קיבוץ בצפון הנגב מצא דרך מיוחדת מאוד כדי לסייע לתלמידים לממן את הנסיעה שלהם לפולין – מכירת פיצות. התלמידים אופים פיצות במטבח של הקיבוץ ומוכרים אותן. כך אותם תלמידים מרוויחים כסף למימון הטיול בצורה חיובית וטובה, בלי שהטיול לפולין יהיה נטל כבד על הוריהם. שיטה מבורכת זו, זכתה לתגובות חיוביות רבות וכולנו תקווה כי בתי ספר נוספים יאמצו את הרעיון ויאפשרו לתלמידים להרוויח בכוחות עצמם את הכסף לאחד הטיולים היקרים ביותר של בתי הספר התיכונים.

 

איזה גבינה מתאימה לפיצה?

אם גם אתם רוצים לאפות פיצה בבית, או סתם לדעת על תהליך הכנת הפיצה, בוודאי תופתעו לדעת כי ישנם סוגים שונים של גבינות המשמשים להכנת הפיצה. במאמר זה, תוכלו לקרוא על סוגי הגבינות לפיצה ואולי אפילו נעשה לכם חשק להכין אחת בעצמכם.

 

סוגי גבינות לפיצה המשמשים להכנה

ישנם הרבה סוגי גבינות שבהם ניתן להשתמש להכנת הפיצה, וחילקנו אתם ל-3 תחומים - מוצרלה, תערובת גבינה ותחליפי גבינה. לכל אחת טעם מעט שונה וככל שנשקיע בבחירת הסוג האיכותי יותר כך נבטיח את טעמה המצויין של הפיצה.

 

1. גבינת מוצרלה

רבים חושבים כי גבינת מוצרלה היא הבחירה הקלאסית ביותר של בעלי הפיצריות אך זה לא מדויק. גבינת מוצרלה היא לא גבינה אחת אלא מספר סוגים של גבינה, השונים זה מזה בטעמם ואפילו במרקמם. בעל הפיצריות בוחר בסוג המוצרלה מתאים והנכון ביותר עבור הבצק שלו כדי להגיע למרקם הנפלא של הפיצה. לכן, כשאתם בוחרים גבינת מוצרלה לפיצה יש לבדוק מהם אחוזי השומן, מהי מידת היישון שלה וכדאי שלמוצרלה יהיה צבע צהבהב ובעל טעם. רצוי להתייעץ עם בעל ניסיון בהכנת פיצות לפני קניית הגבינה. נתונים אלו ישפיעו באופן משמעותי מאוד על טעמה של הפיצה.
 

מחפשים פיצה טעימה באזוריכם? גלו באינדקס B144, פיצריה מומלצת לפי ביקורות הגולשים:

פיצה באר שבע

פיצה באילת

פיצה אשדוד

פיצה חיפה

 

2. תערובת גבינות לפיצה

כדי לפצות על החסרונות הקיימים בגבינת המוצרלה בעלי פיצריות מעדיפים ליצור תערובת של גבינות כדי שהגבינות בתערובת יכסו על החסרונות של המוצרלה. לרוב, נהוג ליצור תערובת של גבינת מוצרלה וגבינת פרובולונה או גבינת מוצרלה וגבינת צ'דר. אפשרות נוספת היא תערובת קוואטרו פורמאג'י (ניתן לרכוש במגוון חנויות), המכילה 4 סוגים גבינה מעולה - מוצרלה, מנצ'גו וגרנה, גאודה ופדנו. בצורה כזו, הפיצה הופכת להרבה יותר טעימה והמראה שלה הרבה יותר מושך.


3. תחליפי גבינה לפיצה

בעלי פיצריות רבים, במיוחד אלו שמחפשים תחליפים זולים, משתמשים בתחליפי גבינה שמיוצרים מחומרים סינטטיים שונים ואמורים "להחליף" את הגבינה האמיתית. מיותר לציין כי מרגישים מיד בחסרונה של הגבינה האיכותית ולכן אותם בעלי פיצריות יורים לעצמם ברגל. אם אתם רוצים לקבל מחמאות על הכנת פיצה ביתית טעימה, תצטרכו לקנות את הגבינות המשובחות ביותר.

איזה גבינה מתאימה לפיצה

 

כל פיצה טובה מתחילה בסוג הגבינה ששימש להכנתה

אמנם פיצה מורכבת לא רק מגבינה אלא גם מבצק ורוטב, אך הסוד של כל פיצה טעימה נמצא בגבינה. אם תבצעו מבחן טעימות תראו שמהר מאוד אתם יכולים להבדיל בין פיצה העשויה מגבינה זולה ובין פיצה העשויה מגבינה טובה. אם אתם רוצים להצליח בהכנת הפיצה הראשונה שלכם – קנו את הגבינות המשובחות ביותר.