אם אתם מעצבים את הדירה או חושבים על שיפוצים, יש להניח שאתם מתלבטים אם להזמין מעצב פנים או לעשות שינויים בעיצוב הבית בעצמכם, אפילו עם מגוון חפצי נוי לבית. הנה כמה טיפים ורעיונות כלליים בנושא, החל בדברים הבסיסיים הפשוטים ביותר, וכלה בשיפוצים של ממש, שמחייבים מעורבות של אנשי מקצוע.

שינויים וחידוש, תוך שמירה על המראה הכללי הקיים

אין מה לעשות, אחרי כמה שנים כל קיר מקבל צבע אחר, גם אם שמרנו עליו מכל משמר: טביעות אצבעות, שפשופים שונים וכדומה.
היכנסו לחנות לחומרי בניין (למשל אם אתם משפצים בפתח תקווה), קנו שפכטל (מרית), חומר לשפכטל, נייר לטש, מברשת או רולר, ומגש וצבע מהסוג ומהגוון הדרושים לכם.
השתמשו בכל אלה כדי להעניק לקירות שלכם מראה חדש. לא חייבים לעשות שפכטל על כל הקירות, אלא רק כדי לתקן חורים או פגמים משמעותיים.
מה שכן מאוד חשוב לעשות הוא לנקות את הקיר לפני הצביעה ואפילו לשפשף אותו, כדי להבטיח צביעה טובה יותר.
אחרי שסיימתם לצבוע מחדש את הקירות, הכניסו הביתה קצת ירוק: גשו למשתלה טובה וקנו כמה צמחים ביתיים ועציצים. הצבע הירוק יכניס הרבה חיים לבית, יעורר ויהפוך אותו לנעים יותר.

 

 

חידוש של אביזרי אמבטיה ושירותים

כלים סניטריים עלולים להיות יקרים, אבל לא חייבים להחליף את כל האסלות בבית (פעולה שמצריכה אינסטלטור), גם אם הן נראות לא טוב. לעיתים מדובר רק בצורך בהלבנה שלהן, דבר שניתן לעשות בעזרת חומרים ייעודיים. דבר נוסף שכדאי לעשות הוא החלפת "הקרש" או מושב האסלה, מה שמעניק מראה חדש ונקי לאסלות.
בדקו את תקינות אביזרי האמבטיה האחרים, כמו ברזים וראשי מקלחת, והחליפו אותם במידת הצורך. הטוב ביותר הוא לקנות ברז מאיכות טובה ולא את הזולים ביותר, שנוטים להתקלקל אחרי שנה או שנתיים.

ומה לגבי עיצוב מחדש של ממש, או שיפוץ?

אחת הסיבות שבגללן אנחנו נכנסים לשיפוצים או מחליטים לעשות שינויים בעיצוב הבית, היא שיש משהו שמרגיז אותנו בעיצוב הבית הקיים. זה יכול להיות מזגן או רהיט שממוקמים לא נכון – ומשפיעים על כל הסביבה שלהם - יכול להיות צבע לא נכון ויכול להיות משהו שאנחנו לא בדיוק יודעים לשים עליו את האצבע, אבל הוא "שם".
בנוסף, מה שיכולה לתסכל כל אחד היא ההרגשה, ששנתיים בלבד אחרי שיפוץ או כניסה לבית חדש, עיצוב הבית מתגלה כמשעמם, או לא פונקציונלי.
ראשית חוכמה - אם אתם מתכוונים לשנות את עיצוב הפנים של הבית או הדירה, יש לעשות רשימה של הדברים שמרגיזים אתכם, או מפריעים לכם, בעיצוב הפנים הקיים. הרשימה הזאת תעזור לכם למקד את המאמצים שלכם, תחסוך לכם זמן ועלויות.

 

 

קחו וקבלו רעיונות לעיצוב הבית

אחרי שמצאתם מה אתם מחפשים לשנות ולפתור בעיצוב הבית, חפשו מקורות לרעיונות. אלה יכולים להיות אתרי אינטרנט לעיצוב – וכאלה יש הרבה ואתרים של מעצבי פנים ואדריכלים - שבהם יש מאמרים טובים, טיפים שונים ודוגמאות לפרויקטים.
חובבי הנייר שבינינו יעדיפו את המגזינים לעיצוב ואדריכלות, ואת הספרים השונים בנושא, שיודעים לא רק להציג תמונות יפות של עיצובי פנים, אלא גם ללמד משהו על מה שעומד מאחוריהם.

אולי כך תמצאו גם מעצב פנים?

בשיטוט באינטרנט או בקריאת מגזינים לעיצוב הבית ולעיצוב פנים, תתקלו מן הסתם בשמות של מעצבי פנים רבים. חפשו את אלה שאהבתם את הרעיונות שלהם, ובחרו מבניהם באלה, שנראה שעובדים על פרויקטים דומים לעיצוב הבית שלכם.
לפעמים תוכלו לקבוע פגישת ייעוץ עם מעצב פנים, לשמוע ולקבל ממנו רעיונות להמשך, ולבצע חלקים רבים מהשינויים בבית ומהשיפוצים בעצמכם. חלק ממעצבי הפנים יסכימו לספק לכם תכנית כללית בעלות נמוכה יותר.

 

 

מקורות נוספים לרעיונות בעיצוב פנים

קטלוגים, חנויות רהיטים וחנויות תאורה הם מקורות נוספים לרעיונות בתחום עיצוב הבית ועיצוב פנים. ברבות מחנויות הרהיטים מציבים את הרהיטים כשסביבם אלמנטים קישוטיים שונים: תאורה מיוחדת, אביזרים ואפילו עציצים וצמחים מיוחדים. שווה לעבור בחנויות אלה, לקבל רעיונות.

טיפ אחרון: השתמשו בדמיון ואל תמהרו לזרוק

האם הסלון שלכם באמת צריך החלפה? נסו לחשוב על ריפוד מחדש, או צרוף של רהיט 'עתיק' לסלון מודרני קיים. לפעמים, שולחן קפה ישן שעבר שיפוץ וצביעה אצל נגר, יכול לחולל פלאים במראה הסלון ועיצוב הפנים הכללי.
חלון גדול במסגרת עץ, שנקנה בשוק הפשפשים, יכול להפוך בקלות לשולחן סלון ואפילו כוננית ספרים יכולה לשנות ייעוד, ולהתמקם בנוחות בחדר האמבטיה. בסופו של דבר, בעיצוב הבית, הכול הוא עניין לדמיונכם האישי.