פדיקור רפואי וציפורן חודרנית

ראשית, חשוב לדעת שגם פדיקור קוסמטי יכול למנוע את הופעתה של ציפורן חודרנית, ולא חייבים להגיע למצב של פדיקור רפואי. למה זה? 
אחת הסיבות העיקריות לתופעת הציפורן החודרנית היא גזירה לא נכונה של הציפורניים, בין אם מדובר בציפורני האצבעות, ובין אם מדובר בציפורני הבהונות. 
מה שקורה הוא, שהציפורן גדלה בכיוון לא נכון, חודרת אל מתחת לעור והופכת בכך למה שנקרא "ציפורן חודרנית". 

  • אחד התפקידים של המניקוריסטית או הפדיקוריסטית הקוסמטית הוא לשייף את הציפורניים או לקצוץ אותן כך שהן יצמחו בכיוון הנכון ולא יחדרו בכלל אל העור. 

ומה קורה אם אתם כבר סובלים מציפורן חודרנית?

במקרה כזה, כל עוד המצב קל, הפדיקוריסטית תרכך את עור כף הרגל ותשחרר בעדינות את הציפורן בעזרת צבת מיוחד.
היא תקצוץ ותשייף אותה כך, שהציפורן תקבל את צורת המטריקס – שכבה העור שעליה היא גדלה – ולא תצמח כלפי מטה או לצדדים. 

  • במידה ובמקום התפתחה דלקת או אדמומיות, או שיש חשש לזיהום, על הפדיקוריסטית להפנות אתכם לרופא עור להמשך הטיפול בבעיה. 

פדיקור רפואי ופטרת ציפורניים

לפדיקור הרפואי תפקיד חשוב במניעת התפתחות של פטרת ציפורניים: שמירה על שלמות העור והציפורניים מונעת הרבה מקרים של פטרת ציפורניים. 
כאשר העור שלם ואין בו סדקים, פצעים או חתכים, וכאשר הציפורניים גזוזות כהלכה ואין בהן סדקים, הסיכוי להדבקות בפטרת ציפורניים יורד בצורה משמעותית. 
במידה ונדבקתם בפטרת ציפורניים, פדיקור רפואי יכול לתת מענה טוב, בעיקר במקרים קלים עד בינוניים: 
הפדיקוריסטית תנקה ותחטא את אזור הציפורן הנגועה ואז תטפל בה על ידי קיצוץ עמוק ככל האפשר של הציפורן, שיוף והרחקת השכבה הנגועה בפטרייה עד כמעט חשיפת המטריקס – העור שמתחת לציפורן. 

  • שיוף זה, שלא כרוך בכאבים, מאפשר החדרת משחות ותרופות אנטי פטרייתיות למקום הנגוע, כיון שהפטרייה נמצאת לעיתים מתחת לציפורן ולא רק בתוך הקרטין. 
  • אם לא משייפים את הציפורן עד-דק, קשה ואפילו בלתי אפשרי להחדיר את התרופה.בגמר השלב הזה של הטיפול בפטרת ציפורניים יש להמשיך במריחת משחות אנטי פטרייתיות גם בבית, עד שהציפורן גדלה בחזרה כשהיא בריאה. 

אם אתם מחפשים פדיקור רפואי בעקבות בעיות בציפורניים, היכנסו למדריך העסקים של b144 ובחרו את העסק האופטימלי עבורכם >