באופן עקרוני, ישנם כמה גורמים שמשפיעים על איכות השיער והמראה שלו: כל אחד ואחת מאיתנו נולדים עם מטען גנטי משלהם, עם שיער דליל או צפוף יותר, עבה או דק יותר, אבל מעבר לכך, לסביבה יש השפעה רבה על מראה השיער ועל בריאותו.
בסביבה העירונית הצפופה, השיער מושפע מאוד מזיהום האוויר וממזג האוויר.
Bad Hair Day הוא לא סתם אמירה: ישנם ימים שבהם זיהום האוויר או מצב חלקיקי האבק כל כך גרוע, שהוא גורם לשיער להיראות רע. 
בימים אחרים, לחות גבוהה או נמוכה של האוויר גורמת לשיער 'ליפול' בנפח שלו או להיראות דווקא מפוזר ולא מסודר. כל אחת מכירה את האפקט של חשמל סטטי באוויר, כאשר בסביבה יבשה השיער כמעט עומד, ואי אפשר בכלל לסרק אותו.

 

עיצוב שיער מתאים לפנים ולגוף

מעצבי שיער לומדים להתאים את התסרוקת לצורת הפנים וכמותם כמובן גם ספרים: הם בוחרים בתסרוקת המתאימה לא רק לצורת הפנים, אלא גם למידות הגוף. כך למשל הם יעצבו את השיער באורך שיתאים לגובה, לאורך הצוואר שלך, למשל, ואת הצבע לצבע העור ולאיפור שאת אוהבת. 
אבל מה עם החלק הבריאותי? איך משפיעה התסרוקת על מראה השיער ועל אורך החיים שלו?

 

התאמת צבע שיער לפי גוון עור

 

עיצוב שיער בריא

מסתבר שלתסרוקת ישנה השפעה רבה על מראה השיער ועל האורך שלו ועל בריאות הקרקפת באופן כללי.
איסוף שיער בחוזקה אולי מצמצם את חדירת חלקיקי זיהום האוויר והאבק, אבל הוא מזיק לשיער עצמו. 
האיסוף המהודק גורם לתלישה של השיער. במקרים מסוימים, אם הוא נעשה על שיער רטוב, הוא גורם לשבר שלו. במקרים כאלה נראה שנוצר במקומות שונים מסביב לקרקפת מעין "שיער תינוקות" קצר ודק. זהו לא שיער תינוקות אמיתי, אלא פשוט שיער שבור.
ספרים ומעצבי שיער יודעים שתסרוקות מהודקות אינן בריאות, ולכן כמעט ולא נראה תסרוקות קבועות של שיער אסוף חזק. מלבד במקרים מקצועיים מסוימים, רצוי לא להשתמש בהן ליום-יום.

 

תסרוקת הדוקה

עיצוב שיער מהודק בחוזקה שכולל 'זנב סוס' משוך לאחור או לצדדים, תסרוקות כרוכות בהידוק או צמות שהחלק העליון שלהן מהודק: מי שמשתמשות בהן הן נשות עסקים, שכביכול צריכות לשמור על מראה מקצועי ומאופק, רקדניות באלט, מלצריות או מי שעוסקות בהכנת מזון. 
תסרוקות הדוקות כאלה יכולות להתאים לערב מיוחד, אבל לא רצוי שישמשו אותך כעיצוב שיער או תסרוקת יום-יומית.
אם החלטת שאת רוצה שיער אסוף, בקשי מהספר במספרה שיכוון אותך כיצד לאסוף את השיער שלך בצורה המתאימה ביותר למבנה הפנים שלך ובאופן שלא יפגע בשיער. בנוסף, ההמלצה של כל מעצבי השיער והספרים היא לא להשתמש בגומיות צרות לאיסוף השיער, אלא בסרטים, קליפסים או גומיות רחבות. אלה ישאירו את השיער יחסית מאוורר ולא יגרמו לו נזק.
אופציה נוספת במקרה שבו רוצים מראה מהודק של השיער, היא להשתמש בתוספות שיער בתסרוקת מתאימה. זהו פתרון ביניים שנראה אולי מוזר, אבל הוא עובד, בעיקר בסביבה ניהולית-מקצועית. 
לסיכום: בביקור הבא שלך אצל הספר, מעצב שיער או מספרה, בקשי שיראו לך כיצד לאסוף את השיער שלך בצורה בריאה ככל האפשר. עיצוב שיער הדוק בסגנון פרימה בלרינה הוא אולי יפה במספרה, אבל פחות מתאים לתסרוקת או תספורת יום-יומית.

 

מה לגבי שיער פזור?

תסרוקות שיער פזור יהיו בריאות לשורשים ולא יגרמו למשיכת או תלישת השיער, אבל חדירה של חלקיקי אבק ולכלוך היא בעיה, כמו שכבר אמרנו. 
הפתרון לכך הוא תחזוקה טובה ושוטפת של השיער, בלי להעמיס עליו יותר מדי כימיקלים: מסכות עדינות ומרככים טבעיים ועדינים ככל האפשר, שמפו עדין וכו'. 
אם צריך, אפשר כמובן לצבוע שיער כזה, אבל לטפל בו במקסימום אהבה ועדינות: כמה שפחות פאנים בטמפרטורה גבוהה וסרוק, שיהיה עדין ובמברשת שמתאימה לסוג השיער ולנפח של השיער.

 

האם יש משהו שהוא "בין לבין"?

בהחלט. אפשר לגזור את השיער ולהסתפר בצורה כזו, שהתסרוקת תיראה מקצועית ו'עניינית', ועדיין ניתן יהיה להפוך אותה למשהו יותר קז'ואל – אלגנטי ויפה. בשעות קשות של זיהום אוויר אפשר אז לאסוף את השיער ולהגן עליו, ולפזר אותו לקראת יציאה, בערב. 
מחפשת מעצב שיער? היכנסי עכשיו לקטגוריית עיצוב שיער ומספרות באתר b144, סנני לפי מיקום  ובחרי מספרה מומלצת הקרובה לביתך