מקרה מוזר מאוד שארע בגרמניה הצריך מתושב של אחד הכפרים לבצע תיקוני פחחות קלים ברכבו – בעת שנסע בלילה חזרה לביתו, ראה הנהג פתאום ארנב חוצה את הכביש, הנהג לא הצליח להימנע מפגיעה בארנב וחשב לצערו שהארנב נהרג במקום. בבוקר, הנהג הופתע לשמוע רעשים ממנוע רכבו וגילה את הארנב בריא ושלם, כלוא מאחורי "גריל" הפלסטיק שעל פגוש הרכב. הארנב היה בסדר גמור והרכב הצריך מעט תיקוני פחחות וצבע כולל החלפת חוטי חשמל שכורסמו ע"י החיה.

בדרך כלל המקרים בהם אנו נדרשים לתיקוני פחחות וצבע אינם כה משעשעים, במדריך הבא נספק טיפים כיצד לשמור על הרכב כדי למנוע או להפחית תיקונים אלו.

שמירה על הפח והצבע ברכב

  • כיסוי הרכב: כמעט כל אחד שקנה רכב חדש מכיר את זה, בשבועות או בחודשים הראשונים אנחנו חדורי התלהבות ומכסים את הרכב בכול ערב – אבל במהרה אנחנו מתחילים להתעצל ומפסיקים עם הנוהג הזה. זה חבל, כי מדובר על דרך יעילה, למרות הטרחה, להגן על צבע הרכב מפני נזקי קרינת השמש החזקה ושאר פגעי מזג אוויר. ככל שהצבע ברכבכם יותר מטאלי או כהה כך הוא רגיש יותר לנזקים לאורך השנים.
  • שטיפה ידנית: אין מה לעשות, שטיפת הרכב במכונות השטיפה הגדולות, וגם במתקני שטיפה בהם עושים שימוש בלחץ מים חזק, פוגעת בצבע הרכב לאורך זמן – בעיקר ברכבים שחורים ובצבעים כהים, אך לא רק. לכן מומלץ לשטוף את הרכב ידנית, ללא חומרים אגרסיביים ולשים לב לניקוי יסודי של כול החלקים לטובת מניעת קורוזיה באזורים רגישים כמו מרזבים ופאנלים בצידי הדלתות. אפשר גם לשטוף את הרכב במכון שטיפה אבל חשוב לוודא כי התהליך נעשה בעדינות וביסודיות.
  • ווקס באופן שוטף: דרך נוספת לשמור על הצבע ברכב היא למרוח עליו ווקס (תכשיר הברקה ייעודי) פעם אחת בכ-3 חודשים. הווקס שומר על הצבע בצורה טובה, בזכות שכבת ההגנה הנוספת, וגם מעניק לרכב ברק. סוגי ווקס איכותיים מציעים גם מעין איטום לצבע הרכב.
  • מכות קלות: מבחינת שמירה על הפח והצבע ברכב, כמובן שרצוי להימנע מאותן מכות קלות וטורדניות שיכולות להשאיר סימנים לא אסתטיים ברכב ולאורך זמן גם ליצור חלודה. חיישני רוורס מקטינים את הסיכוי להיתקע במשהו בעת נסיעה אחורה.
  • אם יש לכם שריטות קטנות  תוכלו לקנות תכשיר מיוחד שמעלים אותן. אם יש הצטברות של מכות קלות מאבנים וכדומה רצוי לתקן זאת במרוכז אחת לתקופה כדי למנוע חלודה ובעיות צבע בנקודות אלו.
  • חנייה זהירה: מעבר לעובדה שיש לחנות בזהירות על מנת לא לפגוע בכלום, רצוי לחנות במקומות בטוחים כדי להימנע ממכות ונזקים קלים לצבע או לפח ברכב – למשל לא צמוד מדי לרכבים אחרים (פתיחת דלת תוביל למכה), לא קרוב מדי לדברים שורטים (עצים, עמודים וכדומה), לא לעלות עם החלק הקדמי של הרכב על שפת המדרכה וכן הלאה.

אתם בהחלט יכולים לשמור על הפח והצבע ברכב, אבל הרכב מטבעו חשוף לפגיעות רבות, כך שבסופו של דבר אי אפשר להימנע מנזקים קלים למיניהם. במקרה של נזק לפח או לצבע של הרכב, יש מגוון מוסכי פחחות וצבע טובים בכול עיר שיוכלו לשחזר את מראה הרכב בהצלחה רבה.