פדיקור רפואי או טיפולי? פדיקוריסטית או פודיאטר?

בישראל ובמקומות רבים בעולם מבדילים בין פדיקור קוסמטי, שתפקידו בעיקר לייפות את כף הרגל ואולי קצת לרכך את העור ולשחרר ציפורן חודרנית בדרגה קלה, לבין מה שמכנים פדיקור רפואי, שפותר בעיות פתולוגיות של ממש.
כיום, הפדיקור הרפואי שניתן על ידי פדיקוריסטיות מכונה יותר ויותר פדיקור טיפולי, כאשר בעולם מעדיפים שבבעיות הרפואיות הקשות יטפלו רופאים או רופאי כף רגל, שנקראים גם פודיאטרים שהם אלה שיעניקו פדיקור רפואי. 
בישראל יש מספר מועט יחסית של פודיאטרים, שקיבלו את ההסמכות שלהם באירופה – בעיקר בצרפת – ובארצות הברית, שם הם נחשבים לרופאי בעלי התמחות ספציפית – בכף הרגל. 

מהי ההסמכה של פדיקוריסטית רפואית בישראל?

בארץ, כדי להיחשב פדיקוריסטית רפואית, על הפדיקוריסטית לעבור קורס שנמצא בפיקוח משרד הכלכלה. 
כל אחת יכולה לפתוח מכון פדיקור ולעבוד במקצוע, כל עוד היא עברה את הקורס הבסיסי הזה, וכל עוד היא מקבלת רישיון עסק מהרשות המקומית. 
על הפדיקוריסטיות לא חלה חובת השתלמויות שנתיות או אחרות, הן לא חייבות בדיווח לרופאים על מצב הפציינטים, ולמעשה, ה"שוט" המקצועי היחיד שיש עליהן הוא האחריות המקצועית שחלה עליהן במקרה של רשלנות רפואית. 

אולי יעניין אותך - איך לזהות אנדומטריוזיס? המחלה הנשית המסתורית

אז איך בוחרים פדיקוריסטית רפואית?

שם המשחק כאן הוא התאמה למצב.
אם המצב שלכם קל: אם כף הרגל יבשה או סדוקה מעט, או שאתם חווים אי נעימות כללית, אפשר ככל הנראה להסתפק בפדיקוריסטית בעלת ההסמכה הדרושה, ניסיון והמלצות. 

יכול להיות שרופא העור יפנה אתכם לטיפול מקצועי בכף הרגל שלכם, יכול להיות שהוא עצמו יטפל נקודתית בבעיה וייתכן שבגמר הטיפול ההמלצה שלו תהיה על פדיקור טיפולי שגרתי אצל פדיקוריסטית. 
בנוסף, כדאי לדעת שבכל קופות החולים יש פודיאטרים, שאליהם ניתן לפנות עם הפניה מתאימה מרופא עור או רופא המשפחה. 

  •  זכרו שיש מצבים בכף היד ובכף הרגל שנראים לנו פשוטים – יבלות, למשל – והם למעשה מופעים של בעיות לא פשוטות ואפילו חמורות, כדוגמת מלנומה. התייעצו תמיד עם רופא עור או לפחות עם רופא המשפחה שלכם.