חיפה היא ממש אידיאלית לבילוי עם ילדים, וזה מתחיל כבר עם ההגעה לעיר. אפשר להגיע לחיפה עם הרכבת, בנסיעה רגועה לאורך החוף. אין כבר אמנם קרון מזנון כמו שהיה פעם, אבל סל פיקניק מתקפל קטן יפצה על העניין הזה. 
גם בעיר עצמה אפשר לנוע לשלל אטרקציות בחיפה, במה שהן אטרקציות בפני עצמן:
הכרמלית, הרכבת התחתית, תביא אתכם מהעיר התחתית אל מרכז הכרמל במהירות רבה מכל כלי תחבורה אחר. כמעט בכל אחת מהתחנות שלה שווה לרדת ויש מה לראות. 
אטרקציה "תחבורתית" אחרת היא כמובן הרכבל של בת גלים, שייקח אתכם מטיילת בת גלים אל סטלה מאריס – המנזר המפורסם ששוכן ממש בראש הכרמל, צופה אל הים. מסטלה מאריס אפשר להגיע לשתי אטרקציות נופיות והיסטוריות אחרות, שמתאימות גם לילדים:

 

הגנים הבהאיים

אלה נחשבים לאחד מאתרי התיירות הפופולריים ביותר בארץ, ולמעשה גם במזרח התיכון. הגנים התלויים היפים, משתרעים על פני 19 מדרגות מגוננות להפליא, שפורחות בכל ימות השנה. הגנים האלה מחולקים לשלושה חלקים: המרכזי כולל את מקדש הבאב, ולו כיפת זהב. כדאי מאוד לבקר כאן גם עם ילדים, גם בגלל שהאווירה נפלאה ורגועה וגם בגלל המראה הפנורמי שצופה אל הים, ולא ישאיר אף ילד אדיש.
סיורים בכל שלושת חלקי הגנים מתקיימים בכל יום, מלבד יום ד'. 

 

מערת אליהו

כאן, אומרת המסורת, הסתתר אליהו הנביא כאשר ברח מפני מלך ישראל. מגיעים לכאן אלפי מבקרים מדי שנה, והאתר קדוש לכל: ליהודים, מוסלמים, נוצרים ואף דרוזים. 
הילדים ימצאו שהמערה, שחצובה בסלע ומזכירה מעין חדר גדול, מרשימה ומעניינת. מגיעים אליה מסטלה מאריס בשביל נח מאוד להליכה, והטיפוס הקל נעשה במדרגות. 

 

ויראליטי (מתחם מציאות מדומה)

חדרי בריחה במציאות מדומה, משחקי VR ומשחקיית פלייסטיישן: מתחם מהמרשימים שיש בארץ. אמנם לא ממש בחיפה עצמה, אלא בקריית מוצקין, אבל קל להגיע ב'מטרונית'.
המקום מציע מגוון גדול מאוד של חדרי בריחה ומשחקים. לא כולם יתאימו לילדים צעירים מאוד, אבל אם הנוער שלכם בן 10 ויותר, תוכלול לבלות כאן שעתיים בקלות רבה.
הזמנת מקום באמצעות האתר של 'ויראליטי'.

 

ילדים משחקים מציאות מדומה

 

אקס פארק קיר יואב (טיפוס גובה אתגרי)

המקום שוכן במרכז הקונגרסים, במתחם שלם של ספורט אתגרי, במבואות הדרומיים של חיפה – אפשר להגיע ברכבת לתחנת 'חוף כרמל', וללכת קצת ברגל. 
קיר הטיפוס האתגרי גדול מאוד, ויכול להכיל עשרות מטפסים בו זמנית. הוא מתאים גם לילדים, ובמקום יש כמובן הדרכה וליווי מקצועי. 
לצד הקיר יש גם מתחם פארק חבלים ומתחם אומגה: גם אלה מתאימים לילדים, אבל יש מינימום (50 ק"ג) לאומגה. שני המתחמים האלה פתוחים רק בסוף שבוע. 

 

איי ג'אמפ (פארק הטרמפולינות)

הסניף החיפאי של רשת מתחמי הקפיצות והאקסטרים נמצא ברחוב הסולל 11, ביג קריות, חיפה. 
כאן תמצאו מתחם ענק (ומרופד היטב) שכולל עשרות טרמפולינות, גשר אקסטרים שמדמה פארק חבלים עצום ומתחם אקסטרים שלם שמדמה קירות טיפוס ודברים נוספים. 
הזמנת מקום באמצעות האתר. בואו עם הרבה מצב רוח טוב, וכן, יש פעילויות שמתאימות גם למי שכבר לא חושבים שהם ילדים... 

 

לייזר ווי סנטר

פיינט בול אאוט – לייזר טאג אין? אנחנו לא בטוחים, כי לצבע יש צבע משלו, אבל מה שבטוח הוא הלייזר טאג מגניב בפני עצמו: המתחם מבוסס על מבוך חשוך וענק בשני מפלסים, עתיר מכשולים, מקומות מסתור ורובוטים זוהרים. 
מכונות עשן יפריעו לכם לראות ולצלוף ביריבים שלכם, אבל אל דאגה: החיישנים באפוד שלכם יגלו לכם בדיוק מתי פגעתם ובמי – וכמה פגעו גם בכם... 
שדרות ההסתדרות 251, חיפה – הזמנות דרך האתר. 

 

גן החיות הלימודי

גן החיות של חיפה הוא גן חיות ותיק מאוד, שעדיין מחכה, חייבים להודות, לשיפוץ כולל של כל חלקיו. הוא שוכן במרכז הכרמל, ממש במתחם גן האם המפורסם, ויש בו יונקים, זוחלים רבים ועופות שונים. 
אם אתם בסביבה, אחת האטרקציות היפות בגן היא "ספארי לילה": סיור שמתקיים בשעות החשיכה ועוקב אחרי בעלי החיים שבגן, שפעילים בלילה.
גן החיות עצמו פתוח מתשעה ועד חמש אחה"צ, בכל יום. 

 

ובסוף היום, יושבים ונהנים באחת המסעדות בחיפה

בכל מה שקשור באוכל – גם כזה שמתאים לילדים – אין בעיה של מסעדות בחיפה. העיר מלאה מקומות נפלאים לאכול בהם, בהתאם לטעם האישי שלכם ולתקציב. 
העיר התחתית מציעה מזללות רבות, וליד הנמל יש מקומות ופאבים שאולי מתאימים פחות לילדים, אבל הם מגישים אוכל מצוין. טיילת חוף בת גלים משופעת מסעדות דגים ואיטלקיות, גם כאלה שמתאימות למשפחות. 

רוצים לקחת את הילדים ליום כיף בחיפה? הקליקו כאן, קבלו רשימה עדכנית של פעילויות לילדים בחיפה ובחרו מקומות שהכי יתאימו לילדים שלכם.