כל אחד נאמן לרשת הפיצריות שלו. ישנם מי שאוהבים פיצה מרשת מקומית, ישראלית, וישנם מי שמעדיפים פיצות של רשת פיצריות אחרת. אבל האם יש באמת הבדלים בינהן? האם אפשר לאפיין את הפיצות של רשתות פיצריות מסוימות לעומת אחרות?

בואו נחשוף את הקלפים כבר ברגע הראשון: התשובה היא שכן. מי שחושב שיש הבדל בין רשתות הפיצריות השונות והפיצות שלהן – לא טועה. מה שכן, ישנם כמה מיתוסים שאולי כדאי לנפץ בקשר להבדלים בין רשת פיצריות אחת לשניה.

מה מבדיל רשת פיצריות אחת מרשת פיצריות שניה?

  • שמן בבצק הפיצה: ישנן רשתות פיצריות שאופות את הפיצות שלהן על גבי מגשים עגולים, משומנים. בצק הפיצה הוא לרוב עבה יותר. מי שמעדיפים סגנון רשת פיצריות כזה אומרים שהבצק גם רך יותר, אך אחרים מעדיפים את הבצק שלהם יבש, ולא משומן. אבל הנה לכם מיתוס קטן לניפוץ: האם הפיצות של רשת פיצריות שמכניס שמן לבצק שלה הוא משמין יותר מפיצות של רשת פיצריות של בצק 'ללא שמן'? לא. הערך הקלורי של הפיצות הוא כמעט אותו ערך קלורי.
  • עובי בצק הפיצה: אולי ההבדל הגדול ביותר בין רשת פיצריות אחת לשניה בכל הקשור בבצק. מרבית רשתות הפיצריות שמקורן בארצות הברית מעדיפות בצק עבה ואילו בישראל ישנה יותר מרשת פיצריות אחת שמוכרות פיצות עם בצק דק. מיתוס: בצק דק אינו מכיל שמרים. המיתוס הזה בהחלט לא נכון – כל בצק פיצה מכיל שמרים להתפחה.
  • כשרות: מבין רשתות הפיצריות שסניפיהן פזורות בכל הארץ, האם יש רשת פיצריות שהיא כשרה בלבד? הגיע הזמן לנפץ גם את המיתוס הזה, בקשר לרשתות הפיצריות והתשובה היא שלא. לשתי רשתות הפיצריות הגדולות ישנם סניפים כשרים ושאינם כשרים. מה שכן, רוב רשתות הפיצריות הרגילות והפיצריות המקומיות, הפרטיות – אלה שמתפרנסות בעיקר מ'משפחתיות במבצע' - הן כשרות ואין בהן תוספות של בשר או פירות ים.
  • מוצרים נלווים: כל רשת פיצריות והמוצרים הנלווים שלה, אבל כולן מוכרות יותר מאשר רק פיצות. יש רשת פיצריות גדולה שמוכרות סלטים, קישים ואפילו קינוחים וגלידות, בנוסף לפיצות. רשת פיצריות אחרת מסתפקת אולי בלחם שום ושתיה ותפריט קינוחים צנוע יותר. פיצריות מקומיות יציעו ברוב המקרים רק מוצרי בצק ושתיה, בנוסף לפיצות, וגם יארגנו את הכל ב'מבצעים'.

ועוד מילה על מבצעי רשת פיצריות: שימו לב שבחלק גדול מרשתות הפיצריות – בעיקר המקומיות – יהיה לכם קשה להזמין פיצה אחת בלבד, ללא 'מבצע'. אם אתם לא בעניין של משקאות  מוגזים או מים מינרליים בבקבוקים ובכלל, נסו להמיר את ה'מבצע' בתוספת או שתיים על הפיצות. אפשר גם להזמין לחם שום במקום השתיה, ואם לא אוכלים את הלחם – להקפיא אותו. ההפשרה במיקרו קלה מאוד והלחם חוזר להיות 'כמו טרי'.