עם הגיל, כולנו הולכים ומאבדים שיער. שינויים הורמונליים שחלים עם ההתבגרות ועם ההזדקנות גורמים לכך, בין אם באופן ישיר בגלל גיל, ובין אם בגלל תופעות עקיפות כמו תזונה לא נכונה, מתח, וחרדה. חיים באזורים בעלי שיעור גבוה של זיהום אוויר עלולים לגרום לתופעה זו ועוד. גם טיפול לא נכון בשיער, שלא לדבר על תרופות וטיפולים כימותרפיים, כל אלה עלולים לגרום נזק ולגרום לתופעה.

חשוב לדעת: נשירת שיער יכולה להיות טבעית והיא עלולה להיות סימפטום של תופעה או מחלה כלשהי. במיוחד אם אתם חווים בעיה שנראית פתאומית או חמורה, או שתהליך איבוד השיער שלכם אינו הדרגתי ואפשר לשייך אותו לגיל, פנו לרופא עור.

אילו תופעות מצריכות התייעצות עם רופא?

  • התקרחות מהירה ואובדן שיער מהיר – אפשר ממש לתלוש קווצות שיער שלמות אפילו בסרוק קל או בכל חפיפה.
  • התקרחות בצורת עיגולים או 'פצ'ים'; בעיקר בקרקפת, ולעיתים תוך גרוד או תחושות עקצוץ בעור.
  • אובדן שיער בכל הגוף – מיידי או בכלל.
  • הופעה של קשקשים בעור, שהולכת ומחמירה ומתפשטת לכל הקרקפת.

מה אפשר לעשות כדי למנוע נזק לשיער?

  • תזונה
    לא להיכנס לדיאטות לא מבוקרות או לשנות תזונה באופן לא הדרגתי. תזונה היא חלק מאוד חשוב בשמירה על בריאות כללית, נפשית, וקל וחומר של השיער.
  • מסרק
    הסתרקו בצורה עדינה, במסרק בעל שיניים מרווחות ככל האפשר.
  • תסרוקות
    אל תסתרקו בתסרוקות הדוקות מדי, בוודאי שלא באופן קבוע. תסרוקות כאלה יוצרות מתח על השיער ומושכות ומהדקות אותו, וגורמות להופעה של "שיער תינוקות" וכתמי או פסי התקרחות.
  • מוצרי שיער
    להשתדל לא לטפל בשיער בחומרים אגרסיביים להחלקה או יישור שלו, בוודאי לא בחומרים שאינם מותרים על ידי משרד הבריאות.
  • מכשירים לעיצוב שיער
    להשתדל לא להשתמש לעיתים קרובות במגהצי שיער חמים כמו מחליק ופן להחלקה וייבוש השיער, ובוודאי שלא במכשירים פגומים.
  • תרופות
    אם אתם נוטלים תרופה חדשה או קבועה וחווים תופעה של אבדן שיער, יש לפנות לרופא להחלפת התרופה.
  • עישון
    אם אתם מעשנים, הפסיקו! על פי מחקרים שונים, נמצא שעישון גורם להתקרחות.

 

אישה מקבלת טיפול להאצת צמיחת השיער

רוצים לעבות את מראה השיער? בחרו מעצב שיער מומלץ והתקשרו עכשיו

 

טיפול באובדן שיער

כולנו אוהבים שיער ראש מלא ויפה. המספרות ומכוני השיער השונים מציעים סוגים שונים של תוספות שיער, בין אם כאלה שמשתמשים בהן לאירועים מיוחדים ובין אם תוספות שבהן משתמשים באופן קבוע יותר, למילוי ועיבוי המראה.

מי שמאמין או חושב שהתזונה שלו לקויה או סבור שהוא יכול לשפר את מראה הראש שלו אם ישתמש בתוספי תזונה שונים, יכול לקחת מגוון שלם של תוספים כאלה. חנויות טבע מלאות ויטמינים, תכשירים ומשחות טבעיות שכולם מבטיחים, לעיתים גם במפורש, מראה שיער מלא, חזק ובריא יותר.

ואין ספק, חלק מהדברים עובדים. מי שסובל מתזונה לקויה ופונה לדיאטנית כדי לשפר אותה או מקפיד על אורח חיים בריא ורגוע, בוודאי שיסבול פחות מהתופעה. ועם זאת, יש הרבה סיבות גנטיות להתקרחות (או למראה שיער דליל), שגם תזונה מעולה לא יכולה להתגבר עליהן, והפתרון האחרון הוא לעיתים קרובות השתלות שיער.

פתרון זה קיים היום במגוון צורות ואפשרויות, מעיבוי קל של נקודות התקרחות, ועד לנטילת זקיקי שיער מהעורף והשתלם בחלק הקדמי של הקרקפת ובחלקה העליון. טיפולים כאלה נעשים בארץ, וגם בחו"ל.

טיפולים תרופתיים

אם נשירת השיער לא נגרמת משימוש בתרופה או מתלישת השיער, ואם אתם מחפשים טיפול בהתקרחות תורשתית, אתם יכולים לנסות טיפולים תרופתיים, חלקם כאלה שיירשמו על ידי רופא עור.

מינוקסידיל היא תרופה ללא מרשם לנשים ולגברים. היא מגיעה בצורת קצף או נוזל שמורחים על הקרקפת באופן יומי. חייבים לקחת בחשבון אבדן שיער מסוים בתחילת הדרך ותחילת תוצאות אחרי חצי שנה והשימוש הלאה חייב להיות שוטף וקבוע.

פינסטריד היא תרופת מרשם לגברים. מופיעה בגלולה שלוקחים באופן יום-יומי, קבוע. חייבים להמשיך לקחת אותה אם יש תוצאות ורוצים להמשיך ולראות אותן. בשוק קיימות תרופות נוספות כגון dutasteride (לגברים) וכן spironolactone, שמיועד לנשים.