"אבא'לה בוא ללונה פארק..." איזה ילד או ילדה לא אוהבים לבקר בפארק שעשועים ובמתקנים שבו? בארץ המבחר לא גדול, אבל גם במתקני השעשועים של ישראל, תמיד אפשר להעביר יום חופש בכיף.

בישראל יש שפע של אטרקציות וגני אירועים, אבל פארקים ומתקני שעשועים גדולים, יש לנו בעיקר שלושה:

  • הלונה פארק בתל אביב
  • הסופרלנד שבראשון לציון
  • עיר המלכים – באילת

כל אחד מהפארקים וגני השעשועים האלה כולל מתקני שעשועים דומים, עם הבדלים מתחייבים בין שלושת הפארקים.

בנוסף על אלה, ישנם מתקני שעשועים קטנים יותר, או פארקים שמבוססים על מתקן עיקרי אחד, כמו רכבל או מתקן גלישה דומי סקי, ועוד. פארקים אלה נחשבים אצלנו יותר לאטרקציות, מאשר פארקי שעשועים של ממש.

פארקים ומתקני שעשועים נושאיים

עיר המלכים שבאילת היא דוגמא לסוג של פארקים ומתקני שעשועים שנפוצים בעולם, ונקראים "גני שעשועים נושאיים": הדוגמא הטובה ביותר לגני שעשועים ופארקים מהסוג הזה, הם אלה של וולט דיסני. מדובר בפארקים, שכל מתקני השעשועים שבהם מעוצבים ובנויים תחת נושא אחד עיקרי, או כמה נושאים שיש בינהם חיבור והקשר. גני השעשועים של וולט דיסני סובבים כמובן סביב הסרטים המצוירים והדמויות שלו. גני שעשועים ופארקים כמו אלה של יוניברסל סטודיו סובבים סביב הסרטים שמפיק האולפן, וכו'.

פארקים ומתקני שעשועים ואלמנט הפחד

במשך השנים, התפתח הרכב מתקני שעשועים כמעט קבוע בפארקים השונים. לדוגמא: אין פארק שעשועים שמכבד את עצמו, שאין בו גלגל ענק או מכוניות מתנגשות. מתקנים פופולריים אחרים הם רכבת ההרים, קרוסלות שונות ומתקני צליפה וקליעה למטרה. מלבד אולי דוכני הקליעה למטרה – מתקני שעשועים שמאפשרים למשחקים בהם לזכות בפרסים שונים - המשותף לכל המתקנים בפארקים הוא אלמנט הפחד, שקיים בהם במידה כזאת או אחרת. זה יכול להיות פחד מפני הרטבות במים, פחד מפני מפלצות שיוצאות מחדרים חשוכים, ועוד, אבל מתקני הפחד הפופולריים ביותר הם אלה שמבוססים על גובה ומהירות:
פארקים שונים בעולם מתמחים ברכבות הרים גבוהות ומהירות, ולצידם אף התפתחו פארקים שבהם רק מתקני שעשועים שבנויים על גובה ומהירות. אלה מזניקים את הקהל לגובה רב, הופכים אותו או 'מחזיקים' אותו בגובה עצום. בניגוד לרכבות הרים, המתקנים האלה תופסים פחות מקום, כך שניתן להפעיל אותם גם במקומות קטנים, וגם בתור מתקני שעשועים ניידים.

אירועים ואטרקציות בפארקים ומתקני שעשועים

רוב - אם לא כל – הפארקים ומתקני השעשועים, מציעים את האפשרות לקיים בהם אירועים שונים, בסדרי גודל מגוונים. לדוגמא, תוכלו להזמין את עובדי החברה ליום כיף עם הילדים שלהם, שיכלול ארוחת צהריים או בילוי אחר ושימוש במגוון המתקנים של הפארק. השקות מוצר גרנדיוזיות גם הן מתקיימות בפארקים האלה, כאשר מקני השעשועים משמשים רקע למוצר החדש. ואם שאלתם את עצמכם, אז כן: כבר היו מי שהחליטו להתחתן בלונה פארק. אנחנו רק לא בטוחים אם את החופה הם קיימו בראש הגלגל הענק...