צריכים מוסך לעבודת פחחות וצבע לרכב? הנה כמה טיפים שיעזרו לכם לבחור פחח או צבע לרכב ולהחליט אם לפנות למוסך הסדר.

המכוניות המודרניות בנויות כך שיספגו כמה שיותר מעצמת המכה, במקרה של התנגשות. היתרון הגדול של עקרון בנייה זה הוא כמובן ההגנה על הנוסעים ברכב, אבל יש לו חסרון והוא שכמעט כל מכה או התנגשות דורשות כניסה למוסך לעבודת פחחות, לעיתים רצינית למדי. הוסיפו לכך את הרצון לשמור על משקל רכב נמוך, לשם חסכון בדלק, וקיבלתם מכונית עם מרכב הפח דק יותר, חלקי פלסטיק רבים, ועוד.

שפשפתם את המכונית: האם לרוץ למוסך, לפחח או לצבעי רכב?

במקרים של שפשופי צבע או שריטות קלות, בלי נזק פחחות, ניתן לתקן את הנזק גם בצורה עצמאית. בחנויות לאביזרי רכב יש שפופרות לק קטנות, שבהן מברשת. קונים לק בצבע הרכב, ומורחים בעדינות על השריטה. במקרים בהם אין שריטה עמוקה, כדאי לעשות פוליש במקום בו נגרם הנזק: לעיתים מדובר בצבע הרכב הפוגע, שנמרח על המכונית, וזה ירד עם הפוליש. תוכלו לגשת לפחח או לצבעי רכב כדי שהם יבצעו את הפוליש, ובאותה הזדמנות יבדקו את הנזק לצבע: אם השריטה חדרה את שכבת הצבע החיצונית של הרכב, ופגעה בשכבת המגן, יש לטפל בנזק, על מנת למנוע החלדה.

בכל מקרה, אל תזניחו נזק פח או צבע למכונית: נקודות פחחות קטנות יכולות להפוך למוקדים, שבהם תתפתח חלודה. במקרה כזה, תקון הפחחות במוסך יהיה מסובך יותר ויקר יותר. בהקשר זה, חשוב מאוד לוודא עם הפחח שהוא לא רק מיישר את השקע או סותם את החור, אלא גם מניח שכבת הגנה על התיקון.

צביעת רכב

ייתכן והרכב לא עבר תאונה, אבל בכל זאת החלטתם לחדש ולצבוע את הרכב: הצטברות של שריטות, נזקי שמש וציפורים, כל אחד מאלה הוא סיבה טובה בפני עצמו.
צביעת רכב טובה נעשית רק לאחר שהצבעי החליק את כל המכונית, ניקה והסיר את שכבות הלק והצבע הישן. קודם לכן הוא – או הפחח – מבצעים תיקוני פחחות, ולאחר החלקה נוספת, מניחים את הצבע. לרוב מתבצעת התזה באייר ברש, כאשר הצבעי עובר על המכונית ומניח מספר שכבות צבע, בזו אחר זו. את הייבוש הסופי מבצע צבעי הרכב בתנור, ממש כמו בזמן הייצור של המכונית.

נזקי פחחות וצבע לרכב: מוסך הסדר, כן או לא?

במקרה תאונה ונזק פחחות, אם החלטתם להפעיל את הביטוח, בדקו את טיב התיקון שתקבלו במוסך ההסדר. כמו כל המוסכים, גם חלק גדול ממוסכי ההסדר מחזיקים מחלקות פחחות וצבע, אבל חלק אחר מוציאים את העבודה לקבלן חיצוני. איכות העבודה תהיה תלויה לא רק בהסדר מול חברת הביטוח, אלא גם במי שיבצע את הפחחות ועבודת הצבע לרכב, בפועל. מהסיבה הזאת, רצוי מאוד לפנות לפחח וצבעי רכב עצמאיים ולקבל מהם הערכה לנזק והצעת מחיר. כמו בכל מקרה, בקשו המלצות מחברים או מכרים על פחח או צבעי רכב ובקשו לראות במקום עבודות שנעשו או נמצאות בתהליך.