מדפי המספרות עמוסים בכל מיני מוצרי טיפוח ותכשירים כמו שמפואים ומסכות, שמנים וג'לים, שכולם אמורים לעשות רק טוב לשיער שלנו. אך למעשה, השמירה על שיער בריא ויפה מתחילה אצלנו בבית ולא במספרה.

כל מה שהספרים יציעו, כולל מוצרי קוסמטיקה טבעית לשיער או מוצרים אחרים, יהיו בגדר תוספות או השלמות או טיפול בפגמים ופגעים שנוצרו בגלל טיפוח שיער לא נכון בבית.

אם כך, אז מהן הדרכים המומלצות לשמירה על שיער בריא?

תסרוקות – לא הדוקות

סגנון של שיער אסוף בראש הקרקפת הוא סגנון יפה, שחושף צוואר ארוך ונחשב אלגנטי מאוד. הבעיה היא שהוא לא מאוד בריא, במיוחד אם איסוף השיער הדוק מדי. אספו את השיער בצורה עדינה ושחררו מדי פעם. אין כמו לתת לשיער לנשום ולנוח.

סרקו – אל תתלשו

לשיער מתולתל, השתמשו במסרק רחב וארוך שיניים וסרקו אותו בעדינות ובמים, במיוחד אם נוצרו קשרים. מברשות שיער מומלצות רק לשיער חלק לגמרי וגם אז, השימוש בהן צריך להיות עדין ככל האפשר.

בטוח שזה טבעי

ראשית חוכמה. התכשירים השונים שבהם משתמשים, צריכים להיות בטוחים ככל האפשר, משמע לא רעילים ולא מסרטנים. זה כולל את כל תכשירי ההחלקה למיניהם, אבל גם שמפו נטול מלחים ופראבנים או מתכות שונות.

תכשירים טבעיים נתפסים כתכשירים בריאים יותר, אבל זה לא בהכרח נכון וחשוב לעשות מדי פעם סקר או "מחקר" קטן באינטרנט לגבי תכולת התכשירים בהם משתמשים.

צבעי שיער וצביעת שיער

צביעה תכופה של השיער לא עושה לא טוב, למרות שהפיתוי גבוה, היות והיום אפשר למצוא צבעי שיער לצביעה ביתית במגוון גדול של גוונים. אם אתם רוצים לשמור על שיער בריא ויפה לאורך זמן, אל תשנו את צבע השיער לעיתים קרובות כדי לא לפגוע בו.

למעשה, אם החלטתם לצבוע את השיער, עשו שינוי צבע הדרגתי. בחרו בגוון קרוב ככל האפשר לגוון הטבעי שלכם, ושנו אותו בהדרגה עד שאתם מגיעים לצבע שאתם אוהבים.

אם אתם רוצים לצבוע את השיער בגוון מיוחד או לתת אפקטים מיוחדים, הקפידו לעשות זאת במספרה. התייעצו לגבי הצבע הנכון עבורכם, גם מבחינת היצרן, ותנו לספר מקצועי לעשות את העבודה.

 

בחורה שסירקה בחוזקה את שיערה

מחפשים מעצב שיער טוב לרענון השיער? בחרו מספרה והתקשרו לייעוץ עוד היום

 

ייבוש השיער במגבת

כאשר אתם מייבשים את השיער, שימו לב לאופן שבו ספרים מקצועיים עושים זאת במספרות טובות. הם לא מנגבים את השיער כאילו שהוא היה משטח עבודה, אלא מייבשים אותו בתנועות ספיגה; כמו שמשתמשים בספוג. לכל היותר הם ייבשו אותו בניגוב, אבל זה יהיה עדין ולא תוקפני.

אחרי חפיפה בבית, השתמשו במגבת באותו אופן בו ספרים עובדים במספרה ותנו לשיער להתייבש ככל האפשר באוויר. בכל מקרה אל תאספו אותו במגבת בצורה שתסחט אותו למוות.

מריחת חומרים על שיער

אם אתם משתמשים בחומרים כמו סרום או מזיני שיער שונים, הספרים ממליצים לא למרוח אותם על שיער רטוב מאוד. שיער רטוב, אומרים מעצבי שיער, לא סופח את החומרים האלה ביעילות, וחבל על זמנכם ועל הכסף שלכם.

הגנה מחום

היום יש שימוש רב במחליקי שיער, בפנים ובמכשירים אחרים שמבוססים על פעולה בחום.
בכל מספרה ומכון לעיצוב שיער יסבירו לכם שחום הוא האויב מספר 1 של השיער: הוא מייבש את הקרטין וגורם לקצוות מפוצלים וצרות אחרות.

כיום, בכל מספרה, אפשר להשיג ספריי מגן חום או תכשירים אחרים שמגנים על השיער בפני מחליקי שיער ומסלסלים למיניהם. השתמשו בחומר כזה ובקשו שישתמשו בו גם במספרה, בטמפרטורה סבירה ולא חמה מדי.

קונדישינר (מרכך שיער)

ספרים ומעצבי שיער רבים ממליצים להשתמש בקונדישינר בכל פעם שחופפים את השיער. הטיפ החשוב של המספרות, בהקשר הזה, הוא לא להשתמש ביותר מדי קונדישינר. זה הופך את השיער כבד ומוריד מהנפח שלו.

חום המים בחפיפה

ספרים ממליצים לא להשתמש במים חמים מדי בחפיפה, כיון שזה מזיק לעור ולשיער. בשטיפה, מעצבי שיער ממליצים על שטיפה של 10 שניות לפחות במים הקרים ביותר שאתם יכולים לסבול. המים הקרים מכווצים את השיער שהתחמם בחפיפה ומורידים את השבירות שלו.