במאמר זה תמצאו מידע על:

 

בתוספות והארכות שיער משתמשים במקרים שונים, שכוללים בין השאר עיבוי שיער דליל או שיער דק, תוספת יופי לשיער או כאשר רוצים תסרוקת מיוחדת, שהשיער הטבעי לא מתאים לה. כלות רבות משתמשות היום בתוספות שיער, לרוב כדי לקבל תסרוקת במראה גלי ושופע, רחב או תפוח. תסרוקת כזו מעניקה לרוב נוכחות לכלה, ומראה זוהר וייחודי. גם בעולם העסקים לא חסרות מי שמשתמשות בתוספות שיער או בהארכות שיער, ולאותה מטרה בדיוק: כדי להגדיל את הנוכחות שלהן, להיראות מרשימות או מקצועיות יותר, ועוד. לדוגמא, תוספת שיער פופולרית למראה "מקצועי" היא זו שבעזרתה יוצרים תסרוקת בננה הדוקה או "עוגה", בדומה לזו שיש לדיילות רבות. כלות מוסיפות לרוב שיער כך שהוא נותן מראה מלא יותר כאשר הוא פזור.

 

סוגים שונים של תוספות שיער

אל תתפשרו על איכות תוספות השיער. הקליקו כאן ובחרו ספק מומלץ עכשיו

 

לא כל שיער אותו דבר

לא, אבל בשיער מלאכותי, עשוי סיבים מעשה ידי אדם, נתקלים מעט במספרות רציניות ואצל מעצבים טובים. מדובר בעיקר בחומר גלם שמשמש לתוספות שיער זמניות – כמו לערב אחד או תקופה קצרה – אבל כדאי לדעת שהאופציה קיימת
ההבדלים בין שיער מלאכותי לתוספת או הארכה ובין שיער טבעי הם גדולים. הם קשורים בעיקר במראה ובאפשרויות הסירוק: התחושה של שיער מלאכותי לתוספות שיער, גם אם יהיה מאיכות טובה וייושם על ידי מעצב שיער טוב, לא תהיה דומה לזה הטבעי. בנוסף, בגלל שהוא אינו עמיד בחום, לא ניתן לצבוע או לסלסל את השיער המלאכותי ואי אפשר להחליק אותו והוא ניזוק לעיתים אפילו בפן.
עם זאת, קיים סוג שיער מלאכותי לתוספות שיער שנקרא Futura, שהוא עמיד בחום, אך לא ניתן לצביעה. לעיתים ישנן מספרות שמוכרות אותו משולב בשיער טבעי, להגדלת הנפח.

 

תוספות שיער העשויות משיער טבעי

כל הרעיון של הארכות שיער או תוספות שיער, הוא שהן תראינה טבעיות ככל האפשר. אף אחת לא רוצה שהתוספת תהיה שונה במראה שלה מהמראה הטבעי של השיער שלה, והכול צריך להשתלב באופן היפה וההומוגני ביותר. השיער הטבעי המשמש לתוספות שיער מגיע ברובו מהודו וממדינות שונות במזרח הרחוק, כמו סין וקוריאה.

שיער סיני

שונה מהמערבי בפרופיל השערה, ולכן התחושה שלו תהיה שונה מהשיער שלנו. הוא גם ישר, כהה כמובן, ועבה יותר.

שיער הודי

דומה יותר לשיער המערבי, אך גם לו חסרונות לא מעטים, שמיד נבין אותם וקשורים באופן בו הוא נמכר ונקנה:
לכל השערות יש 'כיוון' – מבסיס השערה לקצה שלה. באופן טבעי השיער שלנו גדל בכיוון אחיד, מה שמשפיע מאוד על המראה שלו. ברוב המקומות בעולם, נשים מוכרות את השיער שלהן כשהוא אסוף במעין "זנב סוס", כמו שיכול להיות שראיתן באיסוף שיער לתרומות, למשל. 
בהודו, הנשים אוספות את שיערן כל הזמן, ולא מוכרות רק את מה שהן גוזרות. באופן זה מתקבל שיער שהוא תערובת של שערות שנפלו - אפילו במקדשים - או נתלשו, עם שיער שנגזר במכוון. 
זו הסיבה לכך שגם שיער טבעי מסוגים מסוימים עובר עיבוד וגימור בסיליקון, לקבלת ברק ורכות. הבעיה היא שהסיליקון הזה נופל עם הזמן, והשערות הופכות דלות-מראה ונטולות ברק. מסיבה זו עדיף לקנות שיער "בתולי", כמו שנסביר בהמשך.

 

תוספות שיער אסופות בקוקו


בהודו נוצרו שני סיווגי שיער עיקריים: 

  • שיער REMY - שהוא שיער שנאסף במכוון, טופל בצורה נכונה וטובה ועשוי להחזיק מעמד שלושה עד שישה חודשים, עם תחזוקה מתאימה. כמובן שסוג השיער הזה הוא היקר יותר. 
  • שיער Non REMY - שיער פשוט, שקנייני השיער ההודי קונים כשהוא מגולגל או אגוד בכיוונים שונים והם צריכים לעבד אותו, כדי לקבל מראה אחיד ככל האפשר. העיבוד כולל השריות בחומרים שונים, מה שחושף את ליבת השערה, מחליש אותה וגורם לאובדן הברק שלה. בנוסף, השיער לא מגיע כאשר הוא בכיוון אחיד, דבר שפוגע כמובן בנראות שלו.

 

שיער רוסי בתולי

 

שיער אירופאי (רוסי)

שיער אירופאי לתוספות שיער הוא היקר ביותר בארץ, ורובו מגיע ממזרח אירופה. 
השיער האירופאי היקר יותר, בו משתמשים מעצבי שיער וספרים, נקרא "בתולי", כיון שלא טיפלו בו בצורה תעשייתית, ולעיתים גם לא השתמשו עליו בצבעים ובתכשירים שונים שעלולים לפגוע באיכותו. היות והוא נאסף לרוב מנשים צעירות, הוא לא אפור או מאפיר, אין לו קצוות מפוצלים ואיכותו הכללית היא הטובה ביותר האפשרית. יש שיער בתולי גם ממקור לא אירופאי, אבל זה סוג השיער הנפוץ ביותר באירופה.
החיסרון של השיער האירופי – במיוחד הבהיר יותר – הוא שהוא דק. מסיבה זו צריך יותר ממנו, ומחירו עלול להיות אז יקר מאוד, גם בידיו של מעצב שיער או ספר טובים.
בכל מקרה, אם אתן מתכוונות לבצע תוספת שיער, בדקו את האיכות והטיב של מה שמציעים לכן במספרה, וקבלו התחייבות למידת העמידות של השיער ושל השיטה בה הוא מיושם לתוספת השיער עצמה. 

 

שיטות החיבור השונות, היתרונות והחסרונות שלהן

את השיער שקונים ניתן להוסיף לשיער הקיים, הטבעי, במספר צורות. בחלק משתמשים רק אנשי מקצוע - ספרים או מי שעוסקים רק בנושא הזה - וחלק יכול לשמש גם בשימוש ביתי.

 

תוספות שיער חיבור קליפסים

 

חיבור השיער באמצעות קליפסים

שיטה זו היא אולי הפשוטה ביותר לשימוש - גם בשימוש ביתי. היא לא מצריכה שום חומר או טיפול מיוחד בשיער (מלבד סירוק, כמובן) והוא לא נפגע. החיסרון שלה הוא שהיא יחסית זמנית: גם באופן רגיל יש להוריד את השיער בסוף הערב או אחרי זמן קצר, ואם הקליפס נחלש או נשבר, התוספת נופלת.  משמשת בעיקר לאירועים מיוחדים ובאופן זמני אחר. 

חיבור השיער באמצעות מדבקות

שיטה קבועה יותר (לרוב עד 21 יום) שבה לכל קווצת שיער שמקבלים יש פס דבק דו-צדדי. מסירים את צד אחד של המדבקה ומדביקים לבסיס השיער הקיים, וסוגרים מעל. זו שיטה שהיא כאמור קבועה יותר מהקליפסים, ניתנת ליישום ביתי ואפילו לחיזוק על ידי איש מקצוע. 

חיבור השיער באמצעות תפירה

סוג של שזירת שיער: תופרים את השיער לשיער הקיים - ממש בשתי וערב - עם חיזוק בחרוזים. השיטה מיושמת רק במספרה, אבל היא לא מחייבת שימוש בכימיקלים או דבקים. השיער ניתן להסרה בסוף הערב, וניתן לשימוש חוזר.

 

שיער שחור גלי בחיבור סקין טרס

 

השלמת שיער סקין תרס

למעשה תחליף לכמות שיער גדולה, להשלמה במקרה של קרחות, למשל או צורך בפאה חלקית. הצורה שבה שזור השיער שמגיע מאפשרת יצירת שבילים והופכת את השיער לכזה שיש לו מראה טבעי. החיסרון הוא חוסר אוורור יחסי, ולכן תופרים את השיער בחלקו לרשת צפופה (בחלק שנמצא מאחור). 

 

תוספות שיער חיבור חרוזים

 

חיבור השיער באמצעות בחרוזים

שיטה קלה ליישום - גם ביתי - ללא חומרים כימיים או דבקים. השיער נשאר די יציב, אבל עלול להתפרק לאחר זמן, גם בגלל שהשיער הטבעי, שמשמש בסיס לשיער המוסף, נושר. אפשר לחפוף כמעט כרגיל - בעדינות - אבל לסרק בצורה מבוקרת. 
מבוצע בשימוש בחרוזים זעירים ומסרגה: מכניסים את השיער הקיים לחרוז ויוצרים מעין לולאה. משחילים את התוספת, ומהדקים. את החרוז עצמו משטחים, כך שהוא כמעט לא נראה. 

 

הלחמת קראטין

 

תוספת בשיטת הלחמת קרטין

הרעיון הכללי בהלחמה הוא שימוש בדבק חם להדבקת השיער המוסף לשיער הקיים. קראטין הוא חומר טבעי שנמצא בשיער ממילא, ולכן נחשב לא רק בטוח לשימוש בתור דבק שכזה, אלא אפילו בעל תכונות הגנה. 
השיטה - כל עוד היא מבוצעת על ידי בעל או בעלת מקצוע טובים - לא פוגעת בשיער. ניתן להשתמש בשיער המוסף שוב, על ידי חידוש ההדבקה ואין צורך להימנע מסרוק עדין או סידור השיער. 
החיסרון הוא המחיר: זו לבטח השיטה היקרה ביותר. 

 

מהם המחירים של השיער לתוספות? 

המחירים משתנים בהתאם למקור השיער, אופן השזירה שלו (אם נשזר), צבעו ואורכו.  לדוגמא: 

  • מחיר 100 גרם שיער REMY הודי, אגוד ב- tress (סוג של סרט) עשוי להשתנות בין 450 ל- 1,450 ש"ח (50 - 70 ס"מ, בהתאמה). 
  • מחיר של 100 גרם שיער כזה, עם קליפסים, יהיה יקר יותר ב- 150 ש"ח לפחות. 
  • המחיר של שיער אירופאי יהיה כמעט כפול: 100 גרם של שיער אירופי שעובד קלות יעלה 1,500 - 1,800 ש"ח לשיער שחור, ובלונד או שיער חום בהיר, יעלה כמעט 2,500 ש"ח, באורך מלא. 
  • שיער אירופי בתולי יעלה כמעט כפול מהמחיר של שיער אירופי מעובד

 

טיפוח שיער

 

המלצות לטיפוח תוספות שיער

אנחנו יוצאים מתוך הנחה שתוספת השיער בה תשתמשו תהיה משיער טבעי ולא מלאכותי. אם כך הוא, תצטרכו לטפח ולשמור על השיער המוסף בצורה מיוחדת, שלא תפגע בו או בדבק שבעזרתו הוא מוצמד לשיער ולא תגרום להתפרקות התוספת. 
חשוב מאוד לקבל הנחיות מדויקות לשמירה על תוספות השיער, ממעצב השיער או מי שביצע את התוספת או מכר לכן אותה. זה יהיה הדבר הנכון והטוב ביותר. 
מעבר לכך, חשוב לזכור שהשיער המוסף הוא למעשה שיער מת: הוא לא מייצר שומן או חומרי הגנה, ולכן חשוב לשמור עליו עוד יותר. 

  1. להימנע מחפיפה אינטנסיבית ויום-יומית, ולחפוף רק כאשר מרגישים שיש בכך צורך אמיתי (אם שיער הראש שומני או מלוכלך מאוד). גם אז, יש להשתמש בשמפו מיוחד לתוספות שיער, שהוא עדין יחסית ואינו מסיר שומנים. 
  2. סרוק: זה חייב להיות עדין. יש להשתמש במברשת מיוחדת, בעלת סיבים עדינים, שלא תשבור את נקודות החיבור או תמשוך את השיער. יש לפתוח קשרים באצבעות, ורק אז לסרק. 

 

שאלות נפוצות על תוספות שיער

האם אפשר להיכנס לים או בריכה עם תוספות שיער?

רצוי שלא, בכל השיטות. אם חייבים, אפשר לאסוף את השיער לקוקו ולהשתמש בכובע ים, כדי להבטיח שהוא לא יבוא במגע עם המים המוכלרים (כלור במי הבריכה עלול לגרום נזק לחומרי החיבור, להבהיר שיער וכו'). 

האם אפשר להשתמש במרכך ותכשירים לעיצוב שיער?

אפשר ורצוי להשתמש במרככי שיער עדינים. אפשר להשתמש בחומרי עיצוב אם הם לא כוללים אלכוהול. סיליקון נחשב בטוח לשימוש ברוב התוספות, מלבד מדבקות.

האם אפשר לעשות פן או מחליק על תוספות שיער?

במידה ומדובר בתוספות שיער טבעיות, ניתן להשתמש בפן או מחליק על עוצמת חום נמוכה. במידה ומדובר בשיער סינטטי – רצוי שלא.

האטם ניתן לעשות צבע או החלקה על תוספות השיער?

שיער סינטטי לא מגיב לצבע או החלקה. ניתן לעשות צבע והחלקות על תוספות משיער טבעי, אך יש לקחת בחשבון שזה עלול לקצר את אורך החיים של התוספת. בכל מקרה לפני כל פעולה מומלץ להתייעץ עם ספר מומחה לתוספות השיער. לרשימת מספרות שמתמחות בתוספות שיער.

 

קבלו עוד טיפים לטיפוח העור והשיער: