הרהיטים האופנתיים של השנה נראים צבעוניים יותר וקלים יותר ומזכירים בקווים הכלליים שלהם רהיטים משנות השבעים של המאה הקודמת: חנויות רהיטים רבות מציגות היום ספות קלות-מראה, על רגלי עץ אלכסוניות וריפוד שלא עושה חשבון לאף אחד מבחינת צבע ונראות.

 

הצבעוניות בריהוט משתלטת שוב על חיינו

אחרי שנים ארוכות של מראה לבן מינימליסטי או קווים שקטים יחסית בבתים שלנו מצד אחד, או מראה כבד וכפרי מצד שני, פולש המראה הצבעוני יותר לחללי המגורים שלנו. 
בשנים שעברו היה הוורוד מעין צבע בולט ושולט בנושאי עיצוב פנים, אולי כי הוא אפשר לעבור בהדרגה מהלבן של תחילת שנות האלפיים לצבעוני יותר שאנחנו רואים עכשיו, אבל השנה נכנס יותר ויותר צהוב, על גווניו השונים. 
עם הצהוב מגיעים גם צבעים אחרים, שלא היינו רגילים לראות בחדר המגורים או בסלון הביתי: ירוקים שיש בהם יותר צהוב מאשר כחול, אדום בעטני יותר ובולט יותר, קרוב מאוד לאדום "אש" וצבעים דומים. לא עוד פסטל, אלא בולטות ונמרצות. 

 

הרהיטים הטרנדיים קלים יותר

ומתאימים את עצמם לחללים המשתנים בהם אנחנו חיים:
הסלון שלנו הוא כבר לא המקום שבו כל המשפחה חיה ומתכנסת. אנחנו חיים יותר ויותר זמן במטבח, למשל, שהופך לנקודת הפוקוס הביתית. אנחנו לא מתביישים לארח אורחים גם סביב אי שמול המטבח, לשבת על כסאות בר ולשתות משהו, ממש כאילו היינו בבילוי מחוץ לבית. 
הספות של הסלון הופכות פחות למקומות בהם אנחנו מארחים ויותר למקומות בהם אנחנו נחים ומתרגעים – יותר אישיים, אם תרצו. 
בצורה כזו הכול הופך יותר אישי: אנחנו מחפשים רהיטים שמבטאים את ההעדפות האישיות שלנו, במקומות שבהם אנחנו יושבים והופכים אותם למקומות "שלנו". לא כולנו רוצים עוד ספות מעור או רהיטים שצריכים להרשים אחרים, למשל, אלא נכנסים לחנויות רהיטים ומבקשים את מה שייראה לנו יפה ומתאים, אישית. 
אגב אישית, הסתכלו על חלל העבודה הביתי: הדירות שלנו קטנות יותר, ולכן גם הוא קטן, אבל הוא מאוד פונקציונאלי: הריהוט שבו מושקע יותר ונכון יותר לעבודה, אבל הוא גם רך יותר, מהרבה בחינות: הוא מאפשר לא רק לעבוד, לעבוד, לעבוד, אלא גם לחיות: לחשוב, ליזום וליצור. אולי זה משהו שעוד יתפתח, עם המעבר המואץ שלנו לעבודה מהבית, והשתרשות תרבות הפרילנסרים והעצמאים, בתחומים רבים. 

 

סלון מעוצב

 

אז הטרנד השולט בריהוט הוא צבעוניות וקלילות?

כן. במידה רבה זה בדיוק הטרנד שבולט בשנת 2019: מראה רטרו צבעוני, כזה שמזכיר את שנות ה- 70, שמתכתב, אם תרצו, עם האופנה ששולטת ברחוב (ג'ינסים בהירים, מתרחבים, למשל). ספות ורהיטי בד – לא עור או 'אלקנטרה' – שעשויים כך שאפשר לקלף את הריפוד שלהם, ולהחליף אותו בקלות. 

 

ומה לגבי הבטון המוחלק? איך הוא משתלב עם הריהוט של 2019?

טרנד של העשור האחרון. הוא עדיין איתנו, וממשיך ומתפתח ומביא איתו גם אריחים בגוונים דומים ופריטי עיצוב פנים ואקססוריז ביתיים שמשתלבים איתו. הסתכלו על מכשירי החשמל הביתיים למשל: ממדיח הכלים, דרך הכירה ומשטחי העבודה במטבח, ועד חזית המקרר. כל אלה הרבה יותר מתכתיים במראה שלהם, חשופים ואורבניים. הם לא בלתי מעוצבים או בלתי מושקעים, אלא יותר פונקציונליים וטכנולוגיים וחלקים מאוד. 
ריהוט הבית מספק את הקלילות והנוחות, את הצבע ואת הרכות, אם תרצו, ואילו מכשירי החשמל והצד הזה של חיינו משדרים את העידן הטכנולוגי שבו אנחנו חיים. 

 

חדרי השינה והאמבטיה הטרנדיים: רגועים יותר

אם הסלון ומרחב המגורים שלנו הוא צבעוני ונח, אבל לא כבד, ומרחב העבודה שלנו הוא פונקציונאלי יותר ועם זאת נח, הרי שהמקום שבשנת 2019 שמור באמת להתרגעות, נשאר חדר השינה. 
כאן אנחנו רואים ריהוט וריפוד בגווני לבן רגועים, כרים גדולים ותפוחים ושכבות של שמיכות וסדינים מושקעים, עבים יותר. מראה של חדר מלון טוב ויוקרתי, יהיה כינוי נכון לטרנד העיצובי של חלק זה של הבית. 
אווירה רגועה אנחנו מוצאים גם בחללי האמבטיה והשירותים, שמשנים את הצבעוניות שלהם והופכים כהים יותר, שקטים ומרגיעים, ומזכירים במשהו מראה אקזוטי: מראות כהות, זהב כהה, משטחי שיש כהים וכו'. 

מחפשים פתרונות לעיצוב הבית? היכנסו ומצאו מעצבים מומלצים בקטגוריית עיצוב בית של אתר B144.