אנשים עוברים דירות מכמה סיבות, וביניהן הסיבות הבאות: 

  1. הדירה קטנה מדי או לא מתאימה יותר לצרכי המשפחה
  2. היא לא במיקום הנכון
  3. היא אינה מחולקת היטב ולא מתאימה לסגנון החיים של המשפחה
  4. היא נראית מיושנת

כמו שמיד נראה, עיצוב פנים חדש יכול לפתור לפחות את שתי הבעיות האחרונות שמנינו. בנוסף, הוא יכול כמובן לשפר מאוד את הנראות של דירה שעומדת למכירה או נראות של דירה ישנה שנקנתה זה עתה.

 

בחירת מעצב פנים – ההבנה הכללית של הנושא

עיצוב פנים חכם הוא נכס. דירות ובתים רבים נראים מיושנים או לא עדכניים, מוזנחים לעיתים, רק בגלל שעיצוב הפנים שלהם התישן, או שבעצם הוא לא היה קיים מעולם.
תפקידו של מעצב פנים הוא לקחת חלל – גם כשהוא עמוס בפרטים, רהיטים וצבעים – וליצור ממנו מקום מגורים או עבודה שיהיה גם פונקציונלי וגם יפה.
'יפה' הוא כמובן עניין סובייקטיבי של טעם, ולכן מעצב פנים חייב להתאים את העיצוב לא לטעם שלו או שלה, אלא לטעם של הלקוחות שלו. 
יתרה מזאת: בגלל שעיצוב פנים הוא כאמור לא רק עניין של יופי, אלא גם פונקציונליות, מעצב הפנים צריך להבין את סגנון החיים של הלקוחות שלו ולפיהם ליצור את החללים החדשים בבית.

 

תכנון של עיצוב סלון

 

מתי כדאי לשכור שירות של מעצב או מעצבת פנים?

לרובנו ישנה תפיסה כללית כלשהי לגבי מרחב המחיה שלנו. יש מי שרוצים לראות חדרים מרווחים, אווריריים ומלאי אור, ויש מי שאוהבים דווקא תחושת אינטימיות וחום, ומעדיפים חלל סגור ו'ביתי' יותר. 
כדאי לקחת מעצב פנים כשהדירה מתיישנת אבל לא רוצים או יכולים בהכרח לעזוב אותה. 
הזדמנויות נוספות לעבוד עם מעצבי פנים הן כאשר מוכרים דירה ורוצים לשפר את המראה שלה או הפוך – כאשר קונים דירה מקבלן או קונים מיד שניה. כל זאת, כאשר יש לכם תפיסה כללית של מה שאתם רוצים, אבל אתם לא יודעים איך ליישם אותה בפועל. 
תפקידו של מעצב הפנים הוא להוציא אל הפועל את החזון והתפיסה שלכם. מעצב פנים יראה את התמונה הכללית, אבל יוכל – יחד אתכם – לרדת לפרטים הקטנים: סוגי תאורה, צבעים, ריהוט ועוד.

 

קשרי עבודה והיכרות עם השטח ועם ספקים

בנוסף על ראיה מרחבית טובה, הבנת הצרכים והטעם של הלקוחות שלהם, מעצבי פנים חייבים להיות בעלי קשרי עבודה מעולים בענף שלהם: רצוי לשכור מעצב פנים שיש לו היכרות טובה עם מגוון גדול של ספקים בתחומים כמו תאורה, ריהוט, צבע וכד'.
לא פחות חשוב הוא לקחת מעצב פנים שמכיר כמה שיותר קבלנים ואנשי מקצוע: נגרים, אנשי גבס, מתקיני תריסים, חשמלאים וכדומה. 
מעצבי פנים טובים ומנוסים, שיש להם לא רק דמיון, אלא היכרות טובה עם כל מה ששוק העיצוב לבית מציע, יצטיינו באותה ירידה לפרטים הקטנים. בקו צבע אחד או בבחירה מוצלחת של עציץ פינתי, הם יוכלו לשנות את מראה חדר המגורים שלכם, ולתת לו בדיוק את הטאץ' שהיה חסר.

 

שדרוג חדרים ספציפיים בבית – התאמה מהירה לסגנון חיים משתנה

לעיתים אפשר או חייבים להסתפק בשינוי של חדר אחד או שניים בבית, כדי לשדרג אותו במינימום הוצאות. 
חלל קלאסי לפעולה כזו הוא כמובן הסלון, או חדר המגורים; החדר שמשמש את כל המשפחה, רוב הזמן: הסלון נוטה להתיישן במהירות בעיקר בקרב משפחות צעירות. בתחילת הדרך מתאימים אותו בעיקר לילדים הצעירים, וכשאלה גדלים, צריך לעצב אותו מחדש לטובת ההורים. 
חללים נוספים שדורשים לעיתים קרובות עיצוב מחדש ושדרוג הם חדרי הילדים: הילדים גדלים, הצרכים וההעדפות שלהם משתנים ונדרש עיצוב מחדש של כל החלל שלהם – מצבע ואביזרים ועד החלפת הריהוט כולו. 
לסיכום: הכללים הראשונים לבחירת מעצב פנים טוב – או מעצבת פנים טובה – הם למצוא מישהו שטעמו קרוב לשלכם, אבל יודע להפריד בין הטעם האישי שלו לזה של הצרכים שלכם, ומעצב שיהיה מעורה בשוק ובמה שמציעים הספקים השונים והקבלנים.
מחפשים מעצב פנים? היכנסו עכשיו לאתר b144, בדקו חוות דעת גולשים וצרו קשר עם מעצב פנים מומלץ.