פודיאטרים

החידוש הגדול ביותר בפדיקור הרפואי בישראל הוא כניסתם לשוק של פודיאטרים: רופאי רגליים, שמבצעים לא רק פדיקור רפואי ופדיקור טיפולי, אלא גם מתאימים מדרסים ומציעים טיפולים מונעים בתחומים רבים. 
פניה לפודיאטר בקופות החולים נעשית על סמך הפניית רופא – עור או משפחה. 

פדיקור רפואי ללא סכינים

בעולם כבר מזמן הבינו, שפדיקור רפואי עם סכינים – סקלפלים – אינו בטיחותי למטופל וגם לא בריא לעור הרגל. 
ההתחדשות של העור לאחר השימוש בסכין אינה אידיאלית, ויש מי שאומרים שהעור שצומח הוא אף גס יותר, אבל זו לא עיקר הבעיה: 

  • עיקר הבעיה בשימוש בסכין לצורך פדיקור רפואי הוא בכך שלפדיקוריסטית אין שליטה מלאה בכמות העור שהיא מסירה ובמספר השכבות שאותן היא מסירה. התמונה של מטופלים שחוזרים הביתה עם חבישות עקב היא תמונה שחייבת להעלם – והפתרון הוא אכן הפסקת השימוש בסכין. 

הפתרונות המוצעים – חלקם כבר אינם חדשים, אבל לא כל הפדיקוריסטיות משתמשות בהם – הם מריחת נוזל כימי שממיס את העור או שיוף יבש באבן שיוף, או שילוב בין השניים. 
את החומר – שממיס גם קאלוסים – מורחים על האזורים הרצויים, עוטפים את הרגל בניילון נצמד לכמה דקות ולאחר ההסרה של הניילון משייפים את המקומות היבשים. 

האמבטיות חוזרות?

לא בפדיקור רפואי, אבל כן עם בשורה "רפואית":
החשש הגדול בפדיקור רפואי ובכלל, הוא העברה של חיידקים, פטריות וצרות אחרות בין לקוחות דרך האמבטיות לטבילת הרגליים וכן הסרה של שכבות עור שלא לצורך. 
כיום ממליצים שלא להשתמש בכלל בריכוך כף הרגל במים, כיון שהעור סופג את המים ומתנפח. במצב הזה אין לפדיקוריסטית שליטה על מספר שכבות העור שהיא מסירה, וייתכנו פציעות בתהליך. 
בנוסף, האמבטים אוספים חיידקים, במיוחד אלה שמתוכננים ועובדים כמו ג'קוזי. 
הפתרון המודרני כפול: 

  • ליינרים שבנויים כמו אמבטיות בעצמם, לשימוש חד פעמי ולא מיועדים לאמבט עיסוי
  • ליינרים שנראים כמו שקיות עבות. את האחרונים אפשר לחבר גם למערכות שמבוססות על ג'קוזי, כאשר יצירת זרמי המים נעשית על ידי מגנטים, ולא על ידי הזרמת מים. 

תחום הפדיקור הרפואי מתחדש בחומרים שונים להמסת עור יבש, בקרמים לטיפול בעור, בפטרת ציפורניים ובתופעות אחרות.

התעדכני אצל הפדיקוריסטית הרפואית במדריך העסקים של b144.