדת או יום הנישואין הוא ממש היום, ואין סיכוי שאנחנו מספיקים לעבור בחנות פרחים לפני שנגיע הביתה. מישהי ילדה, ואנחנו לא ממש יכולים להגיע לבית החולים. כמו שאמרנו – משלוח פרחים הוא פתרון מצוין, רק שרצוי להיות בטוחים בחנות הפרחים שמבצעת את הרכבת הזר או סידור הפרחים ואת המשלוח בפועל.

המדריך למשלוחי פרחים

משלוח פרחים מחנות שכונתית

הטוב ביותר הוא למצוא חנות פרחים שקרובה אליכם, לגשת לשם ולבחור את הפרחים לזר הפרחים למשלוח. גם אם החנות לא תשלח בסופו של דבר את הפרחים שבחרתם – אולי כי לא יהיו במלאי באותו זמן, או ששוזר הזרים לא היה בחנות – עדיין תוכלו להתרשם מטריות הפרחים בחנות ומהאיכות הכללית שלהם. בנוסף, יחסים טובים וקבועים והיכרות עם מוכר הפרחים היא כמו יחסים טובים עם ספר: אפשר ליצור אותם ורצוי לשמור עליהם.

הזמנת משלוחי פרחים באינטרנט

אם אתם לא מוצאים חנות פרחים שכונתית או מקומית, רוב הסיכויים שתבצעו הזמנת משלוח פרחים באינטרנט. לחנויות פרחים רבות ישנם אתרי אינטרט, ומנגד, ישנם לא מעט אתרי אינטרנט שאין להם בכלל חנות פרחים מאחוריהם: הם מקבלים הזמנה למשלוח פרחים ומעבירים את ההזמנה לחנות פרחים קרובה ליעד, לביצוע משלוח הפרחים בפועל. שני הדברים טובים ומקובלים.

משלוחי פרחים מחוץ לעיר

משלוח פרחים מחוץ לעיר הוא עניין יקר. עדיף לחפש חנות פרחים בעיר או ביישוב מסוים, קרוב למקום היעד, ולהזמין משלוח פרחים ממנה. אם אין אפשרות, רשתות משלוחי הפרחים הגדולות מבצעות ניתוב של ההזמנות לפי הסניפים שלהן. כך יהיו מחירי המשלוח פחות או יותר קבועים – וסבירים.

משלוחי פרחים לבתי חולים

נהוג יותר ויותר לשלוח פרחים ליולדת,  למי שיצאו מניתוח והם מחלימים, לרופא או לצוות, כאות תודה. משלוחי פרחים לבתי חולים ויולדות הם יקרים יותר, כיון שעל השליח להשקיע יותר זמן בחיפוש אחרי מקבלי הזר ולפני כן עליו להחנות את הרכב – עניין שעלול לעלות כמה שקלים – לעבור את בדיקות הבטחון וכו'.

טיפ חשוב: לפני משלוח פרחים לבית חולים, ודאו שהכל בסדר וכולם מחלימים כראוי. ודאו כמובן שהיולדת עדיין בבית החולים, לפני המשלוח. במקרה שאתם לא בטוחים – שילחו את הזר הביתה, אבל אל תחכו לברית או לבת מצווה.

משלוחי פרחים והאותיות הקטנות

כשאתם מזמינים משלוח פרחים באינטרנט, שימו לב לאותיות הקטנות: לעיתים יהיו פרחים מסוימים חסרים, ואז מתחייבת החנות להחליף את הפרחים בפרחים אחרים, באותו גוון. זה כמובן מקובל ואפשרי, אלא שאם אתם מזמינים זר שמבוסס על פרחים יקרים מאוד כדאי שההחלפות בזר למשלוח יהיו בהתאם. כאשר מזמינים פרחים מהאתר – ולא טלפונית – קשה לוודא את זה. קל יותר להיות בטוחים, כאשר עושים את ההזמנה ישירות מהחנות, שיודעת מה יש לה במלאי ומה יהיה בסופו של דבר במשלוח פרחים.

מתי יגיע משלוח הפרחים?

חנות רצינית תתאם את המשלוח עם מקבל ההזמנה, ואם רוצים להפתיע אותו, מתאמים את המשלוח לזמן שבו סביר או בטוח שהוא או הם יהיו בבית. לרוב, כדי לשמור על טריותם, משלוחי פרחים יוצאים יותר מאשר פעם אחת ביום, כך שהפרחים מגיעים במצב הטוב ביותר למקבל המתנה.